AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Fotografen vår viste seg dessverre å være helt udugelig!! Fotografen har kappet hoder, kappet meg og brudgommen fra pannen av eller akkurat ved hårskillet.. Bildene er fantastisk dårlig redigert, og på flere av bildene er vi alle like hvite i ansiktet som kjolen min! Bildene har elendig kutt,mange bilder er skjeve, viktigere å ta bilde av tak og gulv og enn brudepar og brudefølge.. Bildene er enormt dårlig redigert i forhold til lysforhold En kamerat av oss som er fotograf var helt sjokkert over at hun i det hele tatt kunne levere fra seg slike bilder til en kunde og kalle det et ferdig produkt! Og jeg sitter her kjempeskuffet!! Bildene ligner ikke noe på bildene hun har på sin hjemmeside.. vi krever halvparten av summen tilbakebetalt, pluss at vi får tilgang til rawfilene, slik at kameraten vår kan redigere de på ny! Men det vil ikke fotografen være med på, og mener bildene er av høy kunstnerisk kvalitet.. og mener heller at det er urimelig at vi skal ha dobbelt opp av bildene.. fotografen ville ikke svare meg mer, så jeg kontaktet faren hennes som bor her i området- men han ser ikke noe i veien med bilder med halve hoder han heller... Hva pokker skal vi gjøre??? Anonymous poster hash: a227e...0e6
Gjest Kiara! Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Dere tar nye bilder først og fremst. Resten av det vet jeg ikke hva dere skal gjøre, men jeg ser ingen grunn til å dra inn foreldrene til fotografen, bedre å ha direkte kontakt skriftlig. 4
Mus-Katt Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Hva har foreldrene til fotografen med saken å gjøre? Hun er vel en selvstendig fotograf? 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Jeg kontaktet faren til fotografen, fordi fotografen ikke svarte på mine mail.. Anonymous poster hash: a227e...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 og fotografen bor ikke her i området, men foreldrene hennes gjør det. Anonymous poster hash: a227e...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 oiii,det høres utrolig dårlig ut!! latterlig! hvem er fotorgrafen? vil ikke havne i samme fellen Anonymous poster hash: 93c68...f51 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Det minste du kan forlange er uansett å få originalbildene som ble tatt. Anonymous poster hash: ab56a...4b3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Du får sende en skriftelig klage, hvor du fører det videre til forbrukerrådet om hun ikke tar kontakt eller løser dette. http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger Anonymous poster hash: 51435...e33 5
Gjest Daenerys Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Oi, så fryktelig! Jeg ville ha bedt om raw-filene, eller rettere sagt, krevd det. Mye kan reddes derfra, men det er jo ikke garantert at de faktisk er tatt i raw-format? Dersom de IKKE er det, er det hele sannsynligvis tapt. Hvite ansikt kan ikke reddes fra jpeg. Ville nok også ha truet med å gå til sak dersom du ikke får penger eller filer tilbake. De har ikke levert produktet du forventet. Men jeg må bare spør - så du noen bilder hun hadde tatt fra bryllup tidligere?
Lou Salome Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Iflg fotografiens-hus så er klageforløpet slik: Prosedyre for klagesaker: 1. Skriftelig klage til fotografen 2. Klageskjema hos det lokale forbrukerkontoret fylles ut og sendes forbrukerkontoret 3. Forbrukerkontoret kommer med en uttalelse 4. Saken sendes Reklammasjonsnemda for fotografiarbeid, som behandler saken 5. Saken forberedes av NFF 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Oi, så fryktelig! Jeg ville ha bedt om raw-filene, eller rettere sagt, krevd det. Mye kan reddes derfra, men det er jo ikke garantert at de faktisk er tatt i raw-format? Dersom de IKKE er det, er det hele sannsynligvis tapt. Hvite ansikt kan ikke reddes fra jpeg. Ville nok også ha truet med å gå til sak dersom du ikke får penger eller filer tilbake. De har ikke levert produktet du forventet. Men jeg må bare spør - så du noen bilder hun hadde tatt fra bryllup tidligere? Ja, der var flere bryllupsmapper hun hadde på hjemmesiden sin, så jeg fikk studert de godt på forhånd. Men etter å ha sett bildene hennes, så lurer jeg på om det er hun som i det hele tatt har tatt de andre bildene.. Anonymous poster hash: a227e...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Dere tar nye bilder først og fremst. Resten av det vet jeg ikke hva dere skal gjøre, men jeg ser ingen grunn til å dra inn foreldrene til fotografen, bedre å ha direkte kontakt skriftlig. Er ikke bare å ta nye bilder dessverre.. Forloveren min bor i en annen del av landet for det første.. For det andre så blir det ikke rette stemningen på bildene eller samme tilbehøret som brudebuketten blant annet.. Anonymous poster hash: a227e...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Iflg fotografiens-hus så er klageforløpet slik: Prosedyre for klagesaker: 1. Skriftelig klage til fotografen 2. Klageskjema hos det lokale forbrukerkontoret fylles ut og sendes forbrukerkontoret 3. Forbrukerkontoret kommer med en uttalelse 4. Saken sendes Reklammasjonsnemda for fotografiarbeid, som behandler saken 5. Saken forberedes av NFF takk! får sette meg ned og skrive klage til forbrukerrådet.. Anonymous poster hash: a227e...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 men hvilken kategori skal jeg sende klagen under da? svindel, eller mangel på vare eller? Anonymous poster hash: a227e...0e6
Gjest Kiara! Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 Er ikke bare å ta nye bilder dessverre.. Forloveren min bor i en annen del av landet for det første.. For det andre så blir det ikke rette stemningen på bildene eller samme tilbehøret som brudebuketten blant annet.. Anonymous poster hash: a227e...0e6 Joda, det er så lettvint. Vi skal gjøre det selv. Ikke pga vi er misfornøyde, heller tvert imot, men fordi vi ønsker flere fine bilder av oss to sammen. Og hvis det er så "forferdelig" som du beskriver ville jeg fått laget en kopi av brudebuketten å tatt nye hvertfall av dere to. Ønsker deg lykke til, ingen heldig situasjon dette her.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Du trenger ikke svare eksakt - men omtrent hvor mye kostet fotografen, og hva var det hun tok bilde av (var hun med hele dagen, var det bare oppstilte bilder etc.)? For om dette er en av de dyrere, så ville jeg vurdert å kreve mer enn halvparten tilbake - ihvertfall om det er så ille som du sier. En bekjent a meg opplevde noe lignende og fikk igjen bortimot 70%, tror jeg. Anonymous poster hash: 023dc...798
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 Joda, det er så lettvint. Vi skal gjøre det selv. Ikke pga vi er misfornøyde, heller tvert imot, men fordi vi ønsker flere fine bilder av oss to sammen. Og hvis det er så "forferdelig" som du beskriver ville jeg fått laget en kopi av brudebuketten å tatt nye hvertfall av dere to. Ønsker deg lykke til, ingen heldig situasjon dette her. det var en del penger som gikk med til blomsterbuketten, og knapphullsblomstene, og frisør.. Så er ikke bare bare å bestille en ny + frisør igjen. Anonymous poster hash: a227e...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 det var en del penger som gikk med til blomsterbuketten, og knapphullsblomstene, og frisør.. Så er ikke bare bare å bestille en ny + frisør igjen. Anonymous poster hash: a227e...0e6 Da får du velge da vet du. Opp til deg. En frisyre kan være billig men se dyr ut, samme med bukett. Anonymous poster hash: ab56a...4b3
attegløyma Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Send e-post til alle gjestene, forklar situasjonen og be dei sende alle bilete dei har tatt. Mogleg nokre av desse kan brukast, i alle fall med litt redigering 20
Gjest Kiara! Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Da får du velge da vet du. Opp til deg. En frisyre kan være billig men se dyr ut, samme med bukett. Anonymous poster hash: ab56a...4b3 Nettopp. Jeg trodde ikke bildene var så farlige, men jeg biter i meg hvert eneste ord. Det er de som fikk meg til å innse at vi hadde et kjempebryllup! Så jeg hadde ikke nølt med å ta nye bilder uansett hva det hadde kostet meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå