Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Idag viste hele to graviditetstester at jeg er gravid - og jeg er utrolig glad! Clearblue testen viste 3+, så jeg vet egentlig ikke helt hvor langt jeg er på vei, da jeg og mannen har hatt ubeskyttet sex i 4-5 måneder. Men samtidig som jeg er utrolig glad, så er jeg redd. Redd for hvilket ansvar jeg om noen måneder kommer til å ta på meg, usikker på hvordan ting vil bli og om jeg i det hele tatt kommer til å være en god mor - i tillegg er jeg spent på en ny hverdag. Jeg vet ikke om det er flere som kjenner seg igjen? Og er jeg unormal som føler det slik? Som dere sikkert forstår er dette mitt første svangerskap.

Graviditeten er fortsatt ikke offisiel i og med at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, og jeg vet jo at sjansen for en spontanabort desverre er der.... Derfor så jeg dette forumet som et ypperlig sted til å dele min "lille" nyhet. Iiih, jeg er sååå spent!! :fnise:

Anonymous poster hash: 08c93...e3e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på her! Jeg skal ta en digital test i morgen eller fredag... har allerede tatt billigstrimler, og fikk to streker på de.. måtte ta flere for å kontrollere... stoler liksom ikke helt på det før jeg får bekreftet fra en "ordentlig test" om du skjønner! Inne på 1.trimester er det en tipsliste; der står det at legen kan ta blodprøve og sjekke hcg-nivået; det vil gi en indikasjon på hvor langt du har kommet! Lykke til!

Anonymous poster hash: b57e4...607
Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Det er nok helt normalt å tenke som du gjør, selv om det er en ønsket situasjon så er jo alt nytt og skremmende, uansett hvor glad man er for det som skal skje. Jeg er fortsatt redd, for om jeg er klar, hvordan vi kommer til å takle den nye hverdagen, om jeg kommer til å bli en god mor og mye mer. For meg er dette skrekkblandet fryd så til de grader.

Skrevet

Måling av hcg kan gi en viss pekepinn på hvor langt en er på vei, men samtidig kan det være store individuelle forskjeller for hvor mye en stiger. For å vite sikkert hvor langt du er på vei kan du be om en henvisning til tidlig ultralyd dersom du har hatt ustabile sykluser eller ikke vet sikkert når du hadde menstruasjon sist.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står 3+ på testen så er du mellom uke 5 og 6. Dere har vel litt peil på når dere hadde mensen sist????

Anonymous poster hash: b04e4...b3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står 3+ på testen så er du mellom uke 5 og 6. Dere har vel litt peil på når dere hadde mensen sist????

Anonymous poster hash: b04e4...b3e

Greia er at jeg gikk på cerazette og hadde derfor veldig uregelmessig mensen, så jeg har bare hatt en "ordentlig" mensen på 4-5 måneder, og det er hvertfall 3-4 måneder siden nå, så jeg er helt blank.

Anonymous poster hash: 08c93...e3e

AnonymBruker
Skrevet

Inne på 1.trimester er det en tipsliste; der står det at legen kan ta blodprøve og sjekke hcg-nivået; det vil gi en indikasjon på hvor langt du har kommet! Lykke til!

Anonymous poster hash: b57e4...607

Hvor finner jeg 1. trimester-tråden? Hilsen blondie

Anonymous poster hash: 51285...c25

Skrevet

Gratulerer!

De tankene som du har er helt normale. Jeg har dem selv, og nå er jeg gravid for 3 gang. (mistet ett dessverre). Det er egentlig ganske sunt at du tenker som du gjør, det viser at du tar ansvaret seriøst ;)

Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt kontakt med legen å fått henvisning til ultralyd. Da kan de se hvor langt du er på vei :)

Gratulerer igjen. :blomst:

Skrevet

Tror kanskje Anonym blander sammen to forum. Er ikke noe 1.trimester-forum her inne. Sjekk på barnimagen.com :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...