AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Når vi nå begynte å kjøre på ferie, opplevde vi noe rart. Vi stilte inn Gps'n på reisemålet, men hun valgte en annen vei enn den vi ville at hun skulle ta, å istedenfor å gjøre om ruta så maste hun noe så inni hampen på at vi skulle snu. Det jeg reagerte veldig på var at hun sa at vi skulle ta en U-sving. Har hun virkelig lov til å oppfordre oss til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Sa stemmen "Snu hvis det er mulig" eller sa den "Ta en U-sving nå"? Uansett er jo ikke U-svinger ulovlige på alle veier, så jeg kan forstå at den er programmert til å oppfordre deg til det når du kjører en rute den oppfatter som feil. Du skjønner jo selv når det ikke går an å foreta en U-sving. Lov er det uansett. Anonymous poster hash: 30980...ca2 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Når vi nå begynte å kjøre på ferie, opplevde vi noe rart. Vi stilte inn Gps'n på reisemålet, men hun valgte en annen vei enn den vi ville at hun skulle ta, å istedenfor å gjøre om ruta så maste hun noe så inni hampen på at vi skulle snu. Det jeg reagerte veldig på var at hun sa at vi skulle ta en U-sving. Har hun virkelig lov til å oppfordre oss til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad Jeg må bare spørre for ordens skyld, du tror ikke virkelig at "gps-dama" kan straffes, eller? Anonymous poster hash: 875af...093 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Det er ulovlig. Gå til sak mot kjerringa! Anonymous poster hash: 9c563...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Når vi nå begynte å kjøre på ferie, opplevde vi noe rart. Vi stilte inn Gps'n på reisemålet, men hun valgte en annen vei enn den vi ville at hun skulle ta, å istedenfor å gjøre om ruta så maste hun noe så inni hampen på at vi skulle snu. Det jeg reagerte veldig på var at hun sa at vi skulle ta en U-sving. Har hun virkelig lov til å oppfordre oss til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad "GPS-dama" er bare innspilt tale (evt. noen enheter bruker talesyntese) som er ferdig programmert inn. Stemmen er bare en vokal forklaring av den ruta som GPS enheten foreslår. Om man kjører en annen rute vil den som standard (uten at man legger inn preferanser om en gitt rute, eller at man f. eks prioriterer motorvei) foreslå å snu dersom det ikke finnes noen andre veier til målet eller avstanden likevel er kortere selv om man snur. Er avstanden lengere ved å snu og det finnes en annen vei, så vil ruten normalt bli oppdatert. På noen enheter er det mulig å f. eks prioritere høyeste hastighet over avstand, eller prioritere småveier, motorveier etc. eller legge inn "waypoints" / "Via". Dette gjør at man f. eks kan legge inn et sted mellom start og slutt, slik at man alltid kjører om "via" stedet. Anonymous poster hash: b4c25...938
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Ha ha ha. Vår sier gjør en tillatt usving.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Ha ha ha. Vår sier gjør en tillatt usving. Å så heldige dere er. Hvor har dere fått tak i den dama deres? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad 2
Gjest Tirkes Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Jeg slites mellom å ønske meg GPS-Steven Fry og GPS-Alan Rickman. GPS-damer har ikke retningssans 5
Singha Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Jeg slites mellom å ønske meg GPS-Steven Fry og GPS-Alan Rickman. GPS-damer har ikke retningssans http://trommelyd.no/
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Jeg slites mellom å ønske meg GPS-Steven Fry og GPS-Alan Rickman.GPS-damer har ikke retningssans Men jeg synes også hun høres hyggelig ut - noen ganger da. Anonymous poster hash: 17bd7...1ad
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Vi har garmin Vi har også Garmin, men Gps dama sier ikke at vi skal ta en lovlig U-sving, bare at vi skal ta en U-sving. Kanskje hun rett og slett ble forbannet på oss siden vi ikke gjorde som hun sa... Anonymous poster hash: 17bd7...1ad 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Når vi nå begynte å kjøre på ferie, opplevde vi noe rart. Vi stilte inn Gps'n på reisemålet, men hun valgte en annen vei enn den vi ville at hun skulle ta, å istedenfor å gjøre om ruta så maste hun noe så inni hampen på at vi skulle snu. Det jeg reagerte veldig på var at hun sa at vi skulle ta en U-sving. Har hun virkelig lov til å oppfordre oss til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad lov? Det er en maskin.
#Sunrise Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Jeg slites mellom å ønske meg GPS-Steven Fry og GPS-Alan Rickman. GPS-damer har ikke retningssans det er fordi jeg er gps dama, og jeg går meg vil på kjøpesenteret:P
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 det er fordi jeg er gps dama, og jeg går meg vil på kjøpesenteret:P Da vet vel du om du har lov til å oppfordre folk til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad
Gjest BettyBoop Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Da vet vel du om du har lov til å oppfordre folk til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad falt deg inn at kanskje det er ny vei og gpsen er ikke helt oppdatert?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 falt deg inn at kanskje det er ny vei og gpsen er ikke helt oppdatert? Gps'n er ganske ny og oppdatert. Er kanskje bare vi som ikke helt har funnet tonen enda. Vi får gi det litt tid Anonymous poster hash: 17bd7...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Jeg slites mellom å ønske meg GPS-Steven Fry og GPS-Alan Rickman. GPS-damer har ikke retningssans Har lyst på GPS-Morgan Freeman, jeg... Anonymous poster hash: 9c563...3b7 2
#Sunrise Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Da vet vel du om du har lov til å oppfordre folk til å ta en U-sving? Anonymous poster hash: 17bd7...1ad jaa da:) er lov og ta ulovelige svinger, kjøre på gangveien, usving på mottorvei , så lenge du havner på plass b en eller annen gang, så er det meste greit:D
Gjest Tirkes Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Har lyst på GPS-Morgan Freeman, jeg... Anonymous poster hash: 9c563...3b7 Jeg hadde svingt av ved feil galakse. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå