Gå til innhold

Hvorfor er det "tøft" blant menn å rakke ned på kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann her, singel og i starten av tjueårene. Jeg har aldri hatt et seriøst forhold, bare mange kortvarige flørter og lurer på om dette med forhold med kvinner er veldig krevende for en mann? I kameratgjengen går det ofte i kvinnevitser (helst nedverdigende), om hvor masete kjerringa hjemme er, at hun har lagt på seg, at hun aldri gir (ja, gir!) han sex, dama har fått så fæl kropp etter fødselen osv. Det virker som om de prøver å knytte et slags bånd vha det, at damer er jævlige og det har alle menn til felles å synes. Er det noe jeg har gått glipp av her? Tenker det er common knowledge at forhold ikke er noen dans på roser, men hvorfor er man sammen med folk en kan snakke så mye dritt om? Er jeg en mann født med et ekstra filter/er jeg feminin?

Anonymous poster hash: c9d56...ef6

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Mann her, singel og i starten av tjueårene. Jeg har aldri hatt et seriøst forhold, bare mange kortvarige flørter og lurer på om dette med forhold med kvinner er veldig krevende for en mann? I kameratgjengen går det ofte i kvinnevitser (helst nedverdigende), om hvor masete kjerringa hjemme er, at hun har lagt på seg, at hun aldri gir (ja, gir!) han sex, dama har fått så fæl kropp etter fødselen osv. Det virker som om de prøver å knytte et slags bånd vha det, at damer er jævlige og det har alle menn til felles å synes. Er det noe jeg har gått glipp av her? Tenker det er common knowledge at forhold ikke er noen dans på roser, men hvorfor er man sammen med folk en kan snakke så mye dritt om? Er jeg en mann født med et ekstra filter/er jeg feminin?

Synes det høres mer ut som du har en omgangskrets som ikke er helt god, ja en smule macho?

Hvis menn omtaler kona/dama si nedverdigende, forteller det mest om de selv, at de er usikre som må si den slags, og de mangler tydeligvis respekt for kjæresten sin. Synes ingenting om sånne menn.

Tror egentlig ikke det hanlder om kjønn. Det finnes sikkert kvinner som sladerer dritt om mennene sine. Synes det handler mer om mennesketype, dårlige trekk, mennesker som verken respekterer andre eller seg selv.

Kanskje du skal få deg nnye venner ts? Skjønner godt at du reagerer! Jeg vil ha en mann som snakker fint om meg, som er stolt av meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er mann, og jeg har ingen i min bekjentskapskrets som er slik.

Mulig dette er ansett som "tøft" blant noen veldig unge gutter, aner ikke.

Høres ut som du har en gjeng merkelige kamerater, når de er samboer/gift og har barn, og er så misfornøyde at de må rakke ned på dama overfor andre.

Skift omgangskrets, og skaff deg kamerater som er mer oppegående.

Gjest anonym
Skrevet

P.S : Ofte kan sånne miljøer gå i arv, type mannsdominerte miljøer, kanskje faren deres var slik osv, men igjen tror jeg det handler mer om typer mennesker, enn kjønn.

Når det gjelder deg og dine kortvarige flørter, tenker jag at du kanskje ikke har truffet den rette ennå. Men hun dukker sikkert opp en dag! Det er bra hvis du er kresen, selektiv. Mye bede enn folk som hopper fra forhold til forhold. Jeg er selektiv selv.

( var jeg som skrev første svaret her )

Skrevet

Er jeg en mann født med et ekstra filter/er jeg feminin?

Nei, du er bare normal som reagerer på drittslenging. 1192464lrz2y0w8ko.gif

Gjest Gjest
Skrevet

P.S : Ofte kan sånne miljøer gå i arv, type mannsdominerte miljøer, kanskje faren deres var slik osv, men igjen tror jeg det handler mer om typer mennesker, enn kjønn.

Når det gjelder deg og dine kortvarige flørter, tenker jag at du kanskje ikke har truffet den rette ennå. Men hun dukker sikkert opp en dag! Det er bra hvis du er kresen, selektiv. Mye bede enn folk som hopper fra forhold til forhold. Jeg er selektiv selv.

Jeg er gjesten som skrev innlegget etter deg.

Jeg jobber i et mannsdominert miljø, og selv om man kan komme med kommentarer om det annet kjønn som vi kanskje ikke ville sagt om det var kvinner til stede, så er det ingen av oss som rakker ned på samboere, eller den vi er i forhold til. Faktisk kunne det aldri falle meg inn å dele med kamerater eller jobbkolleger hva dama mi gjør i senga. Sånt høres helt barnslig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp uten faren min, så jeg begynte litt å lure på om det var en slags innflytelse fra han som manglet, eller om at moren min hadde feminisert meg ;) jeg er en tålmodig fyr og venter fortsatt på å bli kjent med ei som gir meg en ekstra god følelse i hjertet (og som jeg kan bo med uten å gå berserk så snart jeg er med kameratgjengen... /spøk)

Anonymous poster hash: 76256...e32

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye morsommere å slenge dritt til kvinner når de er der. For da blir de så sure. :fnise:

Anonymous poster hash: beb3e...d6d
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye morsommere å slenge dritt til kvinner når de er der. For da blir de så sure. :fnise:

Ja, kjempemorsomt og utrolig modent å slenge dritt da :) (det var ironi.. er ikke sikkert du skjønte det) Du får i alle fall ikke så bra kvinnfolk når du driver på slikt ;)

Anonymous poster hash: 5da9f...07e

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Jeg vokste opp uten faren min, så jeg begynte litt å lure på om det var en slags innflytelse fra han som manglet, eller om at moren min hadde feminisert meg ;) jeg er en tålmodig fyr og venter fortsatt på å bli kjent med ei som gir meg en ekstra god følelse i hjertet (og som jeg kan bo med uten å gå berserk så snart jeg er med kameratgjengen... /spøk)

Anonymous poster hash: 76256...e32

Eller motsatt, at det er derfor du har søkt sånne miljøer? Har du noe kontakt med faren din, eller har du ikke hatt mannspersoner i livet ditt?

Hmm, interessant tolkning/refleksjon du kommer med der. Jeg kjenner en som vokste opp uten sin far, og han er litt sånn tøff i trynet, men innerst inne også følsom. Godt mulig at mangel på en farsfigur kan prege maskuliniteten på enkelte menn. Jeg har f.eks og merket meg at jenter som har dårlig kontakt med sine fedre ( ja ikke følt at faren har støttet dem, vært fraværende etc ), ender opp med kjærester som ikke alltid behandler dem så bra. Jeg har selv et veldig godt forhold til faren min, han har alltid respektert meg, og lært meg å respektere andre. Jeg aksepterer ikke drittsekkoppførsel fra menn f.eks, tør å stå opp for meg selv, si ifra. Vet om damer som ikke gjør det. Tror oppvekst og hvordan man forholder seg til andre på, har endel å si for oppførsel senere.

Og når det gjelder dame. Kjærligheten dukker opp når du minst venter det ;)

Skrevet

Typisk mannfolk. Dvs. sånn apekatt-oppførsel hehe

Men det spiller jo egentlig ingen stor rolle så lenge kvinnemenneskene ikke hører det ;)

Gjest Tirkes
Skrevet

Ikke bare typisk mannfolk. Jeg kjenner kvinner som holder på sånn. De har hønekakleklubb om hvem sin mann som roter mest, hjelper minst, lukter vondt, "sier "ja snart" men han gjør det aaaaldri", ikke hører etter, ser for mye fotball, klippet ikke plenen på fredag som hun BAD HAM OM, men han ventet helt til lørdag.

Det er en liten del av omgangskretsen min jeg ofte unngår pga dette, fordi det virker som om det å bitche om mannen sin er en del av den sosiale omgangen. Jeg har opplevd at de ser på meg til mitt innspill, men jeg nekter å delta. Ja, i blant kan herr Tirkes irritere vannet av meg. Men da bitcher jeg enten om det til HAM eller så holder jeg kjeft. Å sitte å legge ut om hans uvaner til andre, det gjør jeg bare ikke. Så det har endt med at jeg forsøker å snu samtaleemnet med å påpeke at "Stakkars herr Tirkes, hos oss er det jeg som roter, ikke hører etter og glemte å klippe plen til rett tid".

Jeg tror ikke det er bare kjønnsgreie. Jeg tror det er en overfladisk "bonding-greie" blant personligheter som har lettest for å fremheve seg selv, ved å trykke ned noen andre.

Flesteparten av de jeg kjenner gjør heldigvis ikke dette. Takk gud.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ikke bare typisk mannfolk. Jeg kjenner kvinner som holder på sånn. De har hønekakleklubb om hvem sin mann som roter mest, hjelper minst, lukter vondt, "sier "ja snart" men han gjør det aaaaldri", ikke hører etter, ser for mye fotball, klippet ikke plenen på fredag som hun BAD HAM OM, men han ventet helt til lørdag.

Det er en liten del av omgangskretsen min jeg ofte unngår pga dette, fordi det virker som om det å bitche om mannen sin er en del av den sosiale omgangen. Jeg har opplevd at de ser på meg til mitt innspill, men jeg nekter å delta. Ja, i blant kan herr Tirkes irritere vannet av meg. Men da bitcher jeg enten om det til HAM eller så holder jeg kjeft. Å sitte å legge ut om hans uvaner til andre, det gjør jeg bare ikke. Så det har endt med at jeg forsøker å snu samtaleemnet med å påpeke at "Stakkars herr Tirkes, hos oss er det jeg som roter, ikke hører etter og glemte å klippe plen til rett tid".

Jeg tror ikke det er bare kjønnsgreie. Jeg tror det er en overfladisk "bonding-greie" blant personligheter som har lettest for å fremheve seg selv, ved å trykke ned noen andre.

Flesteparten av de jeg kjenner gjør heldigvis ikke dette. Takk gud.

Ja, når det gjelder baksnakking og utlevering av egen partner så tror jeg sikkert at kvinner er betydelig verre enn menn (generelt sett).

Mannfolk kan typisk snakke dritt om kvinner og deres merkelige oppførsel ;) men som regel blir ikke egen partner direkte utlevert eller baksnakket slik kvinner fort kan finne på å gjøre som du sier.

Og er det noe jeg virkelig HATER så er det å bli utlevert!!!

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

...Rart. I forrige innlegg var det OK at menn gjør det så lenge kvinner ikke hører. Men når vi nevner at kvinner gjør det også, da er det utlevering og dårlig gjort.

Første gang jeg har svart deg direkte på noen måneder Steinar40. Jeg ignorerer deg, fordi du er umulig å diskutere med på alle mulige måter. Ha en fin dag! :)

• Liker 10
Skrevet (endret)

...Rart. I forrige innlegg var det OK at menn gjør det så lenge kvinner ikke hører. Men når vi nevner at kvinner gjør det også, da er det utlevering og dårlig gjort.

Første gang jeg har svart deg direkte på noen måneder Steinar40. Jeg ignorerer deg, fordi du er umulig å diskutere med på alle mulige måter. Ha en fin dag! :)

hehe Jeg er faktisk ikke umulig å diskutere med; men kan være litt vanskelig å overbevise uten veldig gode argumenter ;)

Imidlertid misforsto du meg. Poenget er altså at det er veldig sjelden (som jeg vet) at mannfolk direkte utleverer eller baksnakker dama til andre menn.

Mannfolk snakker typisk mer dritt om kvinner generelt sett. Sånn alle kvinner er; om du forstår ;)

Derimot kan menn utlevere dama til ei "venninne". Faktisk.

Hovedgrunnen til dette er at mannfolk har ulike relasjoner til andre menn og til kvinner.

En mann prater (typisk) bare om personlige saker til ei kvinne.

Endret av Steinar40
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med Steinar. Har hatt noen frustrasjonsturer på by'n med kompiser, hvor vi prater om håpløse kvinnfolk. Da i generelle former. Men da jeg gikk ut med jentegjengen til en daværende kjæreste, var det utlevering på høyt plan. Av navngitte individer.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det greit for kvinner og rakke ned på menn ?

Men ikke for menn og rakke ned på kvinner ?

Gjest Tirkes
Skrevet

Hvorfor er det greit for kvinner og rakke ned på menn ?

Men ikke for menn og rakke ned på kvinner ?

Det er ikke greit for noen, mener jeg.

Hvem sier at det er OK for kvinner?

• Liker 4
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hovedgrunnen til dette er at mannfolk har ulike relasjoner til andre menn og til kvinner.

En mann prater (typisk) bare om personlige saker til ei kvinne.

Det går litt på at venninner graver en del mer om personlige ting.

Når man er med venner så har man jo mest lyst å ha det gøy tenker jeg. Å drive å snakke om følsomme ting så bare gjør en i dårlig humør passer ikke helt inn da.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit for noen, mener jeg.

Hvem sier at det er OK for kvinner?

For bare noen innlegg siden satt du og kaklet med venninnene dine om typene deres. Busted! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...