Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke banker gir kreditt uten inntekt, men god betalingshistorikk? Ja, jeg vet farene ved kredittkortbruk, og vil ta det til etterretning.

Anonymous poster hash: 2e972...cae
Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Bad plan, Stan. (Jeg måtte si noe om det).

Jeg tror de aller fleste nettbaserte bankene sjekker kredittverdighet og gir deg kredittkort alt etter score. Så om du har bra betalingshistorikk så kan du trolig få hos de fleste bankene nå, fordi de søker opp kredittverdigheten og alt går veldig automatisk, virker det som.

AnonymBruker
Skrevet

Bad plan, Stan. (Jeg måtte si noe om det).

Jeg tror de aller fleste nettbaserte bankene sjekker kredittverdighet og gir deg kredittkort alt etter score. Så om du har bra betalingshistorikk så kan du trolig få hos de fleste bankene nå, fordi de søker opp kredittverdigheten og alt går veldig automatisk, virker det som.

Jeg har Sparebank1. Jeg har både dårlig kredittscore og flere anmerkinger (vel, hadde, nå har jeg en). Likevel fikk jeg kredittkort (Mastercard) av banken min. Nå vet jeg ikke, nå er de nok litt mer forsiktige, men for noen år siden, før krisen da Fanney Mae og de andre gikk dukken, så ble kredittkort slengt etter folk. Så det er mulig. Selv om det ikke burde være det.

Anonymous poster hash: 91e08...5f9

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg fikk sist kredittkort fra Skandiabanken, og de gikk da kun ut fra kredittscore og skrev også om at de går ut fra kredittscore på nettsidene sine. Er vel ca 1,5 år siden.

Google kredittsjekk, så fins det linker hvor du kan sjekke din egen score og hvordan du ligger an. Bank Norwegian har jeg hørt er rimelig løslupne på hvem de gir kort til.

Men igjen, så må jeg presisere: Bad plan.

Om du skal sprette saldoen på et kredittkort uten inntekt, så sørg hvertfall for at du har planen klar for nedbetaling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Santander gir kredittkort selv om du omtrent ikke har inntekt. LO Favør kan du få også.

Anonymous poster hash: 75ca9...dc1
AnonymBruker
Skrevet

LO favør, er ikke det sparebank 1 som har den?

Anonymous poster hash: 12cd0...11c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sparebank1. Jeg har både dårlig kredittscore og flere anmerkinger (vel, hadde, nå har jeg en). Likevel fikk jeg kredittkort (Mastercard) av banken min. Nå vet jeg ikke, nå er de nok litt mer forsiktige, men for noen år siden, før krisen da Fanney Mae og de andre gikk dukken, så ble kredittkort slengt etter folk. Så det er mulig. Selv om det ikke burde være det.

Anonymous poster hash: 91e08...5f9

Står på sidene deres at man må ha minst 150 000 kr i inntekt. Uten inntekt blir noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man mister inntekten, kan kredittkortselskapene ta fra en kortet? Eller sjekker de ikke igjen etter at man først har fått det?

Anonymous poster hash: 62fb8...fe3
Skrevet

Jeg fikk kredittkort fra DNB-nor da jeg kune hadde 970 kroner i stipend i mnd. Kreditgrensa mi var på 8.000. Syns det er rart... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg får aldri innvilget søknad på laveste kreditt hos DNB på Trumf Visa, jeg har 230.00 i året, ingen anmerkninger og omtrent ikke gjeld. Mens Santander øker og øker kredittgrensen min.

Anonymous poster hash: f6471...758

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare skandiabanken som gir kreditt uten inntekt?

Skrevet

I DNB får man automatisk tilsendt Mastercard når man er 18 med kredittgrense på 5000,-. Er uavhengig av inntekt.

Men hvordan det er i andre banker vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...