AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Min bittelille hundetass på 2,7 kg, pleier å få et par godbiter han elsker så han er opptatt når jeg drar på jobb. Han er jo veldig glad i griseører, og kan ligge opptatt i timevis. Junior er kastrert, så jeg må jo passe litt godt på at han ikke legger på seg, men han er veldig sprek, slank og fin. Jeg kjøpte noe de i dyrebutikken kalte naturlige griseører spesielt for små hunder, som kunne gis hver dag, men han blir fort ferdige med de. Han liker bedre de store griseørene, men hvor ofte kan han få lov til å kose seg med de? Anonymous poster hash: 80b45...83c
Tabris Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Du har jo en veldig liten hund, og en griseøre utgjør nok en del kalorier for en slik liten tass. Så jeg ville vært litt forsiktig. Men du kan jo f.eks gi ham godbiter og et stort griseøre i stedet for kveldsmat noen ganger?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Han spiser 30 gram to ganger om dagen, Vom & Hundemat, så det er jo ikke mye den lille magen trenger for å være mett. Og det er jo bedre å få den maten han skal ha enn griseøre. Han har ikke lagt på seg av godbitene frem til nå, men det er dette griseøret han er så glad i, som jeg lurer litt på. Han har holdt på med et griseøre her i flere timer nå, og han ble så fornøyd at han sovna da han var ferdig:0) Anonymous poster hash: 80b45...83c
Dragonfly84 Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Du kan kjøpe strimla griseøre, så han får mindre mengde
Gjest Spiderpig Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Min får vel snacks daglig og har alltid noe liggende hvis han vil ha.. Han sliter litt med å holde vekta innimellom så jeg tenker sjeldent over mengde mat han får. Med en kastrat ville jeg nok vært litt mer forsiktig. Men går ann å kutte litt ned på fòret når du gir griseører og lignende.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Vår lille venn sliter med å holde sin dagsrasjon uansett, så hun har griseører og andre tyggebein tilgjengelig 24/7. Spiser de sjelden, men ganger av og til, noe som også er bra mot tannstein..... Anonymous poster hash: ad17d...de8
Sugerøret Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 vær obs på at enkelte griseører er røkt og inneholder mye salt. Et øre pr uke er mer enn nok.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 vær obs på at enkelte griseører er røkt og inneholder mye salt. Et øre pr uke er mer enn nok. Ja, det lurte jeg litt på... Vil ikke bytte ut et måltid som inneholder den næringen han trenger med et griseøre, det må evt komme i tillegg.. Han elsker V&H, så jeg vil ikke ta fra han maten. Anonymous poster hash: 80b45...83c
Olive Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Jeg kjøpte ganske nylig en pose med kaninører. De er jo en god del mindre enn griseører. Pelsene var helt ville etter dem - og de liker vanligvis ikke "lightprodukter". Vi gir snacks hver dag, uten å tenke på vekt. Hadde nok vært mer påpasselig om hundene mine var så små som din.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Vi pleier å gi en toothstick før vi drar fra hunden. Den spises raskt opp, men renser i alle fall tennene. Men har en stor hund. Et griseøre er mye for en litenhund, og ville ikke gitt det hver dag. Det er ikke spesielt næringsrikt. Kanskje gitt en Kong eller annen leke den må jobbe litt med, men begrenset med godbiter inni. Anonymous poster hash: 45c91...959
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Vår får én gang i uken (helgekos), men vi glemmer det noen ganger så egentlig er det annenhver uke. Han får tyggebein og dentastix innimellom + litt mindre godbiter. Vi har en rase som har lett for å legge på seg, så er litt forsiktig, men akkurat nå er hunden veldig tynn, så prøver å feite han opp litt Anonymous poster hash: 1ba9d...f82
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #12 Skrevet 17. juli 2013 Jeg kjøpte en pose med ti griseører fra Provit, de skal ikke være tilsatt noe, men inneholder mye proteiner, og man bør kun gi 1 pr. dag står det på posen. Det gjelder nok for stor hund, så da får jeg gi en del mindre mengde. Anonymous poster hash: 80b45...83c
Sugerøret Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Jeg har kuttet ut griseører. Her går det i tørkede struper, saueører ,tørket storfe og sauehud. Nammmm (det lukter dritt!!!!!) Samt tørfisken da
Gjest pærecider Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Et eller to ører i uka er nok til mine to små, siden de jeg kjøper er av de store harde typene som varer lenge. Mer enn det, og de får diare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå