Gå til innhold

Så sliten og trøtt. Pga treningsoppstart eller spedbarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg begynte å trene for 3-5 uker siden. Bare gode turer ennå, 5-10 km 5-6dager i uken. Jeg har hatt ett stillesittende liv helt uten trening i 10 mnd nå, og ett keisersnitt bak meg. Jeg er så trøtt og uten energi. Spiser sunt og variert, ligger på 1500kcal hver dag. Mater babyen med flaske 2 ganger iløpet av natten, han spiser så og si i søvne og sovner med en gang igjen.

Så, er det treninga eller "nattevåken" som gjør meg sliten og trøtt?

Er det normalt å bli sliten og trøtt når man starter å trene? Kan sove en time og to midt på dagen. Skal sies at på morgenen og kvelden sliter jeg ikke, kun på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: d15e9...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet ditt er vel gjerne at du ligger på 1500kcal om dagen. Det og avbrutt søvnmønster er oppskriften på å være trøtt og energiløs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er vel gjerne at du ligger på 1500kcal om dagen. Det og avbrutt søvnmønster er oppskriften på å være trøtt og energiløs.

Har forstått det slik at det er det ideelle å ligge på?

Kanskje jeg har jernmangel? Blør jo ennå etter fødsel, selv om det er over 2 mnd siden.

Er det farlig å ta jern tabletter selv om jeg ikke mangler jern?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg har jernmangel? Blør jo ennå etter fødsel, selv om det er over 2 mnd siden.

Kan det hende du mangler D vitamin? Det gjorde jeg etter fødsel og var ganske sliten hele tiden. Jeg kunne også finne på å sove et par timer om dagen. Begynte å ta kosttilskudd. Det hjalp virkelig.

Anonymous poster hash: 4f3d0...7c1

Skrevet

Finnes ikke noe fasit. Ingenting annet som er ideelt enn å spise like mye som du trenger.

Det er lett å få tatt en blodprøve som avslører om du trenger å ta jerntilskudd.

Skrevet

Når du trener så mye, burde du gjerne spise mer? Passer du på å spise sunt? Man kan fint være underernært, selv med kalorioverskudd, om man ikke spiser næringsstoffer kroppen trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Når du trener så mye, burde du gjerne spise mer? Passer du på å spise sunt? Man kan fint være underernært, selv med kalorioverskudd, om man ikke spiser næringsstoffer kroppen trenger.

Spiser alltid opp kaloriene jeg har trent bort. Spiser veldig sunt og variert vil jeg si. Havregryn, kylling, grønt, eple, avokado, cottage cheese, kesam og mye bær. Hjemmelaget suppe, fisk, kjøtt osv...

Skal kjøpe D vit tilskudd :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du trener mye, sover avbrutt og spiser lite - synes du at det er rart at du er sliten? :)

Dersom jeg var deg ville jeg heller prøvd å spise mer ettersom hvileforbrenningen (det du forbrenner på en dag, dersom du bare ligger stille) din er sikkert på rundt 1400 kcal. Når du trener så mye som du gjør må du kompensere med å spise litt mere også. Jeg er helt sikker på at du kan spise 2000 kcal hver dag, og beholde den ønskede vekten eller gå ned ønsket antall kilo med treningen du driver.

Unnskyld om jeg høres veldig krass ut i dette innlegget, det er ikke meningen å virke nedlatende. Det er bare viktig at folk forstår at de må spise nok (selvom de slanker seg eller whatsoever), ellers går man på trynet før eller siden. Been there - done that.

Håper du finner ut av hva som gjør at du blir så sliten! God kveld :)

Anonymous poster hash: 05c7b...ccd
Skrevet

Spiser alltid opp kaloriene jeg har trent bort. Spiser veldig sunt og variert vil jeg si. Havregryn, kylling, grønt, eple, avokado, cottage cheese, kesam og mye bær. Hjemmelaget suppe, fisk, kjøtt osv...

Skal kjøpe D vit tilskudd :)

Ts

Hvor mange kcal spiser du på treningsfrie dager da? Og er målet ditt å gå ned i vekt? Hvor mye er høyden / vekten din, i så fall?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kcal spiser du på treningsfrie dager da? Og er målet ditt å gå ned i vekt? Hvor mye er høyden / vekten din, i så fall?

Spisee 1500kcal hver eneste dag. Har jeg trent bort 600 så spiser jeg 600 ekstra. Jeg vil ned ja. Er 83kg og1 173cm... ts

AnonymBruker
Skrevet

Du trener mye, sover avbrutt og spiser lite - synes du at det er rart at du er sliten? :)

Dersom jeg var deg ville jeg heller prøvd å spise mer ettersom hvileforbrenningen (det du forbrenner på en dag, dersom du bare ligger stille) din er sikkert på rundt 1400 kcal. Når du trener så mye som du gjør må du kompensere med å spise litt mere også. Jeg er helt sikker på at du kan spise 2000 kcal hver dag, og beholde den ønskede vekten eller gå ned ønsket antall kilo med treningen du driver.

Unnskyld om jeg høres veldig krass ut i dette innlegget, det er ikke meningen å virke nedlatende. Det er bare viktig at folk forstår at de må spise nok (selvom de slanker seg eller whatsoever), ellers går man på trynet før eller siden. Been there - done that.

Håper du finner ut av hva som gjør at du blir så sliten! God kveld :)

Anonymous poster hash: 05c7b...ccd

Det tåler jeg. Tar til meg og takker for svaret :) ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...