AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Er det slik at jeg kan stole på to streker på en billigtest fra billigtester.no? Kan det være falsk positiv? Testet i går, opptil flere tester, og det kom to tydelige streker frem. I dag venter jeg egentlig mensen, og tok også en test, av samme type i dag tidlig. To tester da også. Samme skjedde i formiddag. Er dette til å stole på? Tror jeg skal kjøpe meg en digital test, den kan vel være umulig å tolke feil!? Hvis jeg heller drar til legen for å tatt en blodprøve, må jeg da betale for den? må jeg inn til legen først, eller holder det å dra til sykepleierne i skranken? Anonymous poster hash: 07ee3...b01
Tomaten Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Falsk positiv skjer sjelden, men det skjer. Men ikke på flere tester. Du er nok gravid... Så nei, da skal du ikke betale for legetimen og/eller blodprøve
Sare Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Høres positiv ut! Men jeg skjønner hvordan du tenker. Tok flere tester første dag jeg testet positivt også . Fant ut at alt i forbindelse med graviditet er gratis så det er bare å bestille timen hos fastlege. Kan hende de bruker urinprøve istedenfor blodprøve. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Stol på testene du, gratulerer! Anonymous poster hash: 1eab8...195
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Har kjøpt en digital test som jeg tenker å ta i morgen eller fredag; er jo ingen hast egentlig... og er den fremdeles like positiv, da får jeg heller ta turen til legen, men det haster egentlig ikke det heller... ferie neste uke, og da kan jeg jo reise til legekontoret uken etter det igjen. *Spennende dette* Anonymous poster hash: 07ee3...b01
Tolly Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Du gjør jo ikke noe annet hos legen enn å tisse på enda en pinne.. Ved å ta så mange tester risikerer du å møte på en falsk negativ. Og hva gjør du da??? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Du gjør jo ikke noe annet hos legen enn å tisse på enda en pinne.. Ved å ta så mange tester risikerer du å møte på en falsk negativ. Og hva gjør du da??? Da er de vel ikke noe annet å gjøre enn å starte på`n igjen da! Går jo an å ta blodprøver for å sjekke om hcg øker eller minker, ikke nødvendigvis bare urinprøve. Noen som har stått opp med feil ben kanskje?? Anonymous poster hash: 07ee3...b01
Teriyaki Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Da er de vel ikke noe annet å gjøre enn å starte på`n igjen da! Går jo an å ta blodprøver for å sjekke om hcg øker eller minker, ikke nødvendigvis bare urinprøve. Noen som har stått opp med feil ben kanskje??Anonymous poster hash: 07ee3...b01 Poenget er at testene hos legen er de samme som du tar selv. Når du har tatt så mange allerede så kan du nok være trygg på at du er gravid. Blodprøve tviler jeg på at legen blir å ta med mindre det er grunn til å tro at du har/holder på å spontanabortere. Det er vanlig med første svangerskapskontroll rundt uke 10/12. Selv hadde jeg første i uke 11. Du er gravid, slapp av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå