Gå til innhold

MME krever kokt kaldt/varmt vann: flyreiser innenlands/utenlands?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør reisende foreldre det med mat til barna som spiser MME og kun det på innenlands og utenlands flyreiser?

Det behøves jo en del kokt vann, kaldt og varmt.

Det er ikke lov å ta med termoser med vann når en sjekker inn...(?)

Anonymous poster hash: dda1b...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, du har lov å ha med det du trenger for å mate babyen på flyturen :-)

Skrevet

Ta med ferdigblandet da vel. Den kan fint drikkes romtemperert om babys mage tåler det.

Skrevet

Vi skal snart reise og tar med to termoser med vann pluss noen bokser ferdig blandet :) Ring flyselskapet ditt og spør!

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi har reist mye med flaskebarn.

Du kan fint ha med kokt vann på termos gjennom sikkerhetskontrollen, men du må være obs på at du mest sannsynlig må smake på det.

Tar så lang tid å varme ferdigblandet, siden de ikke har micro på fly.

Endret av Magdalene
Skrevet

Går det ikke anå kjøpe en flaske imsdal etter sikkerhetskontrollen, og blande halvt om halvt med varmt vann som du ber om fra flyvertinna? Jesus, er det virkelig så fordømt vanskelig å tenke selv?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke anå kjøpe en flaske imsdal etter sikkerhetskontrollen, og blande halvt om halvt med varmt vann som du ber om fra flyvertinna? Jesus, er det virkelig så fordømt vanskelig å tenke selv?

*solstråle*

Anonymous poster hash: 09788...3fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vannet skal jo gjerne være kokt.....

Anonymous poster hash: d0044...888

Skrevet

Vi har fått nei flere ganger når vi har spurt om det. Fordi: Vannet ombord er for dårlig. Det oppbevares i store kontainere og de garanterer ikke for bakterievekst. Jeg var villig til å ta sjansen (drikker jo kaffe og te selv, de nekta å gi det til småbarn. På SAS, og andre skikkelige selskap har de straks tatt flasken og varmet opp flaskevann til oss, på Norwegian og Ryanair var det bare: "Nei", og ungen drakk kald flaskevann første gang.

På selve flyplassen får man imidlertid kokt, varmt vann i enhver bar/kafe, så fyll opp der med kokvarmt, så blir det passe/dere kan justere med mer pulver og flaskevann når det er tid for måltid. Flyr dere mange timer, må dere ha termos eller noe, men den kan dere sikkert få fyllt opp på flyplassen, eventuelt ta med gjennom sikkerhetskontrollen så lenge dere er villige til å smake på det.

AnonymBruker
Skrevet

PÅ Norwegian i sommer satt jeg ved siden av en dame med flaskebaby. Hun fikk kokt vann fra flyvertinnen. Flyvertinnen steriliserte flasken for henne også mellom hver mating. Det eneste problemet var at vannet var grassalt varmt. Så damen fant ut at hun ba om å få vann 1 time før hun egentlig trengte det, så vannet var passe varmt når det var mating.

Anonymous poster hash: 414ef...954
Skrevet (endret)

Vannet skal være kokt. Kanskje du burde vite litt mer om emnet før du kommer med krasse og fjollete utsagn. Som du forsåvidt gjør 99% av gangene her inne.

Klarer du ikke å svare uten å være spydig?

Vi pleier å ha med ferdigmme når vi skal noe, også varmer vi det opp i varmt vann. Det tar ikke lange tiden.

Endret av Nerine_
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å få med vann til baby når jeg har reist med Norwegian, men det har jo ikke med flyselskapet å gjøre, alle går jo gjennom samme sikkerhetskontroll. I Norge får du ha med det du trenger hvertfall. Du kan bli bedt om å smake på. Nå når småen er stor nok til å drikke kranvann har det hendt i nøden at jeg har blandet flaskevann med nykokt vann.

Du kan jo ta med en termos med kokt nedkjølt vann og en med nykokt varmt vann. Så kan du blande til rett temperatur når du trenger det. Hvis du skal fly langt, ville jeg hørt med flyselskapet om de kan koke opp igjen ditt medbrakte vann.

Skrevet

Vannet skal være kokt. Kanskje du burde vite litt mer om emnet før du kommer med krasse og fjollete utsagn. Som du forsåvidt gjør 99% av gangene her inne.

Klarer du ikke å svare uten å være spydig?

Vi pleier å ha med ferdigmme når vi skal noe, også varmer vi det opp i varmt vann. Det tar ikke lange tiden.

Det er ingenting som heter at vannet "skal" være kokt. Ungen dør slett ikke av å få imsdal-vann fra uåpnet flaske på en flytur. Nok en hysterisk mor som steriliserer alt rundt gullungen sin? ?

Å hva heg skriver i andre tråder skal du utelate her. Vil du meg noe som ikke omhandler trådens tema får du ta det på pm. Og hvilke svar jeg gir, og om de er spydige eller ikke har vel ikke du noe med? Dette er et åpent forum. Ikke alle liker å dille å dalle med dere. Jeg kom med et forslag. Enkelte lager seg problemer av ingenting istedet for å bruke hodet å faktisk tenke.

AnonymBruker
Skrevet

Har reist på fly med broren min, svigerinne + baby. De hadde med tom termon i håndbagasjen og fikk termosen fyllt med kokt og varmt vann på en kafé etter sikkerhetskontrollen og blandet med kaldt flaskevann for riktig temperatur på flyet.

Det virker jo rimelig strømlinjet og problemfritt?

Anonymous poster hash: 23a82...b72
AnonymBruker
Skrevet

Vannet skal jo gjerne være kokt.....

Anonymous poster hash: d0044...888

De har jo vannkoker på flyet, de serverer jo te!

Anonymous poster hash: 1f2d7...5d0

Skrevet

Får med termos med vann, flasker, mat osv gjennom sikkerhetskontrollen når man reiser med små barn.

AnonymBruker
Skrevet

Har reist på fly med broren min, svigerinne + baby. De hadde med tom termon i håndbagasjen og fikk termosen fyllt med kokt og varmt vann på en kafé etter sikkerhetskontrollen og blandet med kaldt flaskevann for riktig temperatur på flyet.

Det virker jo rimelig strømlinjet og problemfritt?

Anonymous poster hash: 23a82...b72

Det var jo veldig lurt da!

Anonymous poster hash: ae0e2...0cf

Skrevet (endret)

Det er ingenting som heter at vannet "skal" være kokt. Ungen dør slett ikke av å få imsdal-vann fra uåpnet flaske på en flytur. Nok en hysterisk mor som steriliserer alt rundt gullungen sin? ?

Å hva heg skriver i andre tråder skal du utelate her. Vil du meg noe som ikke omhandler trådens tema får du ta det på pm. Og hvilke svar jeg gir, og om de er spydige eller ikke har vel ikke du noe med? Dette er et åpent forum. Ikke alle liker å dille å dalle med dere. Jeg kom med et forslag. Enkelte lager seg problemer av ingenting istedet for å bruke hodet å faktisk tenke.

Man anbefaler iallefall at vann som skal brukes til mme og grøt er kokt på forhånd. Men det visst vel ikke du? Og du klarer vel å skrive forslag og kommentarer uten å lure inn en spydighet et sted, eller?

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Vi har bare tatt med alt slik vi pleier når vi er ute. Flasker fylt med halvparten kokt og avkjølt vann og termos med varmt vann. Har ikke vært noe problem, må bare vise dem at bagasjen tilhører den som evt. bærer barnet. Det er unntak i reglementet for væske på fly når det skal brukes til barnemat på flyturen.

Kan også ta med ferdigblandet, men jeg opplever dette som mer kontete siden man da åpner en steril beholder på 200 ml, så drikker kanskje bare barnet 80.. da sitter man igjen med 120 som må kastes siden den bare holder seg om den blir puttet i kjøleskap (dessuten har den jo ikke noe skrukork).

Skrevet

Man anbefaler iallefall at vann som skal brukes til mme og grøt er kokt på forhånd. Men det visst vel ikke du? Og du klarer vel å skrive forslag og kommentarer uten å lure inn en spydighet et sted, eller?

Nei slikt vet jeg visst ikke.. Eeh? Her er det snakk om på et fly. Barnet dør ikke av flaskevann. Spar dine egne spydigheter lille venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...