AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Det finnes mange bøker for (blivende) foreldre.. Har dere noen tips? Anonymous poster hash: a8f39...df6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Hæææ? Må man lese seg opp til det å? Når er eksamen? Anonymous poster hash: f49a8...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Mitt tips er og ikke lese for mye sånn.. jeg hang meg helt opp i ting i bøker og ofte det negative...som det med dødfødte barn og misdannelser, svangerskapsforgiftning og diabetes og diverse. Men der har du meg:-) Anonymous poster hash: 0b812...e7b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Det er så mye å tenke på. Men man får vel en del info fra f.eks jordmor.. Anonymous poster hash: a8f39...df6
Melodiana Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har fått en bok i gave hvor første året til babyen er beskrevet veldig detaljert. Det var lærerikt å få lese om babymasasje som jeg lærte å gjøre selv, hvordan babyen skal bades, om vekt- og lengde- normalen på slutten av hver mnd slik at jeg kan sammenlikne de talene med det barnet mitt har. Det er mye info om søvn rutiner, introduksjon av fast føde, amming, barne sykdomer, motorisk og fysisk utvikling på slutten va hver mnd. etc. Må si at jeg var bevist på å "lære" babyen min det det skal kunne på slutten av hver mnd i det første året. På helsestasjon merket helsesøster og andre mødre at barnet mitt var først å krabbe, sitte, begynte å gå selv lenger før andre i barselgruppa. Om du har tid og ønske om å gi barnet ditt litt ekstra, da ambefaler jeg å lese og tid etter fødsel for deg g mannen din, og om det å ta ansvar over et lite barn.
Gjest Nesevisa Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har lest både På vei av Gro Nylander og Barn i magen fra A til Å av Siri von Krogh. Personlig likte jeg sistnevnte best - den er saklig og informativ, mens Nylander ble for pjattete og "lille stjernemirakelvidunder" for meg. Men hver sin smak
SmallTalk Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Du får utlevert et par bøker på første svangerskapskontrol. For min del holdt disse i massevis og jeg så ikke poenget med å lete etter noen andre.
Amys Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Jeg likte Mamma for første gang av Gro Nylander Har bladd litt i På Vei også, og syntes det er litt mye mas om røyking og amming. Endret 18. juli 2013 av Amys
Bestee Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg likte Mamma for første gang av Gro Nylander Har bladd litt i På Vei også, og syntes det er litt mye mas om røyking og amming. Men "Mamma for første gang" tar vel ikke for seg svangerskap og fødsel? Eller kanskje jeg har misforstått.. Kan ikke huske det var mye "mas" om røyking i den boka. Står ikke noe annet enn det som anbefales andre steder tror jeg.. Gro Nylander er jo opptatt av amming, men kan ikke si jeg følte meg direkte plaget av det. Tror egentlig ikke jeg leste den siste delen så nøye da, så kan ha med det å gjøre. Men det er jo det som er så fint med slike bøker. De fungerer som oppslagsverk, så man trenger jo ikke lese det man ikke er interessert i. Tror kanskje jeg skal gå til anskaffelse av jordmor Siri sin bok denne gangen, bare for moroskyld. 1
Amys Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 klarer ikke å få sitert deg på mobilen Bestee, men såvidt jeg husker var det litt om alt i Mamma for første gang, svangerskap, fødsel og babyperioden. Og det var vel ikke kanskje ikke direkte mas i På vei, men jeg syntes det virket som det var mye formaninger (som uansett står i gratisbøkene man får)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Mamma for første gang er super bok om barseltid og små barn Anonymous poster hash: 4d743...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå