Gå til innhold

Kirkeprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å lage et eget bryllupsprogram som gjestene får når de går inn i kirken? Jeg klarer ikke å huske om jeg har fått dette i tidligere bryllup. Jeg vet at noen velger å lage det, men hvor vanlig er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært i en kirkelig vielse, men det er jo vanlig i konfirmasjoner og dåp, så det kan jo ikke være utenkelig å ha i en vielse tenker jeg.

Skrevet

Vi fikk valget enten kirkeprogram ellers så måtte vi ha noen som gav ut salmebøker og samlet de inn. Så vi valgte den enkle løsningen kirkeprogram

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i kirkelig bryllup, men vet iallfall at HEF (evt den enkelte vigsler fra HEF?) krever at man lager et program, og det skal være rimelig detaljert også.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Har aldri vært i kirkevielse uten, det er som Tallulah sier mest for teksten på salmene

Skrevet

tror heller ikke jeg har vært i en vielse uten. jeg sparer på de jeg får også jeg da, syns det er veldig koselig å ha alle kirkeprogram enten det nå er konfirmasjon, bryllup eller begravelse ....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i kirkelig bryllup, men vet iallfall at HEF (evt den enkelte vigsler fra HEF?) krever at man lager et program, og det skal være rimelig detaljert også.

Jeg var i HEF-bryllup for noen dager siden, og da hadde brudeparet laget et eget (detaljert) program. Det inneholdt dog ingen sanger som gjestene måtte synge med på, naturlig nok. ;)

Anonymous poster hash: 175e8...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i HEF-bryllup for noen dager siden, og da hadde brudeparet laget et eget (detaljert) program. Det inneholdt dog ingen sanger som gjestene måtte synge med på, naturlig nok. ;)

Det kan da være fellessanger i en humanistisk vielse også, det har jeg opplevd flere ganger :)

Anonymous poster hash: 5ed6c...e34

Gjest Adriane
Skrevet

Nettopp, det er det vi også har måttet gjøre. Trodde ikke vi trengte det, spesielt siden vi blir bare noen få, men det slapp vi ikke unna, gitt :)

Det kan da være fellessanger i en humanistisk vielse også, det har jeg opplevd flere ganger :)

Det kan kanskje det? Vår vigsler nevnte ikke noe om den muligheten, kun at vi skulle velge inn- og utgangs-musikk, og enten sang eller dikt, og et musikkinnslag. Var veldig strikt på det, vår vigsler iallfall. I humanistisk konfirmasjon og navnefest derimot, har jeg vært med på at det har vært felles sanger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at det ble sunget Din tanke er fri ihvertfall.:)

Skrevet

HAr aldri vært i bryllup der de ikk ehar kirkeprogram :) Mye mer personlig med kirkeprogram

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg har opplevd at det ble sunget Din tanke er fri ihvertfall. :)

Okei :) Jaja, for seint for oss nå, men det er ikke så farlig heller. Ble bare overrasket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...