AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 I utgangspunktet er jeg slank, med BMI på ca. 17,5. Er ikke syltynn, men har veldig lite muskler. Likevel ser jeg nogen lunde "stram" ut(antakeligvis pga. min unge alder, 19), men vil ha mer markerte muskler, fordi jeg vil se TRENT ut, og ikke bare "vanlig slank". Har lite fett på magen, men litt ekstra(ja, tro det eller ei) på hofter/lår. Derfor er dette mine "problemområder", som jeg vil stramme opp. Lurer derfor på hvor lenge jeg må trene seriøst for å kunne se resultater? Jeg har et godt og sunt kosthold og god peiling på trening, men er ikke sikker på hva jeg kan forvente meg. Jeg vet at det ikke er gjort over natten, men er litt den utålmodige typen. Anonymous poster hash: bf478...2cf
Rights Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 LITT resultater vil du nok se etter noen måneder. Men du får bare smøre deg inn med tålmodighet, for det tar tid. Selvfølgelig avhengig av hvordan en trener/spiser også.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Er du ikke undervektig da? Jeg har allerede fått med meg at du sliter med overvekt, så en slik kommentar måtte selvfølgelig komme. Min vekt er vel slettes ikke relevant for spørsmålet mitt? I følge BMI er jeg undervektig, ja, men jeg er ikke syltynn. Jeg er sunn og spiser til jeg blir mett. Målet mitt er å stramme opp, og om jeg kan legge på meg et par kg i muskler er det meget ønskelig. -TS Anonymous poster hash: 9a635...c19 6
Gjest Kaxxy Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Helt samme som deg ts, 19 år og slank m ganske lik bmi, men vil liksom se trent ut! Definert og sterk! Men vil liksom vite om hvor fort jeg kan vente å se resultater osv..
Version 2.0 Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Det vil ta tid. Du vil merke resultater etter noen måneder med god trening og godt kosthold, men for å nå målet om å bli skikkelig "fit", så må man trene kontinuerlig over LANG tid. Det skal ikke være lett! I sær hvis du ikke har trent særlig mye fra før og har liten muskelmasse.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er 20 år, 164 cm og 49 kg, så er på en måte i samme båt som deg TS. Har ganske flat mage og helt grei rumpe, men vil gjerne se litt markert ut med definerte muskler. Lurer også på hvor lang tid dette kommer til å ta. Fra en utolmodig sjel Anonymous poster hash: d0326...92e
Version 2.0 Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Dersom dere vil ha raske resultater, så er dere de type menneskene som ikke har riktig treningsmotivasjon. Dere kommer mest sannsynlig til å gi opp og slutte når dere ikke får resultatene så raskt som dere håpte på. Å bli fit og veltrent er en livsstil man bør bestemme seg for å oppnå uansett hvor lang tid det tar, og når målene ikke er langt unna og til og med oppnådd, så må man bruke tid og krefter på å vedlikeholde. 1
Gjest Mundane Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 ca. halvt år så vil du se forskjell. For skikkelig resultater så er det minimum 1 år.
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har allerede fått med meg at du sliter med overvekt, så en slik kommentar måtte selvfølgelig komme. Min vekt er vel slettes ikke relevant for spørsmålet mitt? I følge BMI er jeg undervektig, ja, men jeg er ikke syltynn. Jeg er sunn og spiser til jeg blir mett. Målet mitt er å stramme opp, og om jeg kan legge på meg et par kg i muskler er det meget ønskelig. -TSAnonymous poster hash: 9a635...c19 Slapp av Skinny var ikke ute etter å ta deg for skryte ditt.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Slapp av Skinny var ikke ute etter å ta deg for skryte ditt. Huh? Du virker veldig bitter. Min vekt har ingenting med denne tråden å gjøre. Plag noen andre. Du er rapportert. Anonymous poster hash: 9a635...c19 10
Sushi Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har også veldig lav BMI, og så resultater etter 4-5 måneder med hard styrketrening og løping. Har spist mye protein og moderat lavkarbo. Har gått opp en kilo, som jeg velger å tro er muskler
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Spis mer og legg på deg noen kilo muskler (og sikkert litt fett også) så vil du se bedre og mer fit ut. Hvor lang tid avhenger selvfølgelig av hvor hardt du går inn for det, med både riktig trening og kosthold. Har du aldri trent skikkelig før så vil det også ta lengre tid enn om du har trent en del tidligere. Anonymous poster hash: dc902...36e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Om det tar minimum 6 mnd før man ser resultater, så skjønner jeg at folk går lei! :-/ Jeg har aldri kommet så langt fordi jeg synes det er så kjedelig. Vil det ta så lang tid før jeg merker at jeg blir sterkere også? Merker at jo at når jeg sykler mye en periode blir lårene skikkelig faste og sterke, og man skulle tro det er enda mer effektivt med styrketrening.Anonymous poster hash: 26cdf...437
Sushi Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Om det tar minimum 6 mnd før man ser resultater, så skjønner jeg at folk går lei! :-/ Jeg har aldri kommet så langt fordi jeg synes det er så kjedelig. Vil det ta så lang tid før jeg merker at jeg blir sterkere også? Merker at jo at når jeg sykler mye en periode blir lårene skikkelig faste og sterke, og man skulle tro det er enda mer effektivt med styrketrening.Anonymous poster hash: 26cdf...437 Det skjønner jeg også, hvis man trener kun for at kroppen skal se ut slik man vil (til en spesiell anledning, f.eks.). Men man bør jo trene for å få en sterk og sunn kropp, og da bør trening være en del av livsstilen, uten et klart mål man skal nå og så si seg fornøyd. Resultatene på innsiden kommer jo mye raskere enn etter 6 mnd. 2
Gjest bustyvel Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har mye mer vekt å drasse på enn TS, men jeg er genetisk heldig, for jeg ser resultater veldig fort. Tar ikke mange ukene før rygg/mage/lår/rumpe forandrer seg dersom jeg trener målrettet og spiser riktig. Men - jeg vil heller ha det som en livsstil, og jobber med at trening skal bli en del av livet mitt, og ikke bare noe jeg gjør i skippertak og krampetrekninger for å få litt mer definerte muskler 1
@Maja Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Merka at eg var sterkare 1-2 måneder etter at eg begynte med ordentlig styrketrening. Ser jo litt forskjell etter så kort tid også, men den store forskjellen tar nok litt lengre tid. Som fleire over skriver, så er det for meg og viktigast at kroppen er sunn. Trening er dermed ein del av kvardagen, og ikkje kun får å nå noko kortsiktig mål. Men gler meg jo over alle positive endringar etterkvart som dei kjem
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 Du vil nok merke at du blir sterkere etter et par måneder eller så, synlige resultater etter 5-8 måneder kanskje? Avhengig av hvor intenst/ofte/tungt du trener. Men det er ikke til å stikke under en stol at de som er mest fit bruker årevis. Så langt perspektiv bør man faktisk ha om det er livsstilsendring som er målet. Anonymous poster hash: 0fff2...1cf
Version 2.0 Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Om det tar minimum 6 mnd før man ser resultater, så skjønner jeg at folk går lei! :-/ Jeg har aldri kommet så langt fordi jeg synes det er så kjedelig. Vil det ta så lang tid før jeg merker at jeg blir sterkere også? Merker at jo at når jeg sykler mye en periode blir lårene skikkelig faste og sterke, og man skulle tro det er enda mer effektivt med styrketrening.Anonymous poster hash: 26cdf...437 6 mnd av livet ditt er jo ingenting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå