Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Skal på besøk til svigers og muligens på en liten båttur. De har kjøpt redningsvest til småtten, men kjøpt 15-25kg. Sønnen min er 13kg, kan han da bruke denne vesten eller bør vi bytte den?

Min umiddelbare tanke er jo at vi burde hatt 10-20kg, men har ikke så mye peiling på sånt så derfor spør jeg her. Gutten er 3år gammel om et par mnd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt den, men så er jeg litt hønemor også da. Har stor respekt for vannet, og ville ikke tatt noen sjanser om jeg hadde mulighet til å la være.

Ser for meg at om han er for liten vil han kasnkje gli ut av vesten, få hodet i feil stilling osv. Om ikke luftveiene kommer fri for vann er poenget borte...

Anonymous poster hash: c1427...c50
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt den, men så er jeg litt hønemor også da. Har stor respekt for vannet, og ville ikke tatt noen sjanser om jeg hadde mulighet til å la være.Ser for meg at om han er for liten vil han kasnkje gli ut av vesten, få hodet i feil stilling osv. Om ikke luftveiene kommer fri for vann er poenget borte... Anonymous poster hash: c1427...c50

Samme tenker jeg. Er ganske så hønemor selv og egentlig veldig skeptisk til å dra på båttur med han fordi han er så utrolig vilter og forstår ikke at det er farlig. Han er ikke 3år gammel mentalt så derfor jeg er så redd.

Burde vel hatt 10-20kg vest. Må se imorgen når vi kommer dit :)

Skrevet

Så lenge du får strammet den skikkelig så går det bra. Det er snakk om 2 kg for lett. Jeg ville heller vært bekymret for hvilket merke og modell det er, sånt utstyr liker jeg å ha noe i toppsjiktet.

• Liker 2
Skrevet

Ok :) vi får prøve den. Regner med at svigermor har forhørt seg godt om merke og kvalitet før hu kjøpte :)

Skrevet

Den har skrittstropp og magebelte som kan strammes ganske mye. Skrittstroppa vil jo også holde på plass vesten hvis han skulle falle over bord. Så den faller neppe av. Barnevester i de vektklassene bruker ikke være så alt for store.

Skrevet

Det går helt greit, barnevestene er som nevnt over gode å enkle å regulere å stramme til.

Vi har hatt flere størrelser nå, å 5-15 er ganske lik 15-25 her iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er passformen, ikke vekta, når de er så små. Hvis du får vesten til å sitte godt, og at den ikke blir for lang, dvs at ikke barnet sklir inn/ned i vesten når den flyter bør det være greit. Hodet må (selvfølgelig ;) ) holdes over vannet. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt sikker tar dere en tur i vannet på forhånd og tester vesten før dere drar på båttur. Det er anbefalt å alltid teste vesten i basseng for å kunne stole på den. Vesten skal klare å snu barnet over på ryggen fra mageleie, og hodet skal være godt over vannflaten for at den skal være trygg.

Test

Anonymous poster hash: c1427...c50
Skrevet

Vesten passet helt fint og det er en vest som oppfyller kriteriene. Hel nakkepute har den og :) er ikke helt sikkert det blir noe båttur, men vi ser :) er iallefall ikke bekymra mtp vesten :) takk for svar

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...