Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig en person som sover best på magen og på rygg. Men pga babymagen kan jeg ikke ligge på magen lenger og pga vond bekkenløsning kan jeg ikke ligge på rygg lenger. Må ligge på siden men hater det! Og sover elendig slik :( Har ennå 3 mnd igjen til babyen kommer.

Å ligge med en pute/dyne mellom bena hjelper jo litt men jeg tar den som regel bort i søvne i løpet av natta. Men bekkensmertene er ikke problemet, de har jeg sjeldent når jeg ligger på siden. Problemet er bare at jeg ikke sover bra på siden, aldri gjort det. Det er ikke vondt bare ubehagelig å ligge sånn. Klarer ikke ligge godt sånn. Er hos mine foreldre nå og senga jeg sover i har en hard madrass så jeg sover mye dårligere her enn hjemme, men også dårlig hjemme. Fikk en ekstra overmadrass i går og det hjalp bittelitt.

Så noen tips? Bygge opp med dyne rundt meg? Mykere madrass eller er ikke det bra for bekkenet? Hvordan kan jeg ligge godt med kroppen? Tips så jeg holder ut å sove på siden i 3 mnd til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la en pute under magen, og en langs ryggen. Samt en mellom beina, og tidvis en under den underste armen...:P

Da befant jeg meg i en posisjon ca midt mellom ryggleie og sideleie, og da sov jeg godt, da!<3 I ca en halvtime-time, så måtte jeg tisse igjen...:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hehe ja det er den tissinga og men den kan man ikke gjøre så mye med. Prøver å ikke drikke noe etter kl 19 men det hjelper ikke og jeg blir uansett veldig tørst innen jeg legger meg.

Takk kan jo prøve det, kanskje det hjelper å få kroppen litt opp fra madrassen ;)

Skrevet

Jeg har brukt en lang ammepute mellom beina og rundt bak ryggen, for støtte. Og så har jeg lagt en pute under magen igjen, for å støtte opp der.

Eventuelt legger jeg meg i halvveis sitte-stilling, da bygger liksom et tårn med puter bak meg, og så har jeg ammeputa under låra så jeg ligger litt i knekk.

Jeg er også en magesover,og savner det sånn!

Skrevet

I sittestillingen så er du vel på rygg? Jeg kan ikke det pga smertene i bekkenet.

Skrevet

Uff, jeg føler med deg!<3 Håper du blir som meg, med ett ungen faktisk var ute, så løftet jeg faktisk hele underkroppen rett opp selv da de skulle skifte kladd for å sy meg. Lå i skredderstilling i sengen dagen etterpå..:)

Noen uker før målte fysioterapeuten min at jeg klarte å løfte meg knapt en cm opp fra underlaget. Så stooor forskjell!:)

Håper det blir bedre med puter!:) Jeg hadde 5 stk rundt meg på det meste, og mannen min lo hver gang han måtte kave seg opp på putefjellet for å kysse meg god natt!:ler::

Skrevet

Oj stor forskjell ja. Jordmora sier at jeg er sprek selv om jeg har slike smerter, trenger i blant hjelp for å komme meg opp fra liggende på rygg (ligger jo sjeldent slik for tiden) men på hennes benk trenger jeg ikke hjelp, hverken opp eller ned. Men er veldig vant med smertene som jeg har hatt i nesten 20 uker nå.

Skal prøve å bygge opp i kveld når jeg legger meg ;) Foreldrene mine har mange ekstra dyner og puter liggende. Er så trøtt så føler for å prøve det her og nå :fnise:

Skrevet

I sittestillingen så er du vel på rygg? Jeg kan ikke det pga smertene i bekkenet.

Jeg har også et bein i ryggen som knepper og forandrer posisjon hvis jeg ligger rett ut på rygg. Derfor skrev jeg som en knekk, forestill deg mer som enn V altså, da jeg heller ikke kan ligge på ryggen fordi da skriker jeg av smerte så ryggleie gjør jeg heller ikke, men mer halvveis sittende som jeg skrev.

Skrevet

Jo skjønte som en V, men delvis på rygg da for du er jo ikke på siden da? Jeg er litt vanskelig hehe, for jeg sover aldri bra med masse puter under hodet :P Men bruker en Tempurpute pga nakkeproblemer så litt vanskelig å bygge opp under hodet og ryggen uansett. Takk for forslaget uansett ;)

Skrevet

Ja da blir det veldig vanskelig, og det er jo ikke så mange andre posisjoner man kan innta =) Man blir jo litt desperat og prøve å være litt kreativ, det skjer litt av seg selv har jeg merket. Nå etter uke 32 synes jeg det har blitt enda værre og jeg bruker mye tid på å stable og styre rundt...hvor mange ganger jeg har slengt fra meg puter og drit og huffa meg holder jeg på å miste tellinga over. Stakkars mannfolk! :fnise:

Skrevet

:P

Jeg snur meg tusen ganger i løpet av natta, bruker lang tid på å sovne og våkner ekstra ofte, våkner ikke bare til "tissepausene". Heldigvis sover samboer ganske tungt. Bortsett fra den ene gangen jeg begynte å gråte pga fikk ikke sove og var utslitt, da våknet han heldigvis så jeg fikk trøst ;)

Skrevet

Jeg lå i stabilt sideleie på slutten!:P Har en tendens til å snu meg sikkert 40 ganger før jeg sovner, så sideleie virket veldig godt for meg!:)

Skrevet

Er et ork å snu seg syns jeg, men gjør det allikevel. Husker ikke i farten hvordan stabilt sideleie er :P Selv om jeg har hatt flere førstehjelpskurs. Et problem med å ligge på siden som jeg har er at det mest behagelige da (for å ligge stabilt) er å ha beina bøyd som i fosterstilling, men mine bein liker det ikke, blir bare vondt og stølt etter en stund. Vet ikke om det er en gravidting.

Skal legge meg nå og prøve å bygge rundt meg med dyner og puter, wish me luck!

Skrevet

Danderte meg med 4 puter slik at jeg lå nesten på magen. En under bekkenet, en mellom beina, en på hver side av magen hvor jeg lå med armene oppå putene. På den måten kom magen opp fra madrassen og jeg kunne ligge på magen.

Da jeg var like langt på vei som deg så lå jeg helt på magen. På slutten lå jeg litt mer skrått, men fikk likevel følelsen av å ligge på magen. Lå slik med alle putene fra uke 22 til ungen var født.

Stod opp 4 ganger hver natt for å tisse, så ble mye styr med alle putene. ;)

Skrevet

uff.. fant aldri en god sovestilling jeg. Pinte meg i 3 mnd med det der. Liker også best å sove på magen eller ryggen, men fikk ikke det til. Snur meg ofte i søvne og våkna av voldsomme bekkensmerter fordi jeg var på vei over på andre sia :P

Slet også med at armene sovna når jeg lå på siden. Good times :fnise:

Skulle ønske jeg hadde noen råd til deg, men jeg fant aldri en god stilling :( Dagen etter fødselen lå jeg på magen og snorka i en hel time, det var deilig det :hoppendeglad:

Helt til melka kom og puppene ødela alt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...