Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet var jeg ikke redd for å føde naturlig. Jeg var forberedt på smerter og at en jobb måtte gjøres.

Men ting gikk ikke som det skulle og babyen ble forløst med keisersnitt.

Jeg synes keisersnittet var en helt fantastisk måte å "føde" på. Mulig jeg hadde flaks, men alt gikk på skinner og jeg hadde aldri smerter. Ubehag og småvondt, men ikke plagsomt. Jeg var helt klar i hodet, maks uthvilt og fullt i stand til å ta meg av babyen (med litt løftehjelp i starten). Var oppe og gikk samme kveld.

Hvis jeg noen gang skal få barn igjen vil jeg så gjerne ha et nytt keisersnitt. Hvordan stiller sykehusene seg til dette? Er det et argument at man har hatt et fra før?

Anonymous poster hash: d35f2...532
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres ikke ut som at du har fødselsangst, virker som at du bare vil ha det enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har du mer redsel for å føde nå, etter et vellykket kisersnitt? Etter den overskiften trodde jeg du hadde hatt en marerittfødsel av de sjeldne.

Når det gjelder ny fødsel, så kan du føde vaginalt, men de vil følge ekstra godt med. Har man hatt to keisersnitt, vil senere fødsler også bli keisersnitt.

Husk at keisernitt er et stort inngrep og det kan bli komplikasjoner. De fleste får også mye merter i såret i etterkant. Det er ingen optimal løsning, selv om du var helig nå. Gå for normal fødsel neste gang, om mulig.

• Liker 1
Skrevet

Har to venninner som tok hastesnitt med første, de fikk begge innvilga planlagt snitt med nr 2 :)

Skrevet

I utgangspunktet var jeg ikke redd for å føde naturlig. Jeg var forberedt på smerter og at en jobb måtte gjøres.

Men ting gikk ikke som det skulle og babyen ble forløst med keisersnitt.

Jeg synes keisersnittet var en helt fantastisk måte å "føde" på. Mulig jeg hadde flaks, men alt gikk på skinner og jeg hadde aldri smerter. Ubehag og småvondt, men ikke plagsomt. Jeg var helt klar i hodet, maks uthvilt og fullt i stand til å ta meg av babyen (med litt løftehjelp i starten). Var oppe og gikk samme kveld.

Hvis jeg noen gang skal få barn igjen vil jeg så gjerne ha et nytt keisersnitt. Hvordan stiller sykehusene seg til dette? Er det et argument at man har hatt et fra før?

Anonymous poster hash: d35f2...532

Når du allerede har hatt en vanlig fødsel som ikke gikk som den skulle og du er redd for at det samme skal skje en gang til, så er det vel bare Haukeland som er såpass restriktive at de nekter gravide keisersnitt på bakgrunn av dette.

Skrevet

Tror ikke du nødvendigvis får innvilget KS bare pga hastesnitt ved første fødsel og at du syntes det var så behagelig måte å føde på. Du sier jo ingenting om komplikasjonene som gjorde at du måtte ha et hastesnitt og hvordan neste fødsel blir avhenger jo litt av den årsaken. Hvorfor kaller du det egentlig fødselsangst?

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at historier som dette blir lagt frem som fødselsangst. Det er ikke rart mange har vanskelig for å tro de som faktisk HAR reell fødselsangst..

Anonymous poster hash: d95f1...920
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...