Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #1 Skrevet 17. april 2004 Dette er kanskje et litt dumt spørsmål :oops: , men kan slanking påvirke synet i negativ retning? Jeg er allerede nærsynt, kan dette bli verre ved slanking? Eller kan slanking føre til at du f.eks ikke kan bruke linser??
glaciera Skrevet 17. april 2004 #2 Skrevet 17. april 2004 Vel, jeg ble permanent nærsynt av å være gravid, så jeg antar at det ikke er utelukket! Men jeg vil tro du må gå temmelig hardt til verks for at slanking skal gå ut over synet - med mindre du har en helt spesiell synsforstyrrelse fra før.
Gjest 1111 Skrevet 17. april 2004 #3 Skrevet 17. april 2004 Tja. normalt vil jeg ikke tro at slanking skulle ha negativ effekt på synet ditt. derimot - hvis slankingen blir ekstrem og du mister viktige næringsstoffer, kan det ha en effekt på synet ditt. men så lenge du slanker deg på en sunn måte og får i deg alle vitaminer og mineraler du trenger, tror jeg ikke du skal være bekymret :-)
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #4 Skrevet 18. april 2004 Hvis du har problemer med synet får du enten i deg for få næringsstoffer og/eller for lite mat! Se over slankeplanen din, kanskje det er rom for noen forbedringer? Det beste er å få i seg vitaminer og mineraler fra frukt og grønt, men et multivitamin-tilskudd er bedre enn ingenting. Foreslår at du tar deg en tur til lege hvis dette fortsetter, kan være lurt å få tatt noen blodprøver for å sjekke om du mangler noe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå