Gå til innhold

Fly med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hente en valp i Danmark senere i sommer, hadde tenkt til å kjøre, men oppdretteren sa han kunne møte meg på flyplassen så kunne jeg bare ta neste fly hjem.

Hadde vært deilig å slippe den lange kjøreturen mot en time hver vei på fly.

Noen som har erfaring med å fly med valp? Kan man ha den i kabinen?

Er veldig usikker, finner lite info på norwegian sine sider også..

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på bestemmelsene for flyselkskapene, men det beste er nok å ringe de å høre. Det er bestemmelser på størrelse på hunden om du kan ha den med i cabinen.

Jeg ville bare si at jeg personlig ALDRI hadde satt en valp (eller voksen for den saks skyld), i bagasjen på et fly. Til det har jeg sett altfor mange traumatiserte valper.

Anonymous poster hash: 7f226...1a0
Skrevet

En jeg kjenner hadde valpen med seg inn i flyet og under genseren :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) skal undersøke litt nærmere, ser ut som man bare kan ha den i kabinen på innlandsreiser. Er uaktuelt å ha den lille i lasterommet, da kjører jeg heller:)

Og ja jeg kan godt legge ut ett bilde av valpen når jeg har hentet han:)

Litt rart at man får lov å ha den i kabinen egentlig, hva med de som er allergiske?

Skrevet

Du kan ha valp i kabinen fra Danmark, ingen problem, bare den er går ned i en godkjent bag og bag med hund ikke veier over kravet fra flyselskapet. Grensen kan variere litt, så sjekk med ulike selskap.
Du må bestille pet in cabin når du bestiller billetten. Hvis en allergiker har bestilt før deg, må du finne en annen avgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...