AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Vi venter en liten når som helst nå... Når det starter skal storebror til besteforeldrene sine :-) Mest sannsynlig må mannen min kjøre han dit, noe som vil ta 1-2 timer totalt. Det beste hadde jo vært om det startet på dagen så junior er i barnehagen... Men, hvis jeg feks får rier nå i kveld - hvor lang tid kan det ta før jeg trenger å komme meg på sykehuset? Jeg lurer altså på hvor lenge du ventet med å dra til sykehuset? Jeg skjønner at dette er veldig individuelt, men vil gjerne høre deres erfaringer :-) Den forrige fødselen ble satt i gang, så jeg har ingenting å sammenligne med heller...Anonymous poster hash: 18b3d...c82
Adrianne Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Fødsel nummer 1: Startet med delvis vannavgang, også kom riene etterhvert. Tok vel ca 6 timer fra første tegn til vi var på sykehuset. Men vi hadde trolig ventet enda en stund med å oppsøke sykehuset hvis det ikke hadde vært for at fostervannet var misfarget. Det tok forresten 12 timer fra vi kom til sykehuset (med 1 cm åpning) til babyen var ute. Fødsel nummer 2: Startet med rier, og vi dro til sykehuset ca 3,5 - 4 timer. Ved ankomst sykehuset hadde jeg 4-5 cm åpning. Babyen var ute ca 6 timer etter vi kom til sykehuset. Lykke til!
Tordensky Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Rier kl.20, sykehus kl.24 med 3cm, hjem igjen, sykehus kl.02 med 5cm. Hastesnitt kl.05.30. Hadde rier hvert 2.minutt fra ca kl.22.
TrickyCicci Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Det er nok veldig individuelt ja, men på fødselsinfo-kurset jeg var på, sa de at dersom det kun var rier (altså vannet ikke var gått) skulle man vente et par timer før man i det hele tatt ringte sykehuset. Så hvis du er obs, og sender far av gårde med en gang, håper jeg dere rekker det greit:)
Dyregod Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 (endret) For meg startet det med kynnere som jeg ikke tok som noe fødselstegn. De kom og gikk og ble etter hvert sterkere, men de var ikke regelmessig så fødeavdelingen ville jeg skulle vente til de ble regelmessige på fem min imellom. Jeg trodde vannet gikk og slimproppen kom, derfor ringte vi til sykehuset og de sa vi kunne komme. De sjekket ikke åpning, de ville vente pga mulig vannavgang. En time etter startet pressriene og etter fire rier var hun ute. Alle ble tatt på senga kan man si. Hvis jeg ikke hadde trodd vannet hadde gått hadde vi nok ikke rukket fram i tide Så det er viktig å lytte til kroppen og ikke bare vente på regelmessige rier, for det er ikke alltid de blir det. Men hvis du kjenner noe så får far bare dra med det samme så han rekker det Men det tok altså ca 6 timer fra første kynner til vi var på sykehuset, så om vi hadde forstått alvoret hadde vi jo rukket det bedre Endret 18. juli 2013 av Dyregod
Warum Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Ordentlige regelmessige rier begynte ca kl 17, dro til sykehus 01 om natten, dvs ca 8t. Da var de skikkelig vonde og med 5min mellom. Kom til sykehuset med 3cm. Baby kom 13t senere.
Teriyaki Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Det er som du sier individuelt. Etter tre timer var jeg så smertepåvirket at vi dro til sykehuset. Men jeg hadde bare åpnet meg to cm da, men jordmor så hvor vondt jeg hadde, så jeg fikk bli på sykehuset. Like greit, for fram til det stoppet opp ved 9 cm,så åpnet jeg meg over dobbelt så fort. Grøsser bare ved tanken på å skulle kjørt bil da ting var på sitt værste. Var forresten 4 min mellom hver rie, og hver rie varte i 1 min da vi dro til sykehuset. Endret 18. juli 2013 av Teriyaki
kaprifolen Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Jeg ringte føden da jeg var sikker på at det var rier. De hadde 3-5 min mellom seg, og varte i minst 1 min hver helt fra starten av. Kom på kontroll 2-3 t etterpå, ble skrevet inn, men fikk reise hjem igjen på "perm". Da vi reiste tilbake var det gått ca 7-8 timer fra første rie om jeg ikke husker feil.. Og da var det like mye fordi jeg kastet opp så oftere og oftere, og kjente litt på bekymringen motorvei-splitter ny bil-kjøretur... (jeg hadde insistert på å sitte på søplesekk og håndkler i flere uker allerede, tilfelle vannet gikk i bilen!) Vannet mitt gikk ikke før de tok det ved 6-7 cm heller, hadde det gått hjemme ville jeg kanskje stresset mer... Endret 18. juli 2013 av kaprifolen
Gjest Vevila Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Vannet gikk halv 6, ringte føden og dro inn på sjekk en drøy time senere. Kom meg ikke hjem igjen, så ting kan gå raskt
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Takk for svar så langt :-) Venter fortsatt her... Hører gjerne flere erfaringer!! TSAnonymous poster hash: 18b3d...c82
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 Riene begynte veldig svakt kl 07, reiste til sykehuset kl 19.. Da var de 2-5 min mellomrom Anonymous poster hash: 2d3c0...57e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Første fødsel startet med vannavgang, fikk beskjed fra føden om å komme inn i løpet av natta for sjekk, men mannen stressa som en galing så da dro vi til sykehuset etter halvannen time og det var egentlig like greit for fødselen var godt i gang. Fra vannet gikk tok det 3 timer. Ved neste fødsel fikk jeg beskjed om å komme med en gang jeg syntes å merke noe siden det gikk fort første gang, og fordi vi hadde litt lengre reisetid denne gangen. Hadde vært plaget med mye maserier de siste ukene før termin så det var rimelig vanskelig å avgjøre om det var ordentlig rier eller ikke da fødselen startet, men denne gangen kjente jeg veldig godt at babyen kom lengre og lengre ned så da dro vi. Kom på sykehuset 1 time før babyen ble født, og det tok ca. 3 timer fra det startet. Hvor lang tid tok den forrige fødselen din da, TS? Selvom den var igangsatt så kan det gi en liten indikasjon.. Anonymous poster hash: c845f...5ee
^^Belle^^ Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Her begynte vannet å sildre 11:30, første antydning til rie klokken 13. Vi dro inn til sykehuset klokken 16:30 og 17:30 var hun født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå