Gå til innhold

Amerikanske pannekaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har en oppskrift på disse?

Eller andre LUFTIGE pannekaker?

Eller tilsetter man bare natron el. bakepulver for å få de ekstra luftige (og saftige selvfølgelig)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en oppskrift.

16 pannekaker, 10-13cm i diameter.

225g mel

1ss sukker

4ts bakepulver

1ts salt

2 store egg

3 1/2dl melk

50g margarin el. smør, smeltet

Sikt de tørre ingrediensene sammen i en bolle. Visp egg, melk og smeltet smør sammen og rør blandingen lett sammen med de tørre ingrediensene til alt melet er rørt ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Her kommer en oppskrift på kjempegode amerikanske pannekaker.

De er tykke og luftige. Fant dem i Jamies kokebok. Minner litt om vannbakkels på smak kanskje...siden det er mye egg i og lite mel.

2-4 porsjoner

3 store egg

2 dl hvetemel

1 toppet ts bakepulver

1 1/2 dl melk

en klype salt

Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. Ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tjukk røre. Piske hviten inn i røren, og den er klar til bruk.

Varm opp en god teflonpanne på middels varme. Hell litt av røren i pannen, og stek et par minutter, til pannekaken begynner å se gyllen og fast ut. Nå drysser du det fyllet du vil ha over den ustekte siden, løsner pannekaken med en stekespade og snur den. Stek videre til også den andre siden er gyllen.

Du kan lage disse pannekakene både store og små etter behag. Du kan servere dem enkelt med litt lønnesirup over eller gjerne med smør eller creme fraiche.

(jeg lagde små pannekaker.."plettstørrelse" siden de blir så tykke, og hadde ikke fyll på før etter de var stekt på begge sider)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen hjertelig takk til begge to!

Disse MÅ jeg prøve!! :)

Skrevet

Venninna til datteren min er amerikansk, og hun bruker 7 Up i pannekakerøra! :o

Skrevet
Venninna til datteren min er amerikansk' date=' og hun bruker 7 Up i pannekakerøra! :o[/quote']

Forandring fryder, er det ikke det de sier? :wink:

Skrevet
Venninna til datteren min er amerikansk' date=' og hun bruker 7 Up i pannekakerøra! :o[/quote']

Kullsyre gjør dem luftige :-)... eller sprø? husker ikke helt :klø:

Skrevet

Pancakes:

3 dl kulturmelk

4 ss smeltet smør

2 egg

5 dl hvetemel

1/2 ts natron

4 ss sukker

1 ts salt

olje til steking

Pisk lett sammen kulturmelk, smør og egg i en bolle.

Bland sammen mel, natron, sukker, og salt i en annen bolle.

Hell melkeblandingen opp i melblandingen.

Rør så vidt sammen, må ikke arbeides for mye.

Ha olje i en stekepanne på middels varme.

Når oljen er varm, kan du lage en prøve pannekake, husk at du kan lage tynnere pannekaker ved å tilsette mer melk.

Steking av pannekaker:

Snu dem når de begynner å boble på den øverste siden og undersiden er gyllen, og stek ikke for lenge på den andre siden.

Server med smør og enten lønnesirup eller melis. Burde spises med bacon eller Breakfast sausage.

Skrevet

Er det bare meg, eller virker det som om amerikanske pannekaker og sveler er veldig likedanne! I såfall er jo jeg en ræser på pannekaker også, bare kutt ut hjortetakksaltet. :wink:

Skrevet

Jeg kjøper ferdig am. pannekakemix, jeg....... :oops: Og maple syrup er ett must sammen med friske bær..... NAAAAAMMMMMMM

Skrevet

Er det bare meg, eller virker det som om amerikanske pannekaker og sveler er veldig likedanne! I såfall er jo jeg en ræser på pannekaker også, bare kutt ut hjortetakksaltet. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg kjøper ferdig am. pannekakemix, jeg....... Og maple syrup er ett must sammen med friske bær..... NAAAAAMMMMMMM

Hvor kjøper du det? Meg vil haaaaa.........

:kyss::danse:

Gjest Poirot
Skrevet
Er det bare meg' date=' eller virker det som om amerikanske pannekaker og sveler er veldig likedanne! I såfall er jo jeg en ræser på pannekaker også, bare kutt ut hjortetakksaltet. :wink:[/quote']

Kan nok minne om hvernadre, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...