AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Er det noen som har noen tips. Jeg kjøpte meg nye bukser, og kjørte de en gang i vask før jeg skulle ta de i bruk. Men noe har skjedd under vask, fordi buskene kom ut krøllete/rynkete, og jeg har prøvd å stryke de mens de var både våte og tørre, og vaske de på nytt, men de blir bare ikke slette igjen. Har en annen bukse i samme stoff som den ene av de krøllete buskene og har ikke hatt noe problem med den. Det er litt surt siden det er nye bukser, og har lite lyst å kaste de.. Blir evt bare til hjemme bruk. Kan noen hjelpe? Anonymous poster hash: eccf7...635
kills Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Hva slags stoff er det? Du kan jo eventuelt prøve å stryke de på høyere temperatur. Ellers så kan du henge de i dusjen mens det fortsatt er damp der, bruker å funke på tynne chiffon bluser og lignende men vet ikke om det funker med en bukse. Eventuelt så kan du ta de med på en klesbutikk og spørre om de har et verktøy de vil hjelpe deg med, har sett dette i et par butikker men aner ikke hva det heter.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 De er blanding mellom polyester, viskose og elastan. Jeg prøvde å stryke på max varme, men det fungerte ikke, Skal prøve damp imorgen. Sy -butikker / renserier har vel sånne damppresser,eller? Det funker kanskje bedre på bukser..men skal prøve dursjen først. Takk for svar Anonymous poster hash: eccf7...635
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Tigress: Det var det jeg tenkte å gjøre, om ikke dampen i dursjen fungerte. Men må bare finne ut hvor de har damppresser. Anonymous poster hash: eccf7...635
Gjest Tigress Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Tigress: Det var det jeg tenkte å gjøre, om ikke dampen i dursjen fungerte. Men må bare finne ut hvor de har damppresser. Anonymous poster hash: eccf7...635 Du kan vel presse dei sjølv? Bruke eit blautt kjøkkenhandkle og så gå laus på dei sjølv? Eg klarte å rette ut ei kjoleskjorte som hadde fått seg ein tur i sentrifuge, så det burde gå... Mykje arbeid, då... Endret 17. juli 2013 av Tigress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå