AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon nå. Det ble slutt mellom meg og kjæresten for to uker siden, og jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid.. Jeg gikk på p-piller, så dette var langt i fra planlagt. Sitter her og tenker over hva jeg skal gjøre.. Om jeg velger å beholde barnet, skal jeg selvfølgelig fortelle han det og høre hva han tenker om dette. Men hvis jeg velger å ikke beholde det...? Burde jeg likevel fortelle det? Anonymous poster hash: 0428c...a53
Tomaten Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Nei! Tar du abort, trenger han ikke å vite det. Det han ikke vet, har han ikke vondt av i dette tilfellet 2
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon nå. Det ble slutt mellom meg og kjæresten for to uker siden, og jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid.. Jeg gikk på p-piller, så dette var langt i fra planlagt. Sitter her og tenker over hva jeg skal gjøre.. Om jeg velger å beholde barnet, skal jeg selvfølgelig fortelle han det og høre hva han tenker om dette. Men hvis jeg velger å ikke beholde det...? Burde jeg likevel fortelle det? Anonymous poster hash: 0428c...a53 Hvordan hadde dere det sammen? Hvordan er han? Hvor lenge var dere sammen? Hvorfor ble det slutt? Hvor gamle er dere? Jeg mener at i mange tilfeller er det best å snakke med han som gjorde kvinnen gravid, før avgjørelsen om å ta abort blir tatt. Kanskje han ønsker å ta seg av barnet sammen med deg ( eller alene dersom du ikke ønsker barnet)
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon nå. Det ble slutt mellom meg og kjæresten for to uker siden, og jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid.. Jeg gikk på p-piller, så dette var langt i fra planlagt. Sitter her og tenker over hva jeg skal gjøre.. Om jeg velger å beholde barnet, skal jeg selvfølgelig fortelle han det og høre hva han tenker om dette. Men hvis jeg velger å ikke beholde det...? Burde jeg likevel fortelle det? Anonymous poster hash: 0428c...a53 Hvordan hadde dere det sammen? Hvordan er han? Hvor lenge var dere sammen? Hvorfor ble det slutt? Hvor gamle er dere? Jeg mener at i mange tilfeller er det best å snakke med han som gjorde kvinnen gravid, før avgjørelsen om å ta abort blir tatt. Kanskje han ønsker å ta seg av barnet sammen med deg ( eller alene dersom du ikke ønsker barnet)
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Jeg prøver å tenkte hvordan det ville være dersom jeg var mannen.. Om du har bestemt deg for abort, er det kanskje like greit å ikke fortelle han det. Men hva hvis han finner ut av det senere? Ellers har jo han like stor del i dette som deg. Om du er usikker, kanskje du burde fortelle han det? Så kan dere sammen finne ut hva som er den beste løsningen
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Jeg mener at i mange tilfeller er det best å snakke med han som gjorde kvinnen gravid, før en eventuell avgjørelse om å ta abort blir tatt. Beklager, skrivefeil i forrige innlegg
Start Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Jeg mener du burde fortelle han det, av respekt for han.
LillaFrosk Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er litt enige med de over, jeg. Altså, dersom du er fast bestemt på å ta abort, så er det kanskje like greit å ikke fortelle ham det, det bestemmer du vel selv.. Men om du er usikker eller bestemt på å beholde, så synes jeg du skal prate med ham om dette (selvsagt, om du kan prate med ham om det). Kan hende han kan hjelpe deg med en avgjørelse. Dessuten, synes jeg egentlig at mannen skulle fått sagt hva han mener om saken, uansett.. 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 syns du skal fortelle han det. kan virke vanskelig å beholde nå kanskje, men om han viser at han uansett bryr seg selv om dere ikke er sammen så blir kanskje avgjørelsen lettere?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Takk for svar. Vi er begge unge. Jeg 21 han 24. Forholdet varte i to år. Han begynte å få sine psykiske problemer, men nektet å innse at ting ikke var så bra. Vil ikke gå for mye inn på det, men han begynte å ta ting ut over meg til slutt, og når han da nektet å ta imot hjelp for det, var det over. Vi var begge enige. Det er nok grunnet til hvorfor det ble slutt det er et vanskelig valg. Men samtidig, vi var to om dette, og jeg føler han har rett til å få vite det uansett hva jeg velger? Anonymous poster hash: 0428c...a53
waco Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Nei! Tar du abort, trenger han ikke å vite det. Det han ikke vet, har han ikke vondt av i dette tilfellet Nei så han skal ihvertfall ikke vite at han går rundt å befrukter kvinner slik at han kan ta på seg kondom neste gang!
waco Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Dere må være sinnsyke, - "dersom jeg skal føde skal jeg selvsagt fortelle det til ham", - hallo, hva med å la ham delta i avgjørelsen om abort da? Istedet for å ha loddtrekning her på kvinneguiden? Dere forstår nå hvorfor jeg mener at vi bør ha en endring i lovverket? Tenk om det for eksempel var sånn at man måtte ha med mannens underskrift for å ta en abort da? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Nei så han skal ihvertfall ikke vite at han går rundt å befrukter kvinner slik at han kan ta på seg kondom neste gang! De aller fleste bruker ikke kondom i langvarige forhold der kvinnen går på p-piller Anonymous poster hash: cec3d...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Dere må være sinnsyke, - "dersom jeg skal føde skal jeg selvsagt fortelle det til ham", - hallo, hva med å la ham delta i avgjørelsen om abort da? Istedet for å ha loddtrekning her på kvinneguiden? Dere forstår nå hvorfor jeg mener at vi bør ha en endring i lovverket? Tenk om det for eksempel var sånn at man måtte ha med mannens underskrift for å ta en abort da? Hvem skal føde barnet tror du waco? Hvem er det som må amme barnet tror du? Hvem er det som må ta seg av barnet? Man bestemmer over egen kropp og egen fremtid, derfor er det kvinnen sitt valg å ta abort. Du vil ikke endre dette lovverket uansett hvor mye du syter over det. Anonymous poster hash: cec3d...ec3 6
waco Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 De aller fleste bruker ikke kondom i langvarige forhold der kvinnen går på p-piller Anonymous poster hash: cec3d...ec3 Min mening uten å kjenne til historien er at mannen burde få vite at han gjort ei jente gravid og ta del i avgjørelsen om abort og fødsel dersom han skulle risikere det. Ihvertfall hvis hun har tenkt til å føde, da kan hun like gjerne forbedre ham på dette her med en gang før han gjør en annen jente gravid i samme slengen.
waco Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Hvem skal føde barnet tror du waco? Hvem er det som må amme barnet tror du? Hvem er det som må ta seg av barnet? Man bestemmer over egen kropp og egen fremtid, derfor er det kvinnen sitt valg å ta abort. Du vil ikke endre dette lovverket uansett hvor mye du syter over det. Anonymous poster hash: cec3d...ec3 Jeg bare lurer på hvorfor du er så voldsomt uenig i at menn skal ha noe å si? At abort skal liksom uføres i hemmelighet fra menn fordi vi ikke har noen rettigheter og vår mening aldri betyr noe? Tenk om fyren også vil at hun skal ta abort da, - hva er problemet da med å unnlate å si noe? Hva er egentlig det bakenforliggende motivet og hatet dere har til å at menn skal ha bittelittegranne å si og kunne være med littegranne i avgjørelsene som har store konsekvenser for hans liv? 1
Tomaten Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Nei så han skal ihvertfall ikke vite at han går rundt å befrukter kvinner slik at han kan ta på seg kondom neste gang! De var jo i et fast forhold når hun ble gravid. Hvor mange faste langvarige forhold kjenner du til der de fortsatt bruker kondom? Dessuten så er det ingen nytte i å si det til eksen dersom TS bestemmer seg for abort. Hvis hun er så sikker, og tar abort, så kan uansett ikke eksen gjøre noe med det. Dersom han egentlig ville beholde, så ender det kun i såret følelsr og bitterhet. Så igjen, i dette tilfeller så har han ikke vondt av det han ikke vet Edit: Endret en skrivefeil Endret 18. juli 2013 av Tomaten 2
Red-Ruby Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Jeg syns alle menn fortjener å vite at sex kan resultere i barn. Ja,du er gravid,ja, du har bestemt deg for abort,men dere var to om det, og jeg syns at kvinner bør inkludere menn i det som har med graviditet å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Hvis du bestemmer deg for abort tenker jeg det kan være lurt å i hvert fall vente til etter aborten med å fortelle det til ham. Så blir du ikke preget av hans meninger og tanker om dette og står stødigere på ditt eget valg. Dersom du vurderer å beholde, så snakk for all del med ham, så fort som mulig. Jeg synes det er helt skremmende når jenter ikke forteller om graviditet, før barnet har kommet til verden. Det må være ganske sjokkerende for en mann å plutselig få vite at han har blitt far, uten å kunne ta del i avgjørelsen - ikke bare i forhold til beholde/abort, men i forhold til å involvere seg under graviditeten, med barnet senere osv. Og det mener jeg gjelder uansett om det var et uhell etter en ONS eller om man er/var i et mer seriøst forhold. Anonymous poster hash: dfae5...760
Red-Ruby Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 Dere må være sinnsyke, - "dersom jeg skal føde skal jeg selvsagt fortelle det til ham", - hallo, hva med å la ham delta i avgjørelsen om abort da? Istedet for å ha loddtrekning her på kvinneguiden? Dere forstår nå hvorfor jeg mener at vi bør ha en endring i lovverket? Tenk om det for eksempel var sånn at man måtte ha med mannens underskrift for å ta en abort da? Her er problemet: - Hvis mannen vil beholde,men ikke dama og han vinner lovverket betyr det at hun skal ødelegge kroppen sin, forandre den totalt, gå gjennom en smertefull fødsel, hvor hun kan rive seg opp fra innsiden, og mest sannsynlig gjør fra seg samtidig for å føde et barn hun kanskje ikke ønsker eller greier å ta seg av, bare for sånn at hun kan gi den til faren sånn at han kan oppdra den alene - Hvis mannen vil ta abort,men dama vil beholde og han vinner i lovverket betyr det at hun må gå gjennom en smertefull abort som ofte opplevelse like vondt som fødsel, og så kanskje likevel må hun senere til gynekologien for å skrape ut av kroppen det hun en gang skulle ønske var hennes barn. Skjønner du nå hvorfor vi sier at det er "kvinnens kropp"? det er fordi det er det det er. Dessverre! Men jeg syns likevel at holdningen til mange kvinner er feil. Har jo hørt om folk som mener at hvis de ønsker barn,men mannen ikke vil, så er det bare å slutte på pillen uten at han vet det. Er de utro i samme slengen og noen andre er faren er det helt OK for dem å lyve om dette også. Dette er så lavt på moralstigen du kan tråkke tror jeg 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå