Gå til innhold

1.baby kom og mor stresset/orker ikke trene 6 mnd etter fødsel-normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det?

Stresset fanger og hun er utmattet og orker ikke å trene!

Normalt?

Anonymous poster hash: 7fae5...79f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, ta det med ro.

Når det er sagt kan trening redusere stress og gi mer overskudd. Men om ikke, utsett det!

Anonymous poster hash: 9fbc9...1e8
AnonymBruker
Skrevet

Det er høyst normalt.

De fleste er ganske overveldet både emosjonelt og rent fysisk av opplevelsen ved å få barn - og kroppen bruker tid på å hente seg inn.

Men man bør sikte på å være i generell aktivitet.

Anonymous poster hash: f9856...ec0
Gjest Elyssa
Skrevet

Orker ikke trene nå heller jeg. Han er snart 9 mnd.

Da han var 6 mnd orket jeg nesten ikke å støvsuge leiligheten engang :fnise:

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg ble nekte å gjøre noe fordi jeg var redd for å miste melka.

Skrevet

Det tar tid! Etter førstemann brukte jeg nesten ett år på å få kroppen såpass i " gjenge" igjen at jeg kunne gå opp en trapp uten smerter. Jeg var også konstant stuptrøtt pga mangel på søvn og mer eller mindre sjokkskadet over hvor overveldende det var å ha barn.

Med nummer to gikk det bedre; startet forsiktig trening etter fire-fem måneder, fikk til søvnrutiner mye fortere og hadde mye mere overskudd.

Skrevet

Heeelt normalt. Jeg prøvde å begynne på treningen 2 måneder etterpå, men fant ut at jeg ikke hadde sjanse (var helt slapp og sliten i kroppen + magemusklene var ikke grodd sammen igjen så var ustø og vinglete). Et svangerskap er tøft på kroppen, og hormoner, følelser og våkenetter tar på motivasjonen også. Gi det noen måneder, så skal du nok se at ting blir bedre ;)

Skrevet

Orker ikke trene nå heller jeg. Han er snart 9 mnd.

Da han var 6 mnd orket jeg nesten ikke å støvsuge leiligheten engang :fnise:

Måtte fnise litt selv her, for det der høres ut som meg! :fnise:

Skrevet

Helt normalt. :)

Jeg var topptrent da jeg ble gravid med nr. én, trente brukbart gjennom svangerskapet, men klarte ikke å komme skikkelig i gang igjen med trening før over ett år etterpå. Jeg var rett og slett skikkelig sliten og fikk bare ikke dreisen på treningen. Men da jeg endelig kom i gang igjen gikk det supert, og jeg kom meg tilbake i god, gammel form. Så ble jeg gravid med nummer to, fikk ikke trent spesielt mye under svangerskapet, og håper å komme skikkelig i gang igjen nå som han begynner å nærme seg året.

Det er supert om man klarer å komme i gang med å trene ganske raskt, men personlig synes jeg ikke man skal stresse så sabla mye med det heller. Det er enormt fokus på dette nå, og det er lett å få dårlig samvittighet om man ikke trener noe utover mosjon som trilleturer etc. Men lytt til kroppen, det er faktisk snakk om en ganske begrenset periode i livet. Overskuddet vil komme igjen. :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Enig med flere at man ikke bør stresse. Men med mindre man sover tre timer per natt (og bør bruke all mulig tid på dagen til soving), burde man prøve å bevege seg litt med trilleturer. Jeg tror det gir overskudd til å takle avbrutt og dårlig søvn bedre. Jeg ville mao. tilstrebet en tur ut de fleste dager av den grunn.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...