UnknownAngel Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har et litt rart/merkelig spørsmål til dere der ute. Jeg og min samboer har nå prøvd å bli gravide i litt over litt halvt år. Det jeg lurer litt på er hvordan dere kvinner gjør det etter mannen/kjæresten har kommet inni dere. Stå flere steder at man skal ligge med beina høyt og andre som sier det ikke har noe å si. Å når han har kommet inni dere, vasker dere ut sæden med en gang eller lar den være? Jeg har alltid gått i dusjen etter sex å vasket ut sæden men dette er vell ikke bra om man prøver bli gravid? Hva pleier dere gjøre? Er kanskje litt personlig spørsmål men er så usikker. Har også gått på do å la det værste renne ut å deretter tatt i en tampong for å slippe at det fortsetter å renne. Takk for svar!
Gjest vilma2000 Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Å ha beina opp skal vist ikke ha noen effekt i det hele tatt. Svømmerne er superraske og de som svømme kan - ja de har svømt opp der de skal før du vasker deg. Legen min sa en gang at "det skal ikke ha noe å si om du vasker bort sæden med en gang, men hvis du tenker mye på det kan du jo bli liggende i sengen i 10 minutter før du går i dusjen".
Klematis Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har gått rett på do og kvittet meg med så mye som mulig. Og har blitt gravid på tre av tre forsøk. 2
Gjest Ravgull Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Nå når vi prøver så blir jeg liggende litt, men orker ikke å bli liggende lenge før jeg går på badet. 10-15 min. Vil ikke tampong suge til seg endel av EL-slimet som stakkarne skal svømme i / overleve i? Eller, de kommer seg vel langt nok inn til den tid..
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 De svømmerne som ikke har klart å komme seg opp livmorhalsen da utskytningen skjer er uansett ikke liv laga. Det spiller altså ingen rolle om du ligger med bena høyt etc, eller går i dusjen for å prøve å fjerne ting. De som er gode er allerede på vei opp og du kan ikke stoppe dem. Rundt eggløsning har vi eggløsnings"slim" (hos meg var det ikke slim, men mer som vann) som hjelper sædcellene til å svømme oppover. Se for deg at du må huske på at skjeden er en del, mens livmorhals, livmor og eggleder er noe annet. Du får jo bare dusjet ut skjeden eventuelt, ikke lenger opp. Og det er jo der sædcellene allerede er, samt at egglederne er smørt med denne glidende væsken som gjør at de svømmer lettere. Jeg har vært gravid 3 ganger på 6 mnd og jeg har aldri ligget stille eller prøvd "kjærringråd". Etter utskytninger er det ingenting du kan gjøre fra eller til for å hjelpe/stoppe dem. Anonymous poster hash: f46f8...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå