Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er to uker siden min samboer dro, nå min eks samboer. Helt ut av det blå. Han fikk foreldrene til å hente tingene hans og har allerede gått videre til en annen jente. Det tok han to timer før han var i sengs med en annen og tre dager før han var i et nytt forhold. Jeg sitter her. Gravid og sint! Det er så mange blandede følelser. Jeg startet bruddet med tre-dagers planen. Dag 1; en venninne kom. Dag to; jeg kjøpte is og sjokolade. Gråt hele kvelden og natten. Dag tre; dro på spontan ferie en uke med en god venninne. Jeg har brukt dagen fornuftig. Vært med venner og familie. Men så sitter jeg her da.. På en måte føles det greit, bedre at han viser han er drittsekk nå enn etter fødselen. Men hva med meg? Oss? Vi venter et barn. Et barn Han plutselig ikke vil ha.

Hvordan skal jeg klare dette? Plutselig alenemor. Plutselig singel og alene. Jeg er sint, men glad for å bli kvitt han når han er slik. Han er jo ikke verdt meg med denne oppførselen. Hvordan blir livet videre?Barnet skal vokse opp uten en far, og jeg vil vel ha veldig liten sjanse til å finne en igjen som vil ha meg og den lille.

Jeg føler livet er urettferdig, og akkurat nå for første gang syntes jeg synd på meg selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal endre signaturen din?

Anonymous poster hash: 14e21...ba6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal endre signaturen din?

Hva er poenget med å komme med ondskapsfulle kommentarer? Ts, situasjonen høres forferdelig ut. Vet ikke helt hva jeg skal si, håper du kommer deg fort over dette. Du klarer helt sikkert å være alenemor og mange alenemødre finner seg en ny mann.

Anonymous poster hash: 89673...113

• Liker 3
Skrevet

Eksen din er en drittsekk. Men hvordan er foreldrene hans? Har du et godt forhold til dem? De skal bli besteforeldre til ditt barn. Hvis de er normalt oppegående, så vil de hjelpe deg. Vet de at du er gravid? Ikke steng dem ute fordi barnefaren ikke tar ansvar. Og ikke gjør noe dumt som kan gå ut over barnet.

Hva med dine egne foreldre? Er det hjelp å få der?

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror ikke at det at du har barn nødvendigvis er en ulempe for menn. Kompisen til mannen min har nylig giftet seg med ei som hadde et barn fra et tidligere forhold, så for han var det ingen bremse det.

Jeg synes det er flott at du har komt deg ut med venninner, og så var det sikkert godt å komme seg litt bort også?

Nå er nok det beste for deg å finne ut hvilke rettigheter du har økonomisk sett. Jeg vil tro du har krav på ulike stønader fra NAV nå som du blir alenemor, men jeg har ikke peiling på hvor man finner søknadsskjemaene som du trenger (bortsett fra at de er på NAV sin nettside, men den er jo så vanskelig å finne frem på).

Har du funnet ut om venninna di/moren din kan være med deg på fødselen som støtte? Har du gjort deg noen tanker om det?

Ønsker deg lykke til videre.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å komme med ondskapsfulle kommentarer? Ts, situasjonen høres forferdelig ut. Vet ikke helt hva jeg skal si, håper du kommer deg fort over dette. Du klarer helt sikkert å være alenemor og mange alenemødre finner seg en ny mann.

Anonymous poster hash: 89673...113

Den er ikke ondskapsfull i det hele tatt! Et godt råd, faktisk.

Skrevet

Jeg får veldig støtte fra familie og venner, men Hans familie sier de ikke vil ha noe med barnet å gjøre så lenge han ikke vil det så der er det ikke mye støtte man får akkurat..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får veldig støtte fra familie og venner, men Hans familie sier de ikke vil ha noe med barnet å gjøre så lenge han ikke vil det så der er det ikke mye støtte man får akkurat..

Unnskyld meg nå, men er han og familien hans mindre intelligente?? Det er vel få med vettet i behold som ikke vil ha kontakt med sitt eget kjøtt og blod!! Jeg er sjokkert!

Skrevet

Jeg kan forstå at de vil ta hans parti i bruddet, men det er jo ingen forklaring på bruddet. Han dro å sendte meldingen "jeg gidder ikke mer, det er slutt"

Ingen videre kontakt. Familien hentet tingene hans og han var vekk, så fikk jeg se han i et forhold med en annen. Alt er bare merkelig. Samtidig har jeg ikke lenger noen interesse av å vite hvorfor det ble slutt. Jeg føler at han er så barnslig nå at jeg syntes det er like greit på en måte.. På en annen er det drit tungt. Ei heller noe fint at Hans familie er slik..

Skrevet

Klem til deg, lykkestor :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Han virker helt superdust, eller så er det noe du ikke har fortalt. Hvor lenge var dere sammen? Var barnet planlagt? Hvor gamle er dere? Å gå inn i et nytt forhold med en gang er jo ekstremt barnslig også da. Så sånn sett kan du være glad du kom deg unna. Hvis foreldrene er like rare, så forbered deg på et lykkelig liv som alenemor - foreløpig. Det går nok bra! Kanskje en mann som vil være far til et barn som snart skal bli født? Det finnes gode menn også:)

Anonymous poster hash: 47cd8...04a
Skrevet

Jeg har vel fortalt at jeg vet frem til nå. Jeg er bare skikkelig usikker på hva som har hendt. Jeg trodde vi hadde det fint jeg. Tidlig 20 årene, og ikke planlagt barn, men vi ble begge kjempe glade. Har vært på ultralyder, hørt hjerte slå og handlet sammen til den lille. Jeg kan bare ikke forstå noenting.,

Skrevet

Jeg antar at abort er for sent?

AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg, lykkestor :hug:

DU HAR EN VELDIG STOR SIGNATUR !!!!

VURDERT Å GJØRE DEN EN ANELSE MINDRE?

Det er greit at du er United fan, men dette ser bare latterlig teit ut.

Anonymous poster hash: 563cc...77d

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg kan forstå at de vil ta hans parti i bruddet, men det er jo ingen forklaring på bruddet. Han dro å sendte meldingen "jeg gidder ikke mer, det er slutt"

Ingen videre kontakt. Familien hentet tingene hans og han var vekk, så fikk jeg se han i et forhold med en annen. Alt er bare merkelig. Samtidig har jeg ikke lenger noen interesse av å vite hvorfor det ble slutt. Jeg føler at han er så barnslig nå at jeg syntes det er like greit på en måte.. På en annen er det drit tungt. Ei heller noe fint at Hans familie er slik..

Jeg fatter ikke at noen kan gjøre et forhold slutt på en barnslig måte. :hug:

Gjest Oslo-jente25
Skrevet

Jeg var/er i en lignende situasjon.. så forstår deg godt!

Min (nå eks) samboer gjorde det brått slutt for 6 uker siden. Vi har en baby som da var 3 mnd gammel. Jeg fikk beskjed om at det var slutt, han var ferdig med meg og sånn var det bare... Så satt jeg der da, gikk fra å være lykkelig sammen med kjæresten min og babyen vår til deprimert alenemor. Flotte greier! Han vil heldigvis ta del i livet til sønnen vår da. Men jeg synes alikevel det er grusomt, så jeg kan bare forestille meg hvordan du har det! Spør du meg er det egentlig rimelig spesielt at foreldrene hans heller ikke vil ha noe med barnet å gjøre, hadde du et dårlig forhold til dem før bruddet? Uansett grunn syntes jeg det er veldig, veldig spesielt at de ikke vil ha kontakt med sitt eget barnebarn! Jeg tror du bare skal være lykkelig over å slippe dem alle sammen egentlig. Jeg har også tenkt at nå kommer jeg til å være singel i maaange år fremover, for det kryr vel ikke akkurat av gutter i tjueåra som er hypp på å bli stefar til en annen manns unge. Og spesielt når barnet er lite er det jo ikke akkurat sånn at man kan fly ut på date i hytt og pine osv heller.. det er litt bittert egentlig, at vi kvinner skal ofre så mye, mens mannfolka bare kan ta halen mellom beina og stikke av fra ungen sin. Bor du i Oslo? For jeg kunne godt tenkt meg å komme i kontakt med andre alenemødre i Oslo området.. ingen av mine venninner har barn enda. Uansett, masse lykke til!

Skrevet

DU HAR EN VELDIG STOR SIGNATUR !!!!

VURDERT Å GJØRE DEN EN ANELSE MINDRE?

Det er greit at du er United fan, men dette ser bare latterlig teit ut.

Anonymous poster hash: 563cc...77d

Vet ikke hvordan. Men slutt å avspore.

Skrevet

Abort er jo for sent så lenge jeg er fire måneder på vei. Hadde også et veldig godt forhold til familien hans. Noe skurrer jo veldig her. Enten er familien veldig trangsynte ellers har han sagt noe virkelig ille om meg. Jeg kan bare ikke forstå noenting, men kanskje like greit om jeg ikke bruker all tid på å fundere over årsaken så lenge det virkelig er over nå... Jeg sender mine tanker til deg, Gjest fra Oslo og jeg er virkelig lei for hva som har hendt med deg. Må vel bare håpe den finnes en for oss en gang i fremtiden også. En ordentlig mann som virkelig tar vare på oss og den lille, vi fortjener vel det vi også?

Bor ikke i Oslo, men ikke veldig langt unna heller. Opprett deg gjerne en bruker her inne å send en. Melding.

Skrevet

Fordelen er at single mødre i dag får god hjelp av staten. Det var verre før.

Skrevet

Selvfølgelig, og det er kjempe fint å vite at jeg kan få hjelp. Jeg har også bestilt time til oss på familievernkontoret for å prøve å ordne opp i dette, men jeg kan vel med sikkerhet si at han ikke kommer til å møte opp på dette heller.. Sist melding jeg sendte var uken etter bruddet (5 dager etter) hvor jeg skrev at jeg absolutt ikke forstod noenting nå og at tingene hans er plassert utenfor, hvor hans familie videre hentet det..

Kan bare ikke forstå det helt. Hvordan kan han bare plutselig gå? Helt frem til øyeblikket han dro planla vi en fremtid, vi skulle stifte en familie sammen. Alt var greit. Så bare dro han, ga faen i alt og bare stakk til en annen.. Jeg prøver å se om jeg har gjort noe, klaget, vært sint eller frekk, men jeg kan helt ærlig ikke si at jeg forstår noe som helst her. Dette er egentlig en vond og dun situasjon, det er helt klart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...