Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Når slutter maset om barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, et annet mulig alternativ.

"Når skal dere forsøke på nummer to da?"

"Nja.. akkurat nå er egentlig et fint tidspunkt, men vi har besøk så vi må holde oss i skinnet."

Beklager. Jeg liker ikke mennesker som tramper over grensene mine, og jeg har en tendens med å reagere med en masse useriøse svar i håp om at de skal innse at de har trampet over en grense. :P

"Når skal dere forsøke på nummer to da?"

"Nei du jeg dreit for 20min siden jeg, så med min avføring så blir det vel ikke en ny ladning før i mårra"

:fnise:

syns det er så frekt når folk spiller på søsken kortet. hva om du under sist fødsel mista mulighet til og få flere unger, og dem spiller på søsken korte, herregud det hadde knust meg:O

AnonymBruker
Skrevet

Min nye mann og jeg har fått spørsmålet flere ganger om vi ikke skal ha barn sammen. Selv har jeg barn fra før, det har ikke mannen.

Vanligvis svarer jeg bare at jeg ikke kan få flere. Noen kommer med oppfølgingsspørsmål, og da svarer jeg stort sett: Gi meg en livmor, så går det.

Da er det stort sett stopp i mas.

Anonymous poster hash: 324bc...6ab
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si det rett ut, når de er frekke kan du være litt direkte tilbake. "Beklager, men jeg tror det er viktigere for barnet mitt å beholde moren sin enn å få søsken."

Anonymous poster hash: aafdc...aee
Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Jeg har nylig begynt å si "jeg kan ikke få barn" med overdrevent skjelving på underleppa.

Noen blir bleke, noen blir røde, og noen bare skifter elegant samtaleemne.

Du kan også forsøke det min venninne gjorde når hun endelig tok tak og gikk ned babyvekten, når ungen var nesten 3 år. Det var så mange som spurte henne hva hun veide, at hun begynte å svare på "hvor mye har du gått ned nå?" spørsmål med spørsmålet "Vet du, det er så mange som har spurt om det i dag, skal vi snakke om DIN kropp litt? Hva veier du nå? Fungerer tarmene som de skal? Fiser du nok?".

Det var også rimelig hysterisk å være vitne til, men de lærer leksa og spør ikke igjen. :)

....alternativt, så kan man ta seg tid til å være ærlig og si at spørsmålet oppleves som litt vel privat, og at du ikke ønsker å diskutere familieforøkning med noen andre enn mannen din.

Den har jeg prøvd til ingen nytte, gitt. Jeg har også prøvd meg på "ikke alle kan få/bestille barn" - men det hjelper faktisk ikke!

Enkelte bare fortsetter å gnåle, enda mer inngående. "Javel, vil dere ikke haaaaaaa barn?"

Og svaret "Det eksisterer mennesker som ikke vil ha barn ja, det er uansett vår privatsak om og når vi får barn" er bare fyr på bålet.

Gleder meg til neste runde. Ånei :roll:

Endret av åffårno

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...