Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 For første gang på 15 år måtte jeg spør mamma om og låne penger. Så jeg antar at jeg ikke lenger kan ses på som voksen siden jeg måtte spør mamma om og låne penger. Kan jeg nå kalles voksen lenger eller er jeg blitt et barn igjen ?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Nå er du tilbake på 10-årsstadiet.Anonymous poster hash: dea02...ad4 1
Trollmortil3 Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Hvor gsmmel er du da? Regner med du er i en voksen alder siden du ikke har lånt penger på 15år. Du blir jo ikke mindre voksen av å låne penger av din mor?
Adhara Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Tror det skal mer til for å ikke bli beregnet som voksen.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Hvor gsmmel er du da? Regner med du er i en voksen alder siden du ikke har lånt penger på 15år. Du blir jo ikke mindre voksen av å låne penger av din mor? 30
Gjest navnelapp Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Eg har lånt pengar av mine foreldre, og dei har lånt pengar av meg. Vi hjelper kvarandre på alle måtar når det trengst. Du er framleis vaksen. 2
Trollmortil3 Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 30 Jeg er litt eldre enn deg, og var på ferie her i Norge for litt siden der mine foreldre ble med. Og de spanderte middag ute flere ganger. (jeg prøvde å si jeg skulle bet selv, men det går ikke med disse folka der) Så jeg er da ikke mindre voksen jeg heller fordi foreldra betalte for meg og mine barn (samboern var på jobb, så derfor han ikke ble med for de som lurte )
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Da er det jammen ikke alle mine venner som kan kalles voksne (er i midten av 20 årene). Så godt som alle som jeg kjenner på min alder som eier egen bolig gjør dette fordi foreldrene har spyttet inn penger til dem enten som gave eller som privat lån, da ingen av de har spart opp ca 300 000 NOK i egenkapital rett etter fullført stuide uten foreldrenses hjelp. De smykker seg samtidig med at de har kommet så langt og har så ryddig økonomi siden de tross alt eier bolig. Akkurat det, å skryte av hvor flink de er når de har fått hjelp syntes jeg de kunne spart seg, men ellers er det vel ikke noe gale i å søke om hjelp fra familien. Det føles selvsagt urettferdig for oss som må ta dyrere lån i banken, men sånn er jo livet.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Da kjenner ikke jeg mange voksne mennesker om det skal så lite til for å miste status som voksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå