Gå til innhold

Hvor skal man begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, eller vi da..... Gifter oss 7/6-14. Lokalet er booket og det samme med kirke...

Toastmastr er i boks, forlovere er ikke spurt enda, da vi ville gjøre dette personlig, og ikke på telefon.

Venner som bor i USA er informerte om dato, ellers ingen andre enn foreldre og et par veninner....

Vi har laget gjesteliste og budsjett..... Men der stopper det.....

Jeg drømmer avgårde og buketter, pynt av bordene, kaker, salmer , mat OSV..... Noen som jar et triks til å ikke gape over alt for mye på en gang?? Jeg vil jo helst ha alt klart igår.... Og det lar seg faktisk ikke gjøre... Hehe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo det viktigste på plass, så da er det bare å kose seg med resten ettersom du har tid og lyst.

Det vi strevde mest med var gjestelista.

Anonymous poster hash: 3e2f0...0c2
Skrevet

Gjestelista laget vi før vi booket lokalet :) måtte jo ha en viss formening om størrelsen på lokalet :)

Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg er: Las Vegas, Grand Canyon sjekk. Resten er uvisst. Du har kommet lengre enn meg.

Skrevet

Så hyggelig med bryllupsplanlegging :)

Er noen år siden vi giftet oss, men bare 3, 5 år siden datteren vår stod brud - og da var det jeg som hadde det meste av oversikten av praktiske grunner. Men uansett hvilken stor anledning man planlegger så er det lister med oversikt over det som skal gjøres som gjelder for meg. Og dere har jo allerede gjort kjempemasse.

• blomster: hvilken farge skal være gjennomgående? Velge typer og farge på blomster til bukett og evnt til bord og annet (gavebordet, kakebordet osv). Bestemme seg for hvilken blomsterhandler man skal bruke. Jeg har pleid å ta kontakt med blomsterdekoratøren halvannen måned i forveien.
  • Bestemme seg for kaker: skal du bake selv eller settes det bort til venninner, familie, naboer eller bestilles fra bakeri. Hvilke kaker skal dere ha, og hvor mange.
  • Meny: bruke tid på dette. forrett, hovedrett og dessert? Hvem skal lage dette? Bestilles evnt fra? Hvem skal servere og jobbe på kjøkkenet?
  • Pynt av bordene: først må dere bestemme hvordan bordene skal stå. langbord, rundebord? Dere har jo gjesteliste - da går det an å planlegge bordsettingen. Skal det pyntes med lys, servietter og blomster? Hva med fat, bestikk og glass?
  • har dere bestemt dere for hvordan dere vil ha det i kirken? bestemme seg for salmer, musikk, personlige innslag osv. OBS hvis dere vil ha program levert til gjestene i kirken må dere ordne det selv.
  • Hva med sanger, taler og annet program under middagen? Lage sanghefte? Lage oversikt over menyen?

Tja, det var det jeg kom på nå. Tipset mitt er i alle fall å lage liste, krysse av etter hvert, bruke god tid på hvert punkt - og ta et og ett punkt omgangen.

Lykke til!

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har valgt kjole, ca fargetema, ca antall gjester og ca sted. Og ca måned :ler:

Skrevet

Vil holder festen i en helt nyoppusset, lys og fin låve..... Jeg vil ha temaet litt "landlig og vintage, med et snev av glamour" så planen er egentlig, hvite duker, hvite linservietter bundet sammen med et strassbånd, norgesglass både klare og hvitlakkede som vaser, med litt markblomster, pioner og noe som liner brudeslør oppi, i farger dus lilla, rosa, grønn og hvit, bordkort; hjeeeeeelp....

Ute blir det samme type blomster i melkespann og markblomster/pioner i store norgesglass, vi henger lykter i trærne laget av barnematglass med blonde rundt. Samt et stort hjerte av hengebjørk dekorert med blomster.

Kake ønsker jeg at www.tonerosedesign.no skal lage (har bare ikke booket henne enda....bare hørt om priser osv) , resten av kakene baker venner og kjente.

Mat... Hmmmm, jeg er lidenskapelig opptatt av mat og sammensetning, mens mannen liker alt..... Hans ønske er sjokoladefondant til dessert, så da får han nok det.....

Jeg har tenkt enten varmrøkt indrefilet av reinsdyr, eller norske asparges til forett, og muligens kalv til hovedrett.

Sverigeturer for shopping bør starte nart, men da bør vi ha noe klart av matønsker....

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som meg, jeg elsker å plalegge bryllupet vårs. Planlegger litt og litt for hver dag som går :) Kjempe kos med så god tid :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vil holder festen i en helt nyoppusset, lys og fin låve..... Jeg vil ha temaet litt "landlig og vintage, med et snev av glamour" så planen er egentlig, hvite duker, hvite linservietter bundet sammen med et strassbånd, norgesglass både klare og hvitlakkede som vaser, med litt markblomster, pioner og noe som liner brudeslør oppi, i farger dus lilla, rosa, grønn og hvit, bordkort; hjeeeeeelp....

Ute blir det samme type blomster i melkespann og markblomster/pioner i store norgesglass, vi henger lykter i trærne laget av barnematglass med blonde rundt. Samt et stort hjerte av hengebjørk dekorert med blomster.

Kake ønsker jeg at www.tonerosedesign.no skal lage (har bare ikke booket henne enda....bare hørt om priser osv) , resten av kakene baker venner og kjente.

Mat... Hmmmm, jeg er lidenskapelig opptatt av mat og sammensetning, mens mannen liker alt..... Hans ønske er sjokoladefondant til dessert, så da får han nok det.....

Jeg har tenkt enten varmrøkt indrefilet av reinsdyr, eller norske asparges til forett, og muligens kalv til hovedrett.

Sverigeturer for shopping bør starte nart, men da bør vi ha noe klart av matønsker....

Høres ut som mine stikkrd for bryllupet det der. :ler:

Men det jeg skulle si er at jeg har hørt fra en annen brud at kaken som ble levert som bryllupskake til hennes bryllup fra Tonerose var en fadese smaksmessig. Jeg liker ikke utseende på den type kaker, så der blir jeg partisk men jeg vet at hun fikk prisavslag mm pga kaken ikke holdt mål.

Du kan se den i tråden; Min perfekte dag på bryllupsvenner forumet.

Skrevet

Hei super-ida! Jeg laget en ganske detaljert planleggingsliste med tidspunkter det er lurt å gjøre de forskjellige tingene. Jeg er planleggings-junkie når det gjelder det meste, og den fungerte supert for meg. Send meg en pm hvis du er interessert kan jeg sende den til deg.

Skrevet

Hei super-ida! Jeg laget en ganske detaljert planleggingsliste med tidspunkter det er lurt å gjøre de forskjellige tingene. Jeg er planleggings-junkie når det gjelder det meste, og den fungerte supert for meg. Send meg en pm hvis du er interessert kan jeg sende den til deg.

Lyst å sende til meg ? :)

Skrevet

Høres ut som mine stikkrd for bryllupet det der. :ler:

Men det jeg skulle si er at jeg har hørt fra en annen brud at kaken som ble levert som bryllupskake til hennes bryllup fra Tonerose var en fadese smaksmessig. Jeg liker ikke utseende på den type kaker, så der blir jeg partisk men jeg vet at hun fikk prisavslag mm pga kaken ikke holdt mål.

Du kan se den i tråden; Min perfekte dag på bryllupsvenner forumet.

Ahhhh.... :/ dette kjenner jeg at jeg må lese.....etter jobben idag!!!!

Skrevet

Da har jeg og reservert overnatting for gjestene som trenger det :D

Skrevet

Kan du sende til meg? :engel:

AnonymBruker
Skrevet

Kiara; har du link til tråden (min perfekte dag) på bryllupsvenner?

Anonymous poster hash: 8edd6...237
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Hadde ikke lest nøye nok i den tråden. :)

Anonymous poster hash: 8edd6...237
Skrevet

Kan du sende til meg? :engel:

Det kan jeg gjerne :-)

Send meg mailadressen din på PM så sender jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...