Gå til innhold

Vielsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spm ang denne også jeg... Hvis vi skal ha en ute vielse, kan denne da gjøres like formell som en kirkelig? Jeg vil gjerne ha skikkelig "prinsesse" kjole og at mannen skal ha sjakett etc... Mørk dress til mennene da...

Jeg blir og la guttene gå først sammen med søsteren min opp enten rød løper e.l.

Så kommer jeg med pappa opp til sambo som står og venter med sin forlover...

BTW, skal min forlover gå bak meg eller foran? :-?

Noen som gjerne vil dele sine synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at en helt klart kan ha det like formellt som i en kirke. Hvorfor ikke? Det er deres dag, og hvis dere vil ha det formelt og stilfult med prinsessekjole, sjakett og full pakke, så go for it!

Jeg også har veldig lyst til å vies ute, selv om Bergen ikke er kjent for sin strålende sol. :wink: Når den dagen kommer ønsker jeg at vielsen skal bære preg av å være formell, og stilfull. Jeg lar ikke mannen min vie seg i Liverpooldrakta, nei. :ler: Han bør nok ta på seg en sjakett eller noe. Da står han kanskje litt mer i stil til meg også. :D

Skrevet

Dumt spm, men hva er sjakett?

Anyway, synes utevielser er pent, jeg - ikke alle som vil vies i kirken heller.. Men da er man litt avhengig av at det blir pent vær den dagen, så en backup-løsning er vel nødvendig..

:)

Skrevet

Du kan absolutt ha samme stil på ett utebryllup som et kirkebryllup.

Og her ser du en sjakett :wink: (bildet i midten

Skrevet

Ojj, den var stilig ;) Men han ha slike bukser? Kan de ikke være ensfargede?

Skrevet

Jeg mener det er de buksene som skal være til en sjakett ja

Skrevet

Det stemmer at det er slike bukser til Sjakett, men du får de vel i forskjellige gråtoner og evt marineblå for de som foretrekker det. :-) Jeg fant ut at jeg kan kjøpe fra USA for 1500,- og det og leie her i Norge er 17-1800 så da sier det jo seg selv hva jeg gjør. :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du vil ha utendørsvielse, er det største problemet å finne noen som vil vie deg og et sted du kan ha det.

Tenker du på en kirkelig vielse utendørs? I så fall er dette dessverre ikke så lett å få til. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i Oslo har biskopen begrenset mulighetene betraktelig. Det er kun i Maridalen, på Hovedøya og ved noen ruiner i Gamlebyen det er mulig å ha kirkelige vielser utendørs i Oslo.

Det var ihvertfall det sognepresten i vår menighet fortalte meg da jeg ringte fordi vi ville ha det litt utradisjonelt.

Men nå får jo Humanetisk forbund også vigselsrett, så det kan hende det er enklere hvis du vil ha en humanetisk vielse.

Men tilbake til det du spurte om: Prinsessekjole og en formell og stilfull vielse bør vel la seg ordne selv om det hele foregår utendørs. Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry Lurifaksa. Jeg leste et annet innlegg fra deg nå hvor du beskriver stedet du vil vies.

Så flott at det kan la seg ordnes. Det høres kjempeflott ut! Utendørsbryllup i en stor hage var min drøm også, men det blir tradisjonelt kirkebryllup på oss likevel.

Skrevet
eg fant ut at jeg kan kjøpe fra USA for 1500' date='- [/quote']

:o ?? Hvor, hvor???

(blir ivrig når jeg hører om slike "sparemuligheter" :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...