AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Hei, Er det noen som vet hvordan det funker? Hva de slags feil de kan rette, osv.. Jeg har nemlig ført inn feil beløp i selvangivelsen og det har ført til at jeg må betale restskatt. Når jeg ringerdem, får jeg forskjellige svar. Noen mener at jeg må sende klage (har gjort dette) og noen mener at jeg bør be om enkel retting. Det var senest stad jeg snakket med dem, og han ene mente at jeg burde ringe i morgen og snakke med de som har med enkle rettinger/rettelser å gjøre selv om jeg har sendt inn klage. Noen som har peiling? Anonymous poster hash: e0e83...09a
Wonders Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde sendt inn endring/klage skriftlig med vedlegg på hva du mener er feil. Du har frist på dette til 10. august. Så er du sikker på at det blir gjort. Husk å betale skatten din i tide allikevel, for det er betalingsplikt på skatten. For Oslo gjelder dette; Klage på likningenMener du det er feil ved likningen, for eksempel feil skatteklasse, inntekt, formue, fradrag eller beregninger av skatter og avgifter, må du sende inn klage på likningen. Det må gå fram hva som er feil, og begrunnelsen for dette. Du kan fylle ut og sende RF-1117 "Klage på likning" elektronisk. Du kan også skrive ut klagen i altinn.no og sende den i brev til skattekontoret (Skatt øst Oslo). Betalingsplikt Husk at du må betale kravet ved forfall, selv om du har sendt inn likningsklage. Dersom du ikke kan betale kravet mens klagen behandles, må du søke om betalingsutsettelse. Selv om du har søkt om betalingsutsettelse, kan vi sikre kravet med pant eller motregne det. Forsinkelsesrenter løper fra forfall og til kravet er betalt. Skattytere i Oslo kan søke om betalingsutsettelse elektronisk. Da logger du deg inn i Altinn, og du må ha påloggingsinformasjonen din klar: Søknad om betalingsutsettelse ved likningsklage
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Takk for tilbakemelding, men jeg har fått det ordnet Jeg trengte nemlig ikke å klage. De har rettet feilen over telefon og jeg skal få nytt oppgjør om noen uker i flg skattekontoret. Anonymous poster hash: e0e83...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå