AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Jeg har en sønn som er 4år som jeg har vert alenemor for i nesten 3.5år. Så møtte jeg mannen min som siden oktober har vert stefar for sønnen min. alt har gått i deres tempo og sønnen min som nå er 4 har valgt å kalle han pappa(egen ide) For en mnd giftet vi oss og vi har lyst på barn. Kommer mannen min til å bli mindre glad i min sønn når han har sitt egent barn? noen som har erfarineger? di har nå et far-sønn forhold og min mann ønsker å adoptere han etterhvert. biologisk far er ikke inne i bilde så for min sønn er stefar pappan... Anonymous poster hash: 38650...f2a
Missy1 Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Har dere vært sammen siden oktober og er allerede gift? Jeg har en gutt på 3år og hans stefar har vært inne i bildet siden sønnen min var 5mnd. Mannen min anser sønnen min som sin egen og vi har satt igang med adopsjonsprosess. Biofar er ikke inne i bildet og har såvidt møtt gutten. Jeg tror ikke mannen min vil bli mer gla i det nye barnet selvom det er biologisk, han har knytta sterke bånd til sønnen min, det føles tilogmed rart å skrive MIN sønn for det er jo vår sønn
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Nei sønnen min møtte mannen min i oktober så har kjent hverandre lengere:) Men sønnen min var jo da 3.5 så han har jo ikke vert der siden han var baby.. Når vi møttes sa han at å bli pappa var viktig for han,men å foreksempel adoptere var helt greit, å få våre egene er ikke så viktig for han. Ble alenemor når jeg var 19 og var helt alene di to første årene før jeg fikk no serlig hjelp, så har vert usikker på om jeg vil ha flere barn og spessielt om jeg skal gå gravid igjen. Nå har vi bestemt oss for å prøve i november/desember Anonymous poster hash: 38650...f2a
Gjest Tirkes Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kan bare snakke ut fra det jeg tror. Jeg tror ikke mannen din vil få mindre følelser for sønnen din. Men jeg tror han kan oppleve å få sterkere følelser for sin egen sønn. Det vil i så fall være ganske menneskelig, og helt OK for ham, om han klarer å ikke forskjellsbehandle dem så merkbart utad.
Missy1 Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Jeg tror egentlig det spørs på hvor lenge han har vært farsfigur for stebarnet. Det tar jo noe tid å knytte ordentlig sterke bånd til barnet og om barnet er eldre forestiller jeg meg at det tar lengre tid enn om det er en baby, det tar jo lenger tid å bli kjent.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Jeg har en sønn som er 4år som jeg har vert alenemor for i nesten 3.5år. Så møtte jeg mannen min som siden oktober har vert stefar for sønnen min. alt har gått i deres tempo og sønnen min som nå er 4 har valgt å kalle han pappa(egen ide) For en mnd giftet vi oss og vi har lyst på barn. Kommer mannen min til å bli mindre glad i min sønn når han har sitt egent barn? noen som har erfarineger? di har nå et far-sønn forhold og min mann ønsker å adoptere han etterhvert. biologisk far er ikke inne i bilde så for min sønn er stefar pappan... Anonymous poster hash: 38650...f2a Her hadde vi begge barn fra før, og fikk felles. Man har jo sterkere følelser for sine egne (jeg har iallefall) Sikkert også noe med hans barn ikke bor her med oss, og er her bare på samvær. Men jeg er jo glad i han og behandler han på lik linje med mine barn. Og det gjør også min samboer. Anonymous poster hash: 1f49c...89a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Her hadde vi begge barn fra før, og fikk felles. Man har jo sterkere følelser for sine egne (jeg har iallefall) Sikkert også noe med hans barn ikke bor her med oss, og er her bare på samvær. Men jeg er jo glad i han og behandler han på lik linje med mine barn. Og det gjør også min samboer. Anonymous poster hash: 1f49c...89a Vil bare tilføye at din mann føler sikkert mere "eierskap" i din sønn siden han er den eneste pappan som er tilstede. Mitt stebarn har jo ei mor, og jeg er bare ei stemor, så jeg trur det blir litt anna også. For din sønn ser på han som sin pappa og han ser på han som sin sønn. Og da trur jeg det blir litt anderledes enn å kun være stefar/mor. Man blir jo knyttet til barnet da også, men man er ikke mor elelr far til barnet. Vist du skjønner hva jeg mener. Anonymous poster hash: 1f49c...89a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå