Gå til innhold

Når er skapet fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et gammelt skap som jeg ikke helt greier å se når er fra, men møbelsnekkeren som har laget det har bare tre siffere i telefonnummeret sitt. Når hadde vi bare tre siffere i Norge? Husker da vi hadde seks..

Anonymous poster hash: 3ecd3...180

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Hei!

2-3 siffer var vel kun vanlig helt i starten av telefontiden - men det nummeret kan være fra sekssifrede dager.

Jeg husker også godt 6 sifrede nummer, og alle på hjemstedet mitt hadde felles de 3 første. 123 XXX. Dersom nummeret var 124 XXX, så var det nabotettstedet.

Dersom han opererte stort sett bare lokalt, så KAN det tenkes at han bare brukte slutten av telefonnummeret sitt.

Jeg søker på nummerplan, men finner lite historisk med faktiske datoer og årstall, dessverre. Håper du finner ut av de,. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, før pleide man bare å skrive de siste siffeene om man visste at det var en lokal fyr.

Anonymous poster hash: accd1...965

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at det for mange år siden bruktes to-tre siffere også. Har tenkt at skapet er etter bestemoren min, men det er eldre enn et annet skap som er fra 40-50-tallet.

Hvis jeg selger det på finn, hvor mye er noe sånt verdt? Kan jeg ta en tusenlapp for det?

Gjest Tirkes
Skrevet

Hvis jeg selger det på finn, hvor mye er noe sånt verdt? Kan jeg ta en tusenlapp for det?

Uten å dele mer enn det du har gjort (Vi vet kun at det er et gammelt skap, 3-sifret telefonnummer og 40-50-tallet. Du sier ingenting om størrelse, form, farge, detaljer, hvilken stand den er i etc etc), så er det umulig for noen å anslå, selv eksperter. Vil råde deg til å evt legge ut et bilde av skapet og håpe på at noen spesielt interesserte ser det og har peiling på verdier til eldre møbler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...