AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Hvordan kan noen bo i ett så forferdelig skittent hjem med avføring og møkk overalt. Og hvor det ligger katter døde på gulvet pågrunn av uhygiene . Og deretter påstå at du behandler dem bra og de er friske ! Jeg blir virkelig satt ut å lei meg av dette . Heldigvis ble de adoptert bort, men dessverre døde 13 av møkket i huset og det var flere kattunger hvor flere hadd dødd . Hvordan kan noen leve sånn ! Å hvorfor gjøre dette mot små og hjelpeløse dyr . Etter at hun hadde fått kontroll på livet vil hun gå til innkjøp av flere katter, men heldigvis ble hun nektet dette . Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette . Var litt opprørt å følte jeg måtte fortelle det videre hvor påvirket jeg blir av eiere i verden som skaffer seg dyr, og behandler dem som søppel :-(( Vet ikke om dette burde gå på generell debatt ? Anonymous poster hash: dee03...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Vil også nevne at dette så jeg på TV, og dette var en gammel dame fra USA . Anonymous poster hash: dee03...9fd
Sugerøret Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Det som mange ikke tenker på eller vet,er at disse personene er syke.De har i alle fall en tvangslidelse, om ikke mer. Jeg blir også sint,men jeg er klar over at disse er syke og trenger terapi. Vi burde har strengere lover og regler når det kommer til å holde dyr. Noen samlere vil vi da kunne plukke opp på denne måten.Men man trenger folk som tør å bry seg,folk må kunne melde i fra og ha noe annet en idiotiske mattilsynet .De er jo ikke kompetent til å ha dyrevern innunder sine arbeidsoppgaver ,da de ikke har milder til å følge opp enkle små saker en gang. Vi trenger eget dyrevern og egen innstans som har med slike ting å gjøre. Ala SPCA samt dyrepoliti som kan rykke ut i akutte faser. Endret 17. juli 2013 av Kårky 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Ja er enig der - Denne damen hadde en tvangslidelse, og heldigvis fikk hun hjelp . Men jeg tenker at rundt om i verden sitter det flere slike med en tvangslidelse . Som sitter hjemme med mange hjelpeløse dyr . Jeg syns virkelig at alle burde bli flinkere på å si ifra om de legger merke til et slik problem i nærheten . Og jeg er absolutt enig at det burde være strengere regler når det gjelder å ta vare på dyr . De fortjener et godt liv . Senest i går var det samme programmet på tv med en annen dame som nektet å få hjelp . Hva skjedde ?! De sa greit ditt valg og forlot henne med 40-50 katter i møkket uten å hjelpe henne ! Hvordan er dette mulig . Jeg vet det ikke er som barn å du kan på en måte ikke hente inn "barnevernet", men syns absolutt at når man ser at dyrene ikke blir tatt hånd om, så burde det finnes sterke midler som har krav på å ta med seg dyrene om de ser forholdene er dårlig . Uff Anonymous poster hash: dee03...9fd
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Så noen episoder av "ekstreme dyresamlere" for en tid tilbake. Grusomt. Folk som samler både hunder, papegøyer, katter osv. Og ser ikke selv at dyrene lider. Visstnok vanskelig diagnose å behandle også.Anonymous poster hash: e3fa1...2e3
Wonderbitch Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Uff, den episoden sitter fast i hodet mitt fortsatt. Så forferdelig trist og meningsløst.
Sylvari Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Confessions: Animal hoarding ligger på den amerikanske netlfixen hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Det er virkelig skremmende ja. Og vi her hjemme vet jo hvordan det kan gå. Dere husker kanskje Johannes, som ble drept av en flokk med hunder? Hundeeieren var jo en dyrehorder. Så tragisk kan utfallet bli Anonymous poster hash: 57f18...a2e
Wonderbitch Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Eller Spire Eliasen(?) med flere hundre katter eller noe sånt. Uff. Veldig mange var syke og måtte avlives i tillegg til at han "oppfordret" til innavl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå