AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har et lite dilemma her... Jeg har begynt å møte en fyr jevnlig etter at det ble slutt mellom min eks og meg. Jeg synes enda det er vanskelig å komme over min eks, men ser at jeg bare er nødt å hoppe i det, og prøve så godt som jeg kan. Han som jeg har møtt nå har mange fellestrekk som min eks, men han har også trekk som jeg synes min eks manglet. Feks. er han mye mer kosete enn min eks (holde rundt, og bare kose osv.) Og det er noe jeg spesielt setter pris på. Han er også opptatt av hva jeg driver med og er interessert i å lære mer om meg. Min eks var jo selvfølgelig det også, men samtidig var han ikke så interessert og brydde seg mye om sine egne verdier også. Noe som også er bra, men savnet det at han prøvde å "forstå" meg. Jeg kan ramse om flere eksempler, men da blir det nok litt mye. Og problemet mitt er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor eksen hvis jeg og han nye skulle blitt sammen. Jeg tror eksen min er helt over meg, men samtidig tror jeg han muligens ville blitt litt sjalu om jeg fant en ny. Noe jeg tror jeg også ville blitt om han fant en ny. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå..jeg må selvfølgelig se tiden an, men jeg kan da ikke gå rundt å tenke slik hele tiden...Jeg er også redd for å plutselig få følelser for eksen igjen, noe som ville vært dumt for han nye om jeg ikke ville klart å være sammen med han lengre. For jeg er ute etter et seriøst forhold som kan vare en stund. Anonymous poster hash: 3f038...2cf
Lilliani Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Sånn er livet. Du må rett og slett prøve å komme deg videre og slutte å tenke så mye på eksen. Tenk på deg selv, og at du har det bra sammen med den nye. Men det er også veldig viktig at han ikke ender opp som en rebound for deg. Sånne forhold fungerer sjeldent bra i lengden. Så er du i tvil bør du kanskje ta en liten pause fra mannfolk og fokusere litt på deg selv! Det er utrolig viktig det også! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Ces't la vie. Det hørtes jo ut som du er godt orientert og reflektert over situasjonen og det er jo veldig bra. Det er lettere å trå varsomt og forsiktig da, om du skulle plutselig føle at du går på akkord med dine grunnleggende følelser og behov. For gjør du det, vil det jo sannsynligvis bare ende med stress og psykisk nedbrytning i stedet for det stikk motsatte, som burde forekomme i en slik situasjon, med han nye. Og det er alltid trist å se eksen sin gå videre etter et brudd, men det er og forsåvidt noe av det mest normale som kan skje i en slik forutsetning. Og hvis man klarer å bare akseptere det for det det er, så kommer en jo veldig langt på veien sin videre, uten eksen sin. Men hvis du tenker mye på eksen din. Er redd for å få følelser for ham igjen ogfår dårlig samvittighet for ham om du går videre, samt også hadde blitt veldig lei deg hvis du hadde sett ham gå videre, så tror jeg du heller burde ta deg litt tid som singel i stedet, slik at du kan komme deg godt over ham, før du eventuelt finner deg en ny. Og hvis du ønsker at det skal vare med denne nye, så vær sikker på at du ikke bruker han som en rebound da. Hvis det blir tilfelle tror jeg kanskje han nye vil bli relativt knust, om du har gitt han forhåpninger for det stikk motsatte. Altså, et seriøst forhold som kan vare en stund i stedet Utover det, vet jeg ikke helt hva jeg burde si. ..Vit hva du vil. Og gjør som du vil. Også får vi håpe at det går bra! Anonymous poster hash: 2d7ef...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå