Gå til innhold

Pleier menn å si det som det er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ny på datingfronten etter et langt forhold, og merker at jeg har blitt nevrotisk av alle disse he's not that into you-greiene.

Treffer en fyr som ikke har vært veldig "på". Jeg har vært den som har tatt initiativ til sms-kontakt og vært mest frempå med å arrangere dates. Får generelt inntrykk av at han er ganske laidback og liker å ta ting på sparket, så det kan jo være en forklaring. Samtidig blir jeg litt redd for at han bare blir med fordi jeg gjør det enkelt for ham.

Spørsmålet mitt er: pleier menn å si ifra hvis de ikke er interessert? Enten rett fram eller ved å f.eks. ikke svare når man tar kontakt.

Eller for å si det på en annen måte: hvis en fyr svarer når du tar kontakt, tar litt initiativ selv, og sier han har lyst til å treffe deg (selv om han ikke gjør så mye for å få det til å skje), bør man roe seg ned og ta det for god fisk?

Anonymous poster hash: 1eed8...7f6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan han er ellers. Hvis han er litt laidback i forhold til omgangskretsen sin generelt, så er det vel kanskje ikke helt unaturlig at han også er det ovenfor noen han dater. Hvis han bare er laidback mot deg, så er han kanskje ikke så interessert. Vanskelig å vite uten mer informasjon.

Når det er sagt så syntes jeg jo begge bør ta litt initiativ ovenfor hverandre når man dater. Kurtisere hverandre litt og gjøre en innsats.

Anonymous poster hash: b809a...46a
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt er: pleier menn å si ifra hvis de ikke er interessert? Enten rett fram eller ved å f.eks. ikke svare når man tar kontakt.

Ja, i langt større grad enn damer.

Eller for å si det på en annen måte: hvis en fyr svarer når du tar kontakt, tar litt initiativ selv, og sier han har lyst til å treffe deg (selv om han ikke gjør så mye for å få det til å skje)

For å si det på en annen måte; dette er hverdagskost for menn som dater.

Anonymous poster hash: 2c09e...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror absolutt menn sier fra eller trekker seg helt unna om de overhode ikke er interessert. Samtidig kan det hende han ikke er så seriøst interessert, men synes det er hyggelig å date deg, eventuelt greit å ha sex med deg (om dere har det), men ikke tenker at dette er så viktig for ham? Ellers spørs det jo hvor mye initiativ du tar - kanskje du bare er så raskt ute med å ta kontakt eller foreslå ny date at han rett og slett ikke rekker å ta initiativ selv? Noen (kanskje særlig menn) er litt trege til sånt. Jeg ville kanskje prøvd å være litt laidback selv, for å se om han tar kontakt han også :)

Anonymous poster hash: 64ccb...eb3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og lurer sykt på det. Er borti en lignende type... :P

Anonymous poster hash: b80ca...a57
AnonymBruker
Skrevet

"Du skal ikke be meg ut snart da?"

Anonymous poster hash: 98330...365
Skrevet

Jeg er jo dame, men jeg svarer fordet. Jeg tror det er veldig viktig å tenke at folk er forskjellige, og det dere he's just not into you er noe tull spør du meg.. Noen er veldig dårlige på sms, andre trenger mye mer tid alene enn andre, noen vil også bruke lengre tid på å bli kjent, noen er kanskje såret og redd for å binde seg igjen..

listen er lang..

Men selvfølgelig det er ikke bra å bli masete uansett.. Ser du at han er treig med å svare eller ta kontakt så ro ned noen hakk og heller vis han oppmerksomhet i ny og ne. Menn liker å få oppmerksomhet og følelsen av å bety noe uansett hva de sier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn liker å få oppmerksomhet og følelsen av å bety noe uansett hva de sier.

Det tror jeg er en universell sannhet for alle mennesker. :)

(som også gjelder menn ja)

Anonymous poster hash: c47fd...5bf

Skrevet

Det tror jeg er en universell sannhet for alle mennesker. :)

(som også gjelder menn ja)

Anonymous poster hash: c47fd...5bf

Jepp.. men vi damer glemmer det ofte og tror det kun er mennenes oppgave.

Gjest .-L-.
Skrevet

Tror nok ikke du kan forvente at han ut av ingenting vil si hvor landet ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her... Takk for svar, alle sammen. Han har sagt før at han er dårlig på å skjønne når jenter liker ham, så tror han kanskje bare er litt forsiktig/treig. Men nå har jeg sagt rett ut (på en hyggelig måte) at han må be meg ut neste gang, så jeg får bare vente og se!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Eller for å si det på en annen måte: hvis en fyr svarer når du tar kontakt, tar litt initiativ selv, og sier han har lyst til å treffe deg (selv om han ikke gjør så mye for å få det til å skje), bør man roe seg ned og ta det for god fisk?"

Dette er det mest interessante syntes jeg. Enig med L om at de sannsynligvis ikke vil si at de ikke er interessert sånn ut av det blå, men jeg tenker jo at hvis han er sånn som du beskriver i det jeg sitererer her så må han jo ha en viss interesse.
En fyr jeg kjenner er også sånn. Og jeg lurer veldig på det samme... :P Men han og er laidback, en fyr som ikke tar så mye initiativ generelt (ovenfor venner etc), og hater å planlegge :P

Anonymous poster hash: b80ca...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...