Gå til innhold

Farlig å bli for godt vandt til singellivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:jepp: Bra!

Så da er det bare å balansere det slik at man ikke tolker alt som interesse..Oi, hun smilte til meg, da blir det klinings... :P

Anonymous poster hash: fd5b8...e87

Skrevet

Så da er det bare å balansere det slik at man ikke tolker alt som interesse..Oi, hun smilte til meg, da blir det klinings... :P

Hehe, ja, det var det da... :P

AnonymBruker
Skrevet

Ehhhh...?

Jeg tror en skal være singel relativt lenge før en ikke klarer å motta eller observere flørting / signaler fra andre som er interessert i en. Det er nok sannsynligvis en litt individuell greie, men likevel.

Jeg har vært singel i ganske mange år nå og jeg merker det fortsatt veldig godt.
Det er til og med muligheter for at jeg er blitt mer obs på dem, siden anerkjennelsen ikke kommer så ofte som den eventuelt kunne ha gjort om jeg ikke hadde vært singel.

Men.. Veldig bra å være bevisst på det, hvis en føler en sliter litt med det. Så absolutt. :)

Anonymous poster hash: f16ba...9f8
Skrevet

Ehhhh...?

Jeg tror en skal være singel relativt lenge før en ikke klarer å motta eller observere flørting / signaler fra andre som er interessert i en. Det er nok sannsynligvis en litt individuell greie, men likevel.

Jeg har vært singel i ganske mange år nå og jeg merker det fortsatt veldig godt.

Det er til og med muligheter for at jeg er blitt mer obs på dem, siden anerkjennelsen ikke kommer så ofte som den eventuelt kunne ha gjort om jeg ikke hadde vært singel.

Men.. Veldig bra å være bevisst på det, hvis en føler en sliter litt med det. Så absolutt. :)

Ja, men så er det jo som alltid slik at folk er forskjellige. Jeg kjenner flere som burde skru på radaren, eller hva jeg skal si, litt oftere :P:)

AnonymBruker
Skrevet

Ehhhh...?

Det er jo ikke snakk om at man ikke klarer i det hele tatt, men at sansene kanskje behøver litt finjustering. Når man ikke er sammen med noen i det daglige så kommer man litt ut av trening i å tolke kroppsspråk, toneleie, gester osv. på det helt finkornede nivået. Om hun står der og blotter puppene så skjønner jeg det fortsatt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men så er det jo som alltid slik at folk er forskjellige. Jeg kjenner flere som burde skru på radaren, eller hva jeg skal si, litt oftere :P:)

Kjenner du flere sier du? Hm. Kanskje du burde se litt i deg selv da muligens?

Altså, hvor lenge har du vært på flørteren generelt og hvor godt er du inne i "flørtemodusen" blitt?

Jeg mener, hvis du synes radaren ikke er skrudd på ofte nok hos flere, kan det jo være at du selv ikke er tydelig nok da?

Det er jo ikke snakk om at man ikke klarer i det hele tatt, men at sansene kanskje behøver litt finjustering. Når man ikke er sammen med noen i det daglige så kommer man litt ut av trening i å tolke kroppsspråk, toneleie, gester osv. på det helt finkornede nivået. Om hun står der og blotter puppene så skjønner jeg det fortsatt ;)

Tja. Det er forsåvidt ingenting å argumentere mot dette. For det stemmer jo veldig godt, men i en varierende og individuell grad gjerne. Det er realtivt elementært dette også, så etter en liten stund vil du nok ha fått skjerpet sansene dine igjen. :) Og det er forøvrig svært få som blotter puppene sine til deg om henne er interessert i deg dessverre. Det skulle gjerne ha vært så enkelt noen ganger, men det hadde jo tatt bort all moroa med puppene da, om de skulle bare ha blitt flashet hver gang noen var interessert.

Men det er et godt forslag dog! Kanskje andre burde finne litt inspirasjon i dine intrigende forslag. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det er forsåvidt ingenting å argumentere mot dette. For det stemmer jo veldig godt, men i en varierende og individuell grad gjerne. Det er realtivt elementært dette også, så etter en liten stund vil du nok ha fått skjerpet sansene dine igjen. :)Og det er forøvrig svært få som blotter puppene sine til deg om henne er interessert i deg dessverre. Det skulle gjerne ha vært så enkelt noen ganger, men det hadde jo tatt bort all moroa med puppene da, om de skulle bare ha blitt flashet hver gang noen var interessert.

Men det er et godt forslag dog! Kanskje andre burde finne litt inspirasjon i dine intrigende forslag. ;)

Er det ikke? Jeg har sett damer i blader som gjør det stadig vekk...

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke? Jeg har sett damer i blader som gjør det stadig vekk...

Men er hun interessert i alle som leser bladet da, tror du?

Skrevet

Kjenner du flere sier du? Hm. Kanskje du burde se litt i deg selv da muligens?

Altså, hvor lenge har du vært på flørteren generelt og hvor godt er du inne i "flørtemodusen" blitt?

Jeg mener, hvis du synes radaren ikke er skrudd på ofte nok hos flere, kan det jo være at du selv ikke er tydelig nok da?

Poenget mitt er at noen mennesker ikke oppfatter signalene. Mener ikke at jeg sender ut misforståtte signaler hele tiden :P F.eks. hvis ei dame jeg kjenner får oppmerksomhet fra en mann, som tydelig liker henne ekstra godt, er det ikke sikkert hun ser at han mener noe ekstra med det. Savvy? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt er at noen mennesker ikke oppfatter signalene. Mener ikke at jeg sender ut misforståtte signaler hele tiden :P F.eks. hvis ei dame jeg kjenner får oppmerksomhet fra en mann, som tydelig liker henne ekstra godt, er det ikke sikkert hun ser at han mener noe ekstra med det. Savvy? :)

Jo, men i dette eksempelet du nevner, er denne damen som får oppmerksomheten interessert i oppmerksomheten som kommer fra ham? Liker hun den og alt som følger med? Ser hun etter den noen gang selv? Det er jo som kjent mange kvinner som elsker bekreftelsen og gjør den til en vane, uten å følge den opp eller late som om hun ikke tar den for gitt.

Dette har forøvrig svært lite med antenner å gjøre da.

Det handler ikke om misforståelser da, men mer om mangel på interesse eventuelt. Er du med? :)

Skrevet

Jo, men i dette eksempelet du nevner, er denne damen som får oppmerksomheten interessert i oppmerksomheten som kommer fra ham? Liker hun den og alt som følger med? Ser hun etter den noen gang selv? Det er jo som kjent mange kvinner som elsker bekreftelsen og gjør den til en vane, uten å følge den opp eller late som om hun ikke tar den for gitt.

Dette har forøvrig svært lite med antenner å gjøre da.

Det handler ikke om misforståelser da, men mer om mangel på interesse eventuelt. Er du med? :)

Det kan jo være at denne dama ikke er vant til å få slik oppmerksomhet, og dermed ikke skjønner at det er mer enn vennskapelig. Hva vet jeg? :) Jeg er med på det du sier forsåvidt, men det er ikke nødvendigvis mangel på interesse som er "problemet". Det mener jeg da, men vi er jo alle ulike ;)

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Enig med du TS....Jeg har blitt altfor vant til å være singel og trives for godt med det.

Ikke er jeg noe godt kone-materiale heller så jeg tenker at det er like greit å bare forbli

en enstøing :lol: Har vært singel nå i snart 5 år og selv om jeg egentlig har lyst på en mann så tørr jeg på en måte ikke...Det er vanskelig å forklare men jeg er så redd for å være tilbake på erfaringsskalaen, redd for å ha mistet "evnen" til å være en god kjæreste.

Føler på en måte litt press og, til å få meg en mann.. Jeg tenker at andre (familie forsempel) tenker "hva er galt med hun da? 27 år og får seg ingen mann?" ...Det er for så vet samme hva andre tenker, men det er på en måte sånn det "skal" være, at man bosetter seg med en fast kjæreste og stifter sin egen familie.

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

Føler på en måte litt press og, til å få meg en mann.. Jeg tenker at andre (familie forsempel) tenker "hva er galt med hun da? 27 år og får seg ingen mann?" ...Det er for så vet samme hva andre tenker, men det er på en måte sånn det "skal" være, at man bosetter seg med en fast kjæreste og stifter sin egen familie.

Sånn føler jeg det også. Det er sånn det "skal" være. Jeg har lyst på kjæreste, men ikke det "vanlige" A4-livet med barn, stasjonsvogn osv. Jeg ønsker egentlig ikke å være slik de fleste er, men føler jo selvsagt press om å være slik.

Anonymous poster hash: a2e3b...822

Gjest Inggolf
Skrevet

Sånn føler jeg det også. Det er sånn det "skal" være. Jeg har lyst på kjæreste, men ikke det "vanlige" A4-livet med barn, stasjonsvogn osv. Jeg ønsker egentlig ikke å være slik de fleste er, men føler jo selvsagt press om å være slik.

ja, tenker liksom at andre i familien tenker "stakars deg, du må vel være alensom!" ..

Njaaa,njooo... om jeg hadde vist interesse så hadde jeg funnet meg en kjæreste... Alle kan vel det, men alikevell så er det noe (som jeg ikke helt vet) som hindrer meg.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men ignorerer press, glad jeg slipper alt maset småbarnsforeldre neddynket i lån må holde ut <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Man kan fint ha kjæreste uten "full pakke"

Anonymous poster hash: 6d542...cf4

Annonse
Skrevet

Samme her, men ignorerer press, glad jeg slipper alt maset småbarnsforeldre neddynket i lån må holde ut :)Man kan fint ha kjæreste uten "full pakke"

Anonymous poster hash: 6d542...cf4

Ja, det er sant :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at denne dama ikke er vant til å få slik oppmerksomhet, og dermed ikke skjønner at det er mer enn vennskapelig. Hva vet jeg? :) Jeg er med på det du sier forsåvidt, men det er ikke nødvendigvis mangel på interesse som er "problemet". Det mener jeg da, men vi er jo alle ulike ;)

Jeg begynner å bli en smule usikker på hva "problemet" egentlig er, jeg. Hehe. Er det at ikke ALLE signaler blir oppfattet slik det intensjonsmessig var ønsket? Altså at ikke allle signaler som tilsier at en er interessert i mer et vennskap kommer helt frem?

Og er vi alle ulike? Hva mener du?

Skrevet

Jeg begynner å bli en smule usikker på hva "problemet" egentlig er, jeg. Hehe. Er det at ikke ALLE signaler blir oppfattet slik det intensjonsmessig var ønsket? Altså at ikke allle signaler som tilsier at en er interessert i mer et vennskap kommer helt frem?

Og er vi alle ulike? Hva mener du?

Ja, eller at den som "mottar signalene" ikke er helt med/fatter at det er mer enn vennskapelig prat.

Jeg mente bare at det er min mening, men mennesker mener jo ulike ting.

Er du med? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller at den som "mottar signalene" ikke er helt med/fatter at det er mer enn vennskapelig prat.

Jeg mente bare at det er min mening, men mennesker mener jo ulike ting.

Er du med? :)

Aha. Joda, men da forsto jeg jo det forsåvidt fortsatt. Men jeg tror det handler mye om interesse i slike tilfeller altså. Hvis jenten hadde vært interessert i ham, hadde hun også vært veldig obs på hvilke signaler han sendte. Men siden hun selv ser på realasjonen som vennskapelig, så blir også alle signalene tolket dithen, tenker jeg da. Men som du sier, vi er jo alle ulik, i tillegg til å mene ulike ting. :)

Forøvrig, jeg smilte godt når du skrev en liten " Savvy? :) " på slutten av det innlegget altså.

Jeg hadde lyst å anerkjenne det på et vis, men jeg er usikker på om signalene i utgangspunktet ble sendt riktig, men også en smule usikker på om mottaket var like bra også. Skjønner'u? :)

Gjest Cinderella
Skrevet

Ja, det tror jeg absolutt, iallfall om man er en person som har mange jern i ilden og er selvstendig av natur. Jeg var singel en periode i begynnelsen av tjueårene, og tror noe av grunnen til at det gikk dårlig med den første kjæresten etter et langt opphold var at jeg var så vant til å bare ta hensyn til meg selv. Det er fordeler og ulemper ved både singellivet og å være i et forhold - og jeg tror det er lett å glemme ulempene og at det tar lenger tid å venne seg til dem jo lenger man har vært vant til å kun ta hensyn til seg selv. Sier ikke at dette gjelder for alle, men for meg var det slik:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...