Gjest Yoni Skrevet 24. april 2004 #41 Del Skrevet 24. april 2004 Åja... jeg tror ikke jeg tisser mer enn max fire ganger i døgnet..... :o Heldiggris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 24. april 2004 Forfatter #42 Del Skrevet 24. april 2004 Tråden er da ikkje i vegen dersom du putten den under eine kjønnsleppa. Under den ene kjønnsleppa? :klø: Hvordan da? Forstod ikke den jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2004 #43 Del Skrevet 24. april 2004 Under den ene kjønnsleppa? :klø: Hvordan da? Forstod ikke den jeg?? Ganske enkelt. Puttar den berre under eine (ytre) kjønnsleppe, så held den seg på plass der. (der litt teit ut med tampongtråd i dusjen med andre, greit å kunne "gjømme" den bort, dessutan er den jo ikkje i vegen då..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -kebolle Skrevet 25. april 2004 #44 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg bytter ikke tampong hver gang jeg skal tisse. Ååå.. det gjør jeg! Jeg har alltid trodd dette var noe man "må" - ellers blir vel hele tampongen bare tisstrukken (jf. vasstrukken) og ineffektiv og ekkel? Eller?! (Jeg må også på do ofte, så det er kjipt å bytte hele tiden, men jeg har liksom tenkt at det gjør man selvfølgelig.. er det virkelig ikke ekkelt?!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 25. april 2004 #45 Del Skrevet 25. april 2004 Ååå.. det gjør jeg! Jeg har alltid trodd dette var noe man "må" - ellers blir vel hele tampongen bare tisstrukken (jf. vasstrukken) og ineffektiv og ekkel? Eller?! (Jeg må også på do ofte, så det er kjipt å bytte hele tiden, men jeg har liksom tenkt at det gjør man selvfølgelig.. er det virkelig ikke ekkelt?!) Blir du ikke utrolig sår hvis du trekker ut en og dytter oppi en ny hele tida? Jeg holder bare tråden unna slik at det ikke kommer urin på den. Og nei, det er ikke ekkelt, men hadde vært fint å slippe. Derfor tror jeg at damebegeret kanskje kan være et bra alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 25. april 2004 #46 Del Skrevet 25. april 2004 Nehh, takke meg til bind/tampong da. Ja, husker dere de diiiiigre Saba Selfsit som "alle" brukte på 80-tallet? Uæhh.. :-? *ler og humrer* Husker venninne og jeg var liiiivredde for at de skulle vises når man hadde bukse på seg - ja for dem var jo så tykke de bindene. Nei, godt at teknologien går fremover 3 mm bind duger mycket bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #47 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har damebeger, men har sluttet å bruke det. Det lakk og jeg følte at det utvidet skjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest exOb Skrevet 26. april 2004 #48 Del Skrevet 26. april 2004 Damebeger utvider ikke skjeden. Ved hver mens blør vi ca. 20-70 ml. blod pr. menstruasjon, altså veldig lite. Fordelen med damebeger er at det bare samler opp blod og ikke andre væsker. Naturgummi brukes i mange ting, bl.a kondomer, narresmokker, diverse medisinsk utstyr. Kvaliteten på naturgummi som brukes til invortes bruk er den beste. Har brukt damebeger laget av silikon men har nå gått over til naturgummi (mer miljøvennlig og bedre, mykere). Fungerer fint for meg. Synes ikke dette er dyrt i forhold til bind etc. Synes dette er mye mere hygienisk også. Miljøvennlig er det og, noe som er viktig for meg. Til dere jenter som er enda på "æsj & fysj stadiet" anbefaler jeg å prøve selv å bruke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 26. april 2004 #49 Del Skrevet 26. april 2004 Damebeger utvider ikke skjeden. Ved hver mens blør vi ca. 20-70 ml. blod pr. menstruasjon, altså veldig lite. Fordelen med damebeger er at det bare samler opp blod og ikke andre væsker. Naturgummi brukes i mange ting, bl.a kondomer, narresmokker, diverse medisinsk utstyr. Kvaliteten på naturgummi som brukes til invortes bruk er den beste. Har brukt damebeger laget av silikon men har nå gått over til naturgummi (mer miljøvennlig og bedre, mykere). Fungerer fint for meg. Synes ikke dette er dyrt i forhold til bind etc. Synes dette er mye mere hygienisk også. Miljøvennlig er det og, noe som er viktig for meg. Til dere jenter som er enda på "æsj & fysj stadiet" anbefaler jeg å prøve selv å bruke dette. Så fint å få høre fra noen som har positive erfaringer med den. Hvor lenge lar du den sitte i? Bruker du den om natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 26. april 2004 #50 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har silikonvarianten. Etter en innkjøringsperiode der jeg tømte og sjekket i ett kjør, tømmer jeg nå morgen og kveld, og en gang midt på dagen den andre dagen, når jeg blør mest. Jeg bruker den om natten også. Det er nesten det beste. Med bind måtte jeg opp og skifte, og tamponger skal man helst ikke bruke om natten. Nå sover jeg godt hele natten - og uten truse bortsett fra de første to nettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -kebolle Skrevet 26. april 2004 #51 Del Skrevet 26. april 2004 Blir du ikke utrolig sår hvis du trekker ut en og dytter oppi en ny hele tida? Jeg unngår det ved å bare bruke tamponger når jeg blør mest.. Ellers blir det jo tørt og sårt, ja. Men bind er jo ikke noe særlig da. Skal sjekke ut dette begeret jeg. (Men merker at jeg er litt skeptisk, men, men, man skal jo ha et åpent sinn :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #52 Del Skrevet 26. april 2004 Damebeger (ja, de burde seriøst skifte navn..) anbefales for alle som svømmer ofte. Det sier min venninne i hvert fall. Angåene lukt, tamponger lukter vondt fordi det oppstår bakterier i tampongen. Rent blod lukter ikke, bakterier gjør det. Sånn sett er damebeger mer hygienisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå