Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere erfarne mødre av kombivogn, duovogn og dypvogn. Og hva er egentlig dypvogn?

Ei venninne av meg hadde kombi og hun syntes den var stor, tung og upraktisk.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjøpte barnevogn og sportsvogn hver for seg, fordi jeg syntes kombivogner var så store og upraktiske.

Skrevet

Vi fikk vinterbaby og valgte en Fischer duo-vogn. Har vært veldig fornøyd - den er veldig stabil og robust og har tålt det meste. Den er også grei å håndtere for en person på vinterføre, i trapper osv.

Skrevet

Jeg har kjøpt Emmaljunga Duo vogn- Sport Grey.

Har ikke brukt den ennå- så kan ikke si noe om hvordan den er- men den ser veldig fin ut, virker stabil, og lett å håndtere..Jeg er veldig fornøyd!!

Vurderte også å kjøpe kombi vogn, men bagen der er så veldig liten, og vognen er mye tyngre enn en duo vogn.

Dypvogner får du nesten ikke tak i lenger- er ikke så mye brukt (fikk hvertfall jeg beskjed om der jeg handlet..)

Samtidig som at det blir mye dyrere- siden du først må kjøpe en slik vogn- så en sportsvogn senere...

Jeg anbefaler DUO :)

Skrevet

Jeg elsker min Simo kombi!

Baby på 4 måneder har stortrivdes i den så langt - bagen er fin i bilen med sikkerhetsnett, vognen har store lufthjul som har vært kjekke i snøfokket og som gjør seg på skogsstier nå. Om man bare skal rusle på asfalt, trenger man kanskje ikke en så stor vogn? Den er grei å håndtere, snu og trille både inne og ute - og bagen er så langt mer enn stor nok. når babis blir eldre vil hun nok ikke ligge uansett - så jeg ser ikke poenget med duo/dypvogn pga. større bag ihvertfall

Skrevet

Jeg har Teutonia kombivogn, og er veldig fornøyd.

Har også veldig mye å gjøre med årstid for når baby'n blir født.

Jeg hadde mykbag til Vesla, og denne ble flittig brukt frem til hun var ca. 5 mnd. Deretter ble kun sportsdelen brukt, og voksiposen passet perfekt her. Min datter ble født i slutten av mai, og forbruket av bag'en passet derfor perfekt før vinteren satte inn.

Anbefaler hard-bag, vi angret litt på dette. Mykbag'en kan ikke brukes i bilen, og jentungen måtte plasseres over i setet hver gang vi skulle kjøre bil. Litt slitsomt når hun sov......

Anbefales: En vogn som kan snus begge veier, og håndbrems.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg har en 96-modell Simo kombivogn.

Kjøpte den til eldste gutten min.

Da jeg tok den fra loftet syntes jeg den var like fin som da jeg pakket den bort.

Er fornøyd med den jeg iallefall... :wink:

Dersom jeg skulle kjøpt ny vogn nå - vet jeg ikke hva jeg hadde valgt.

Jeg liker ikke de 3-hjulingene jeg... :oops:

Synes de virker ustabile med varer på.

Men det kommer jo an på bruket også da.

Masse turer/ inn og ut av bil/ opp og ned trapper etc.

Et lite tips:

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

Det finnes haugevis med rimelige brukte vogner.

Mange kan du ikke engang se at de er brukt... :wink:

Mayamor

Skrevet

Takker for svar. :bukke:

Jeg er jo ikke gravid enda men det er iallefall lettvint å planlegge litt :ler: ...jeg er vel litt fæl til det.

Mayamor, ja jeg har sett på brukt og tror virkelig jeg satser på det. Mye fint å finne!!!! (mer enn jeg trodde)

Skrevet

Vi hadde simo kombivogn til datteren vår, var superfornøyd med den vogna. Vi solgte den når dattra vår var 6 mnd, da så vogna fortsatt splitter ny ut og de som kjøpte den var kjempefornøyd.

Vi har nå teutonia y2k, og er superfonøyd med den og. Det eneste er at stoffet, der hvor barnet sitter ser litt slitt ut.

:-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...