kaktusfruen Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Dette er nok et dumt spørsmål, men spør likevel. Jeg har en uekte mulberrry bayswater jeg ikke bruker. Den er nesten ikke brukt, identisk med orginalen og av meget god kvalitet. Har jeg lov å selge denne på nettet, eller kan jeg bli straffet for det? Skal selvsagt presisere at varen er falsk og ikke ta høy pris i det hele tatt. Hvor kan jeg i så fall gjøre det? Tror ikke det er mulig på finn som har nulltoleranse for falske varer.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Går bra det så lenge det er privat salg og det blir opplyst om varens orginalitet. Hadde derimot vært lovstridig pga merkevern hvis det hadde vært en nettbutikk og butikk. Anonymous poster hash: a7f5f...9aa 1
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Du kunne sikkert lurt meg, har ikke greie på motevarer. Og det finnes nok flere med meg.
kaktusfruen Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2013 Går bra det så lenge det er privat salg og det blir opplyst om varens orginalitet. Hadde derimot vært lovstridig pga merkevern hvis det hadde vært en nettbutikk og butikk. Anonymous poster hash: a7f5f...9aa Betyr det at jeg kan legge ut annonse på finn.no? Leste denne http://e24.no/lov-og-rett/det-er-fake-men-av-god-kvalitet/20112678 artikkelen på nett og ble litt skremt av den. Når jeg nå leser den gjelder det vel bare aktører som bevisst importerer store partier med falske merkevarer og selger videre.
kaktusfruen Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2013 Du kunne sikkert lurt meg, har ikke greie på motevarer. Og det finnes nok flere med meg. Har ingen intensjon om å lure noen. Det har jeg ikke samvittighet til. Kjøpte den falske for noen år siden, men har nesten ikke brukt den. Vet det ikke rett å kjøpe kopier, men på det tidspunktet valgte jeg den enkle løsningen, fordi jeg var ung og dum
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Betyr det at jeg kan legge ut annonse på finn.no? Leste denne http://e24.no/lov-og-rett/det-er-fake-men-av-god-kvalitet/20112678 artikkelen på nett og ble litt skremt av den. Når jeg nå leser den gjelder det vel bare aktører som bevisst importerer store partier med falske merkevarer og selger videre. Går nok bra dette, men ikke bruke ord som falsk og lignende når du beskriver varen, bruk heller kopi osv. Artikkelen du viser til er snakk om butikk Anonymous poster hash: a7f5f...9aa
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Finnes gratis grupper på facebook, hvis du er der.
Lady Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Har sett et par annonser på finn før, hvor selgeren opplyste om at varen var falsk. Husker spesielt godt en som la ut falske Christian Louboutin sko til salgs. Hun skrev at de var en kopi. Endret 18. juli 2013 av envakkerdag
Lady Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Finnes gratis grupper på facebook, hvis du er der. Hva heter de gruppene?
kaktusfruen Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2013 Går nok bra dette, men ikke bruke ord som falsk og lignende når du beskriver varen, bruk heller kopi osv. Artikkelen du viser til er snakk om butikk Anonymous poster hash: a7f5f...9aa Ok, takk for tipset
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Kjøp og salg Oslo/Akershus, hedmark ol.
Gjest Badabing Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Bare du ikke kaller den noe annet enn den er, går det fint! Ville ikke skrevet verken kopi eller falsk, bare "brun veske selges" for eksempel. Har sett at det er gjort på finn, og at det har gått bra.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Dessverre ingen som bryr seg ser det ut til. Jeg har rapportert flere annonser på finn hvor personer svindler folk med påståtte ekte varer, trist. Senest denne.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42541057 Ser i annonsen også at flere ting er solgt, finn tar ikke tak i det.Anonymous poster hash: 2ad13...d28
kaktusfruen Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. juli 2013 Jeg prøvde å legge annonsen ut, men det fungerte ikke De ville ikke godkjenne den. Vil qxl funke bedre tror dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå