Gå til innhold

Farlig å bli for godt vandt til singellivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker så godt 20-årene! Jeg stresset litt med å få meg kjærestes, og jeg så tallet 30 komme nærmere og nærmere for hvert år som gikk.

Jeg husker spesielt godt at jeg stresset veldig rundt 25-28 årsalder, men da jeg nærmet meg 30 roet jeg meg mer og mer ned, og etterhvert var det som om jeg resignerte. Jeg godtok situasjonen?

Nå er jeg 32, og jeg føler ikke for å ha mann eller barn.

DET ER LITT SKUMMELT!

Hvorfor tenker jeg sånn? Tenker jeg sånn for å beskytte meg selv? Eller ha jeg resignert og godtatt alt? Eller har jeg bare vendt meg til den single og barnløse tilværelsen?

Jeg har jo aldri hatt noe spesielt seksualliv, bortsett fra den jeg har med meg selv. Men selv det har dabbet veldig av. Før onanerte jeg minst en gang om dagen, og det var alltid da jeg la meg om kvelden. Det roet meg ned og jeg sov godt.

Nå kan det gå dager, og uker før jeg gjør det. Hadde en periode her hvor jeg gjorde det hver kveld, men nå har jeg ikke gjort det på over en uke.

Anonymous poster hash: 9e950...0d6
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kanskje ikke bare bare å tilvenne seg et liv med en kjæreste etter å ha vært singel lenge for alle. Kan være like vanskelig å tilvenne seg en tilværelse som singel etter å ha vært i et forhold lenge.

Skrevet

Vet om flere som har havnet i denne "fella", at de er så godt vante til singeltilværelsen at de er litt "redde" for forpliktelse osv. Er vel litt sånn selv, så skjønner det litt også. Selv liker jeg en mann som er veldig slik, og det er jammen ikke enkelt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som har havnet i denne "fella", at de er så godt vante til singeltilværelsen at de er litt "redde" for forpliktelse osv. Er vel litt sånn selv, så skjønner det litt også. Selv liker jeg en mann som er veldig slik, og det er jammen ikke enkelt!

Men hvem sa at det skulle være det?

Og ville det blitt like bra (evt) omsider, hvis det var så lett?

Anonymous poster hash: f16ba...9f8

Skrevet

Men hvem sa at det skulle være det?

Og ville det blitt like bra (evt) omsider, hvis det var så lett?

Det er det ingen som har sagt, men det er vel ikke noe tvil om at det kan være en del vanskeligere når en person man liker har vanskeligheter med forpliktelse/forhold?

AnonymBruker
Skrevet

Det er det ingen som har sagt, men det er vel ikke noe tvil om at det kan være en del vanskeligere når en person man liker har vanskeligheter med forpliktelse/forhold?

Joda, naturligvis blir det vanskeligere hvis hvis man liker noen som har vanskeligheter med forpliktelse/forhold. Men det trenger jo ikke å være verken umulig eller vanskeligere enn et lite barnehageskirenn, så lenge dere begge egentlig ønsker det samme, men muligens ikke helt i det samme tempoet i begynnelsen.

Og påstanden min fra i sted synes jeg fortsatt står godt.

Det er store sannsynligheter for at det ikke hadde blitt bra på sikt, hvis det var for lett i begynnelsen.

Easy come, easy go..?

Skrevet

Joda, naturligvis blir det vanskeligere hvis hvis man liker noen som har vanskeligheter med forpliktelse/forhold. Men det trenger jo ikke å være verken umulig eller vanskeligere enn et lite barnehageskirenn, så lenge dere begge egentlig ønsker det samme, men muligens ikke helt i det samme tempoet i begynnelsen.

Og påstanden min fra i sted synes jeg fortsatt står godt.

Det er store sannsynligheter for at det ikke hadde blitt bra på sikt, hvis det var for lett i begynnelsen.

Easy come, easy go..?

Ja, det har du rett i :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har du rett i :)

10 poeng til meg. :) High five!

Skrevet

10 poeng til meg. :) High five!

:klappe:;)

AnonymBruker
Skrevet

:klappe:;)

WHOOOOO !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=Yjqb3AKndYc

En burde slettes ikke undervurdere sin egenverdi i sådan stunder! ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS HER!

Ja, jeg tror jeg er så vandt til å være singel, siden jeg alltid har vært det, at det vil bli veldig vanskelig for meg å i det hele tatt få meg kjæreste.

Men på denne måten vet jeg at om jeg først møter noen, da møter jeg virkelig den rette. Det er det flere som har sagt til meg også, at når jeg først møter noen, kommer det til å holde livet ut, mye pga av min situasjon og hvordan jeg tenker om forhold.

AnonymBruker
Skrevet

TS HER!

Ja, jeg tror jeg er så vandt til å være singel, siden jeg alltid har vært det, at det vil bli veldig vanskelig for meg å i det hele tatt få meg kjæreste.

Men på denne måten vet jeg at om jeg først møter noen, da møter jeg virkelig den rette. Det er det flere som har sagt til meg også, at når jeg først møter noen, kommer det til å holde livet ut, mye pga av min situasjon og hvordan jeg tenker om forhold.

Er mann på samme alder, og føler det egentlig som deg. Intet behov for å stifte familie i denne gården selv om det for så vidt hadde vært hyggelig med kjæreste. En ting jeg har merket er at man blir litt dårligere på å plukke opp signaler når man har vært singel en stund, er jo kjipt å gå glipp av interesse for de som liker en :P

Anonymous poster hash: fd5b8...e87

AnonymBruker
Skrevet

Er mann på samme alder, og føler det egentlig som deg. Intet behov for å stifte familie i denne gården selv om det for så vidt hadde vært hyggelig med kjæreste. En ting jeg har merket er at man blir litt dårligere på å plukke opp signaler når man har vært singel en stund, er jo kjipt å gå glipp av interesse for de som liker en :P

Men jeg er faktisk interessert i noen nå. Har vært det i 1 år nå... Har aldri følt det sånn for noen før, men det var hele han. Hele utstrålingen hans og væremåten hans.

Jeg merket at han så på meg også, så jeg ble ganske satt ut av det. At to mennesker får øynene opp for hverandre samtidig og fikk så god kontakt. Var en dame som også var der og var ganske sur pga dette, selv om hun er gift selv.

Men vi har aldri pratet sammen bortsett fra det ene møte jeg var på. Ellers har vi bare sett hverandre og smilt og sagt hei, men det er fordi det aldri har passet seg sånn. Vanskelig å forklare.

Nå kjenner jeg han jo ikke, så dette kan jo snu seg når man blir kjent.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg merker det selv. Er blitt så utrolig lei av krav, spill og tull som kvinner er så flinke til, at jeg heller gir faen. Så nå har jeg heller et par pulevenninner jeg trives godt sammen med, og kan ellers leve livet akkurat slik jeg ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg merker det selv. Er blitt så utrolig lei av krav, spill og tull som kvinner er så flinke til, at jeg heller gir faen. Så nå har jeg heller et par pulevenninner jeg trives godt sammen med, og kan ellers leve livet akkurat slik jeg ønsker.

Samma her, bortsett fra at jeg ikke gidder å ha sex. Syns det er digg å slippe slike forpliktelser. Kommer ikke til å stifte egen familie eller skaffe meg mann heller. Har vært singel i 9 år :)

Anonymous poster hash: e8afc...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er faktisk interessert i noen nå. Har vært det i 1 år nå... Har aldri følt det sånn for noen før, men det var hele han. Hele utstrålingen hans og væremåten hans.

Jeg merket at han så på meg også, så jeg ble ganske satt ut av det. At to mennesker får øynene opp for hverandre samtidig og fikk så god kontakt. Var en dame som også var der og var ganske sur pga dette, selv om hun er gift selv.

Men vi har aldri pratet sammen bortsett fra det ene møte jeg var på. Ellers har vi bare sett hverandre og smilt og sagt hei, men det er fordi det aldri har passet seg sånn. Vanskelig å forklare.

Nå kjenner jeg han jo ikke, så dette kan jo snu seg når man blir kjent.

I så fall må jo en av dere gjøre fremstøt dersom det skal bli noe mer. Så da kommer det an på hvor mye man ønsker det ;)

Skrevet

Der sier du noe viktig!

AnonymBruker
Skrevet

Der sier du noe viktig!

Jepp. Men jobber med saken i forhold til å øke "presence of mind" med ulike teknikker samt trening. Hjelper i det hele tatt å være litt selvbevisst på det.

Gjest gjest
Skrevet

Har du hatt så mange dårlige erfaringer? Hvilke krav tenker du på? Hvor gammel er du?

Skrevet

Jepp. Men jobber med saken i forhold til å øke "presence of mind" med ulike teknikker samt trening. Hjelper i det hele tatt å være litt selvbevisst på det.

:jepp: Bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...