AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Jeg lurer rett og slett på om hæren tar hensyn til å dekke til armene selv om uniformen egentlig er med for eksempel lange ermer. Jeg har arr over hele venstrearmen som er veldig synlige, og det kan bli vanskelig for meg å i det hele tatt begynne i hæren om det ikke blir tatt hensyn til det. /: Jeg har lest en svær artikkel om reglene til hæren ang. uniform, og jeg har funnet ut at muslimske kvinner kan dekke til armene om de ønsker det (av religiøse årsaker), men kan man det selv om man ikke er religiøs? Jeg har også lest at man på noen uniformer kan ta en langermet genser under, men jeg tror at det er flere uniformer hvor det er uaktuelt, som for eksempel paradeuniformer. Går det da ann å for eksempel ha hudfarget "treningsteip/bandasje" over armen, surret rundt? Et annet spørsmål, om det er bading, er det påtvunget? Må man, eller kan man slippe? Jeg har såpass synlige arr at det ikke er en mulighet å ikke skjule det, om sminken kan lett gå av om det for eksempel regner. Jeg er bare en 14 år gammel jente, men jeg er realistisk nok til å skjønne at arrene ikke kommer til å være borte innen jeg kan begynne i millitæret. Og, det kommer nok flere /: Så, er det noen med erfaring med uniformer/hæren som kan hjelpe meg? Jeg har alltid ønsket å begynne i hæren, og vil ikke la noen arr stanse meg. Tusen takk for alle svar Anonymous poster hash: 9319c...d8f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Om du driver med selvskaping blir du ikke engang kvalifisert til å komme inn i Forsvaret. Og uniformsregler er regler. Kortermet på sommeren. Anonymous poster hash: 7de8d...440 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Drit i arrene og gå med kortermet! De færreste vil si noe, og hvis noen gjør det har du svaret klart på forhånd, så slipper du kleine situasjoner. Arrene dine vil være blekere når du er gammel nok til Forsvaret. Noe du gjorde som fjortenåring har ingenting å si for hvem du er når du er gammel nok til å være i Forsvaret. Og du kommer aller mest sannsynlig ikke til å være den eneste der med arr. Drit i folk som tror de vet noe om dine kvalifikasjoner basert på noen arr, også du. Anonymous poster hash: bfc3d...0b0 1
Gjest meh Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Felthygiene går inn under treningsoppleget i felt, så da må du nesten belage deg på å bade. Nå skal det da sies at med mindre du vil inn til førstegangstjeneste så slipper du sannsynligvis, selv om verneplikten innen du er 19 også vil omfatte kvinner.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Om du driver med selvskading, får du ikke inn i forsvaret uansett hvor mye du vil. Anonymous poster hash: 26ddb...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Heii Jeg hadde ikke planlagt å være med i noe forsvar, og var negativ på sesjon del 1. LIKEVEL ble jeg innkalt til sesjon del 2. Der tok vi tester, og ble undrsøkt av lege. Jeg har drevet med selvskading tidligere, men arrene mine er ikke særlig synlige egentlig. Dersom en ser nøye etter, ser man at det er noe der, men ingen kan se det spesielt godt. Jeg var på sesjon i januar, og da var det circa 7 måneder siden jeg begynte med selvskading. Likevel begynte legen og spørre og grave om hva noen av de ''merkene'' jeg hadde på armen var. Men han sa ingenting om at han kom til å frita meg fra verneplikt, som følge av nettopp det. Fikk senere vite at legen hadde fritatt meg fullstendig fra noe som helst verneplikt. Jeg er veldig oppegående rundt fremmede folk, og klarer å skjerpe'', samt snakke godt for meg. Man fikk ikke vite om man kom inn i forsvaret før på slutten av dagen. En fikk da vite det av noen ledere i forsvaret. Av lederne fikk jeg vite at legen hadde oppført fritak på meg som følge av helsesituasjon. Og jeg vet at dette hadde sammenheng med arrene mine. ... Anonymous poster hash: e4a26...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå