orgus Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Mjaa da har jeg sett episode 3 av årets sesong, og blir bare mer og mer skuffet egentlig. Synes serien har mistet alt den var, og hun der Vogel må være den verste skuespilleren og har vært borti på en stund. Og hva er den greia med "next time on..", det har jeg alltid hata :@ Rekker heldigvis som regel å kutte før det ramler inn spoilere der også.
kaktusfruen Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Enig. Har nesten mistet helt interessen for å følge med på Dexters siste sesong. Kjedelig, når det i utgangspunktet var en av mine absolutte favoritt serier! I første episode tenkte jeg at Vogel kunne være en spennende karakter, men der tok jeg feil. Debra blir også bare mer og mer slitsom. Mulig Dexter dreper henne i denne sesongen??
Mann 42 Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Jeg tviler sterkt på at Dexter dreper Debbie. Hun er det eneste mennesket ved siden av Harrison som han har noe bånd til. Jeg tror ikke engang at han vil kunne gjøre det i selvforsvar, slik han er fremstilt i serien. Det var artig at Vogel kom inn i historien. Kanskje siste sesong slutter med en reformert og reparert Dexter? Eller kanskje det er HUN som er morderen? Hver gang Dexter har hatt en fokusfigur, så har det vært en annen seriemorder. Uten unntak. Det er liksom seriens gjennomgangstema.
Wonders Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 enig, jeg har også sett det som er sendt i usa på sesong 8, og jeg kjeder meg. Det er mindre om Dexter og jakten. Mer om drama rundt. Batista er nesten borte og Debbi tar all plass.. haff... 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Likte ikke forrige sesong heller, og håpet at det skulle ta seg opp nå, men foreløpig er jeg ikke imponert.
orgus Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2013 Synes alle de gode karakterene og alt som var serien er borte jeg.. Er bare Dexter som løper rundt på ærend for Vogel, bah.. Blir at man ser episodene bare fordi man vil se hvordan det ender siden man har sett de syv forrige sesongene..
Mann 42 Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Så: Vad tycks om den siste utviklingen: Det kom liksom litt uventet på meg at Debbie forsøkte å ta livet av både seg selv og Dexter, for så å ombestemme seg og risikere livet for å REDDE Dexter. Hun klarer liksom ikke å bestemme seg helt.
orgus Skrevet 3. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2013 Jeg liker at Vogel ikke var med så mye, mens hun var fanget :D Men nå er hun jo fri igjen så :/
Katniss Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Jeg vil at det skal være bra. Og prøver å tvinge meg til å finne bra ting ved sesong 8. De to første sesongene var konge. Men jeg klarer ikke helt å like den sesongen her som jeg gjorde med de første. Irriterer meg over storylinen. Savner kombinasjonen av dyster psykologi og action.
orgus Skrevet 4. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2013 Vet ikke helt hva jeg synes om at han på død og liv skal finne ei ny dame i hver sesong heller.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Syns det var så dumt at de drepte Rita jeg. Det var noe av det beste med serien, den balansen mellom å være seriemorder men samtidig prøve å opprettholde et normalt familieliv. Det var jo det som gjorde det spennende også, å se om han klarte å gjøre det han skal uten å bli oppdaget av Rita og de han jobber med. Så for meg gikk hele serien nedover etter at hun forsvant.
lllll Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Dexter gikk fra å være min absolutt favorittserie til å bli en gedigen skuffelse. Den forrige sesongen var kjedelig, så kjedelig at jeg ikke har giddet å se siste episode av den. Blei nesten sånn at jeg satt og visste hva som kom til å skje. Kjipt..
Mann 42 Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Syns det var så dumt at de drepte Rita jeg. Det var noe av det beste med serien, den balansen mellom å være seriemorder men samtidig prøve å opprettholde et normalt familieliv. Det var jo det som gjorde det spennende også, å se om han klarte å gjøre det han skal uten å bli oppdaget av Rita og de han jobber med. Så for meg gikk hele serien nedover etter at hun forsvant. Enig i det. Det blir litt mye doom and gloom i denne serien etter hvert som det utfolder seg. Bøkenes Dexter er mye mer optimistisk. Og som en hver god psykopat, atskillig mindre eksistensiell av seg enn det TV-serien forsøker å selge. Han ser folk som praktiske problemer. Bortsett fra Debbie, Rita, og ungene, som han er i ferd med å utvikle følelser for.
orgus Skrevet 13. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. august 2013 Synes denne episoden ikke var så værst, ikke en twist jeg så komme i alle fall. Jeg kan ikke komme på at hun hadde kommet seg ut en gang? Og; jo mindre tid med Vogel jo bedre. Jeg blir nesten provosert av å se de slappe øynene hennes
Mann 42 Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 (endret) Syns det var så dumt at de drepte Rita jeg. Det var noe av det beste med serien, den balansen mellom å være seriemorder men samtidig prøve å opprettholde et normalt familieliv. Det var jo det som gjorde det spennende også, å se om han klarte å gjøre det han skal uten å bli oppdaget av Rita og de han jobber med. Så for meg gikk hele serien nedover etter at hun forsvant. I bøkene om Dexter, så får relasjonen også et anstrøk av komikk, siden ikke bare Rita lever, men også Dexters bror (som er i eiendomsbransjen). Ungene til Rita ble mishandlet av sin narkomane far, og de har også tilløp til de samme atferdsproblemene som Dexter selv har. Dexter har sin "Dark passenger" som blant annet "hinter" når det er noe på ferde, og ungene har den samme hyper-vaktsomheten som de tilskriver sin "Shadow Guy". Mens Rita er for god for denne verden, og er en klassisk blanding av super-mom med egen karriere og hønemor som har tusen ting på gang og snakker i halve setninger mens hun sjonglerer fire forskjellige roller på en gang. Midt i et reir av to nåværende og to kommende seriemordere som alle sammen later som ingenting. Og Dexters bror kommer stadig med fordekte hint om at de burde finne på noe sammen en dag. Families that play together, etc, etc. Dexter-bøkene er for en stor del kølsvart komedie. Og langt grusommere enn TV-serien. For der TV-Dexter ganske enkelt setter kniven i brystet på offeret, så tar dreper den litterære Dexter ved viviseksjon. Det blir ikke skildret i noen som helst form for detalj, det er bare noe som skinner gjennom. Det er en av tingene som gjør at jeg undrer meg storlig over at Dexter i det hele tatt kunne bli en TV-serie. Endret 15. august 2013 av Mann 42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå