Gå til innhold

Mamma lar meg ikke være i fred

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HVER eneste j*** gang jeg skal dra noe sted, så kommer hun inn på rommet mitt med en lapp og penn og beordrer meg til å skrive adressen til dit jeg skal + telefonnr til alle de jeg skal være med. Jeg blir så sykt irritert! Jeg er myndig og kan bestemme selv hvor jeg skal dra!! Hvorfor gidder hun?!

Anonymous poster hash: 444ce...710
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du? Flytt ut.

Anonymous poster hash: 179a5...6f2
AnonymBruker
Skrevet

Er alltid kjekt å vite hvor du er i tilfelle det skjer noe da. Kan jo hende det er derfor.

Anonymous poster hash: 81bd3...e4e
Gjest sweetsugar
Skrevet

Høres ut som en veldig, veldig bekymret og overbeskyttende mor. Høres veldig slitsomt ut, men du kan jo heller lage en avtale med henne selvom du overhodet ikke er pliktet til det, men lage en avtale der du slettes ikke gir telefonr til alle du skal være med, og heller ikke adresse, men hun kan vite hvor du er, så kan hun få telefonnr til en av de du er med, som selv synes det er greit?

Hun virker som sakt bare veldig overbeskyttende, og om det kan roe henne, hvorfor ikke? Men skjønner deg godt.

Gjest Minelly
Skrevet (endret)

Har du tidligere gjort noe som tilsier at hun har grunn til å være bekymret for deg?

Er hun ekstremt overbeskyttende og bekymret for deg, eller er hun bare svært kontrollerende?

Ettersom du er myndig har du ingen meldeplikt ovenfor henne, men siden du bor i samme hus som din mor vil hun nok kunne føle at du skylder henne å fortelle hvor du skal og med hvem. Nettopp fordi dere bor sammen merker hun jo om du ikke kommer hjem om kvelden og dette kan bekymre en hvilken som helst mor. På den måten skjønner jeg at hun vil vite når du kommer hjem. Hadde du bodd for deg selv hadde du sluppet den "meldeplikten"!

Om dette er noe som ødelegger deres forhold må du jo ta det opp med henne, og om det ikke løser seg da har du jo alltid muligheten til å flytte ut, om din økonomiske/studie situasjon tillater det :)

Endret av Minelly
Skrevet

Har du tidligere gjort noe som tilsier at hun har grunn til å være bekymret for deg?

Er hun ekstremt overbeskyttende og bekymret for deg, eller er hun bare svært kontrollerende?

Ettersom du er myndig har du ingen meldeplikt ovenfor henne, men siden du bor i samme hus som din mor vil hun nok kunne føle at du skylder henne å fortelle hvor du skal og med hvem. Nettopp fordi dere bor sammen merker hun jo om du ikke kommer hjem om kvelden og dette kan bekymre en hvilken som helst mor. På den måten skjønner jeg at hun vil vite når du kommer hjem. Hadde du bodd for deg selv hadde du sluppet den "meldeplikten"!

Om dette er noe som ødelegger deres forhold må du jo ta det opp med henne, og om det ikke løser seg da har du jo alltid muligheten til å flytte ut, om din økonomiske/studie situasjon tillater det :)

Tanken slo meg også :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte en grunn til at foreldre krever å vite hvor ungdommen befinner seg og hvem de er sammen med, enten stoler hun ikke på deg eller hun stoler ikke på vennene dine. Har du gjort noe som kan være årsaken til at hun ikke stoler på deg?

Så lenge du bor i hennes hus må du følge hennes regler, kjipt, men sånn er det.

Anonymous poster hash: bc093...feb
Gjest Raptuza
Skrevet

Hun er din mor. Hva tror du kan være grunnen til at hun gjør det hun gjør..?

Skrevet

Det høres utrolig overbeskyttende og irriterende ut. Særlig hvis du faktisk er over 18 år.

Jeg synes det er greit å vite hvor min 17 åring er, men det er mer på nivå med at han sier hvor han skal når han drar eller jeg spør hvor han skal. Han har alltid telefon med seg slik at jeg får tak i han om jeg må. Pluss at jeg vet hvem vennene hans er - trenger ikke navn og nummer hver gang han skal ut av døren.

Har du spurt henne hvorfor hun har behov for å vite det? Evt hvorfor hun ikke kan ringe deg dersom hun lurer på hvor du er?

Gjest Gjest
Skrevet

HVER eneste j*** gang jeg skal dra noe sted, så kommer hun inn på rommet mitt med en lapp og penn og beordrer meg til å skrive adressen til dit jeg skal + telefonnr til alle de jeg skal være med. Jeg blir så sykt irritert! Jeg er myndig og kan bestemme selv hvor jeg skal dra!! Hvorfor gidder hun?!

Anonymous poster hash: 444ce...710

Forstår henne godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut. Det er ikke meningen at voksne folk skal bo hos mora si.

Anonymous poster hash: 9331c...a08
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut. Det er ikke meningen at voksne folk skal bo hos mora si.

Jeg er ikke TS, men det er ikke "bare" å flytte ut. Man må ha penger til det.

Anonymous poster hash: e505b...283

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra for ca 12 år siden og mamma spør fremmdels om jeg kan ringe når jeg har kommet fram til steder jeg reiser til.

Ser ikke helt problemet egentlig.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hun gjør det fordi hun er glad i deg TS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men det er ikke "bare" å flytte ut. Man må ha penger til det.

Anonymous poster hash: e505b...283

Om man er voksen og ikke har råd til å flytte fra hjemme burde man kanskje snu noen steiner og se til å bli selvstendig. Om man jobber får man penger, har man penger kan man bo for seg selv.

Likt for alle det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra for ca 12 år siden og mamma spør fremmdels om jeg kan ringe når jeg har kommet fram til steder jeg reiser til.

Nei du ser ikke problemet fordi det er enklere for deg. Du ser jo ikke moren din hver dag, så å ringe til hun burde jo ikke være noe problem. Når TS ser moren sin nesten hele tiden, så blir det litt mer slitsomt. Da tåler man mas litt dårligere.

Anonymous poster hash: 45678...82f

Skrevet (endret)

Jeg er nesten 50 og jeg gir også beskjed til de rundt meg når jeg reiser og er kommet fram til steder. Men fra det til å kreve at en myndig person skal skrive ned navn og telefonnummer på personer hun skal treffe en ettermiddag eller kveld er for meg milevis forskjell.

Endret av Sign

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...