AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Har tørt hår og er på jakt etter leave-in produkter som kan tilføre fuktighet. Har forstått at disse håroljene ikke gir særlig pleie eller fukt. Anonymous poster hash: a7e33...a77
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Jeg bruker hårolje og er kjempefornøyd! Håret mitt blir mykt, glansfullt og får mer fuktighet. Har tidligere brukt ulike leave in-produkter, men ingen har vært så gode som olje
Wonderbitch Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Hvilke oljer bruker du? Og blir ikke håret fort fett? Litt dumt å måtte vaske håret hver dag..
skruf Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kjøpte nettopp en fra Fudge hos frisøren. Kjempegod, pleier håret samtidig som den demper bruset, og håret føles ikke tungt. KMS har også en veldig god en som heter Shine light. Har og Morrocon-oil, men den liker jeg best å ta i håret når det er nyvasket og vått. Tar jeg det i tørt hår så er det fort å feilberegne sånn at håret blir tungt og litt fett.
Severus Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Jeg bruker MoroccanOil Light versjonen, den er ikke så tung som den vanlige og så passer den bedre til fint lyst hår. Bruker vel et pump i håret om gangen.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg har lest at oljer egentlig bare er stylingprodukter som gir glans og gjør håret mykere, uten at det egentlig pleier det noe særlig. Leste også at man ikke skal bruke det før varmestyling, siden det blir omtrent som å fritere håret, noe som virker ganske logisk Anonymous poster hash: a7e33...a77
Severus Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Moroccanoil inneholder jo arganolje, jeg synes det pleier mitt hår. Du kan jo også kjøpe deg en god hårkur TS.
Severus Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Hvilke oljer bruker du? Og blir ikke håret fort fett? Litt dumt å måtte vaske håret hver dag.. Jeg bruker forresten ikke olja i hodebunnen, bruker den i halve håret.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Moroccanoil inneholder jo arganolje, jeg synes det pleier mitt hår. Du kan jo også kjøpe deg en god hårkur TS. Har du tips til en bra hårkur? Anonymous poster hash: a7e33...a77
Severus Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Har du tips til en bra hårkur? Anonymous poster hash: a7e33...a77 Joico K-pak har vunnet masse priser, selv bruker jeg MorrocanOil Resorvative Mask. Frisøren anbefalte også en annen MoroccanOil kur når jeg bleika håret, den heter Intense Hydrating Mask. Du kan også ta en tur innom frisøren å høre hva de anbefaler.
skruf Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg har lest at oljer egentlig bare er stylingprodukter som gir glans og gjør håret mykere, uten at det egentlig pleier det noe særlig. Leste også at man ikke skal bruke det før varmestyling, siden det blir omtrent som å fritere håret, noe som virker ganske logisk Anonymous poster hash: a7e33...a77 Du må aldri bruke olje før du føner, retter eller krøller håret.
Severus Skrevet 17. juli 2013 #12 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Du må aldri bruke olje før du føner, retter eller krøller håret. Det er vel bare varmebeskyttende spray som anbefales da? Endret 17. juli 2013 av Vex
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Hvilke oljer bruker du? Og blir ikke håret fort fett? Litt dumt å måtte vaske håret hver dag.. Har til nå prøvd Moroccanoil (helt ok), Biosilk (bra!) og Tigi Hair Reborn (veldig bra, men litt spesiell blomsterlukt). Skal prøve Nashi neste gang, da jeg har hørt mye bra om den. Håret blir ikke fortere fett, så lenge jeg ikke bruker oljen i hodebunnen. Har prøvd det, og det anbefales ikke! Tar i olja ca litt nedenfor der strikken er festa om jeg har strikk i håret, viss du skjønner den tullete forklaringa Vasker forresten håret 2-3 ganger i uka. Bruker olja etter dusj og gjerne flere ganger daglig når det er tørt. Bruker ALDRI olje før retting, da bruker jeg varmebeskyttelsesspray.
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kjøpte nettopp en fra Fudge hos frisøren. Kjempegod, pleier håret samtidig som den demper bruset, og håret føles ikke tungt. KMS har også en veldig god en som heter Shine light. Har og Morrocon-oil, men den liker jeg best å ta i håret når det er nyvasket og vått. Tar jeg det i tørt hår så er det fort å feilberegne sånn at håret blir tungt og litt fett. Hvordan lukter den fra Fudge? Har hatt Fudge-produkter før, og jeg syns de lukta litt vel søtt.
skruf Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Hvordan lukter den fra Fudge? Har hatt Fudge-produkter før, og jeg syns de lukta litt vel søtt. Jeg kjøpte den nå nettopp, så har ikke supererfaring med den. Men da jeg var til frisøren så sto håret nesten rett ut pga hun brukte finkam til å gre igjennom krøllene mine med, med det resultetet at jeg hadde "elektrisk-støt-sveis". Hun sprayet bare litt i, og håret la seg kjempefint! Så måtte bare kjøpe den... har brukt den noen ganger, både i vått og tørt hår, og er superfornøyd. Lukter ikke så innmari søtt, kanskje litt svak kokosduft.
skruf Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 Har til nå prøvd Moroccanoil (helt ok), Biosilk (bra!) og Tigi Hair Reborn (veldig bra, men litt spesiell blomsterlukt). Skal prøve Nashi neste gang, da jeg har hørt mye bra om den. Håret blir ikke fortere fett, så lenge jeg ikke bruker oljen i hodebunnen. Har prøvd det, og det anbefales ikke! Tar i olja ca litt nedenfor der strikken er festa om jeg har strikk i håret, viss du skjønner den tullete forklaringa Vasker forresten håret 2-3 ganger i uka. Bruker olja etter dusj og gjerne flere ganger daglig når det er tørt. Bruker ALDRI olje før retting, da bruker jeg varmebeskyttelsesspray. Den fra KMS som heter Shine Light er kjempebra, både i vått og tørt hår.
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kjøpte den nå nettopp, så har ikke supererfaring med den. Men da jeg var til frisøren så sto håret nesten rett ut pga hun brukte finkam til å gre igjennom krøllene mine med, med det resultetet at jeg hadde "elektrisk-støt-sveis". Hun sprayet bare litt i, og håret la seg kjempefint! Så måtte bare kjøpe den... har brukt den noen ganger, både i vått og tørt hår, og er superfornøyd. Lukter ikke så innmari søtt, kanskje litt svak kokosduft. Å, den hørtes jo veldig bra ut! Og takk for tips om den fra KMS, den skal prøves!
Gjest Gresshoppesang Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 Søren. Nå gledet jeg meg til å få MASSE gode tips om leave-in som ikke er oljer, da jeg så det var kommet mange svar i tråden. Jeg lurer på det samme som trådstarter; leave-in som er fuktgivende og som ikke er olje?
laperla Skrevet 17. juli 2013 #19 Skrevet 17. juli 2013 https://www.nashiargan.it/nb/content/nashi-argan-instant
Gjest BabyBlue Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Phyto eller pytho 9 eller hvordan det staves er kjempebra for håret mitt, har nesten brukt opp en tube, og det sier litt om hvor godt jeg liker stoffet Kan kjøpes på feelunique. Bruker av og til hårolje for glans, men det gjør nada niks når det kommer til pleie. Bruker macadamia healing oil sin olje, da den er bedre enn marrocanoil sin for håret mitt. Har begge stående i full størrelse, førstnevnte blir brukt mest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå