Gå til innhold

å ikke vite at man er gravid langt ut i svangerskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke oppdaget graviditeten før dere fødte eller sent som etter uke 20, og som var over 20 år: hvordan er det mulig??

Jeg kjenner ei som ikke fant det ut før hun kjente babyen sprelle, men hun var 16 år og hadde ikke en stabil mensen ennå.

Men er det virkelig mulig å ha null symptomer, blødning hver mnd, en mage som er like slank i f.eks uke 35 og en baby som ikke beveger på seg? Eller fortrengte dere symptomene?

Jeg skjønner det bare ikke!

Anonymous poster hash: fdf9a...bd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før i uke 26, og jeg er over 30. Kombinasjon av overvekt og uregelmessig/manglende mens fra før gjorde at jeg ikke tolket symptomene som graviditetssymptomer. Var ikke kvalm, trøtthet/slapphet forklarte jeg med jobbstress, ømme bryster med at jeg tenkte mensen kom snart og ligamentsmerter som at jeg hadde strukket noe under trening. Gravidmagen kom ikke før i siste trimester, og før det passet alle klærne mine.

Anonymous poster hash: dba92...a00
Skrevet

Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før i uke 26, og jeg er over 30. Kombinasjon av overvekt og uregelmessig/manglende mens fra før gjorde at jeg ikke tolket symptomene som graviditetssymptomer. Var ikke kvalm, trøtthet/slapphet forklarte jeg med jobbstress, ømme bryster med at jeg tenkte mensen kom snart og ligamentsmerter som at jeg hadde strukket noe under trening. Gravidmagen kom ikke før i siste trimester, og før det passet alle klærne mine. Anonymous poster hash: dba92...a00

Kjente du ikke liv? Hva tenkte du isåfall om det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjente du ikke liv? Hva tenkte du isåfall om det?

Når man ikke er klar over at man er gravid, så kjenner man ikke etter liv heller. ;)

Etter at jeg fikk stadfestet graviditeten, kjente jeg liv hver dag, for da var jeg klar over at det var det det var. Godt mulig at jeg har kjent noe før det også, men ikke tenkt noe over det eller trodd det var luft i magen. Jeg hadde også foranliggende morkake, så den dempet jo en del for spark. Og siden det var første graviditeten, går det også lenger tid før første gang man kjenner liv.

Skrevet

Når man ikke er klar over at man er gravid, så kjenner man ikke etter liv heller. ;)Etter at jeg fikk stadfestet graviditeten, kjente jeg liv hver dag, for da var jeg klar over at det var det det var. Godt mulig at jeg har kjent noe før det også, men ikke tenkt noe over det eller trodd det var luft i magen. Jeg hadde også foranliggende morkake, så den dempet jo en del for spark. Og siden det var første graviditeten, går det også lenger tid før første gang man kjenner liv. Anonymous poster hash: dba92...a00

Okei :) er selv veldig nysgjerrig på dette skjønner du. For sparkene jeg kjenner er så tydelige, og som noe jeg aldri har kjent før, eller kan sammenlikne med noe, så derfor jeg spør.

AnonymBruker
Skrevet

Okei :) er selv veldig nysgjerrig på dette skjønner du. For sparkene jeg kjenner er så tydelige, og som noe jeg aldri har kjent før, eller kan sammenlikne med noe, så derfor jeg spør.

Har/hadde du veldig harde og tydelige spark før uke 22-23, da? (Det var da jeg fikk positiv test, ul hos legen bekreftet graviditeten i uke 25-26.)

Det jeg kjente da jeg ble klar over det, var mest en slags bobling, ikke noe jeg ville forbundet med spark uten å ha kjent det før (noe jeg heller ikke hadde på det daværende tidspunkt).

Skrevet

Har/hadde du veldig harde og tydelige spark før uke 22-23, da? (Det var da jeg fikk positiv test, ul hos legen bekreftet graviditeten i uke 25-26.)Det jeg kjente da jeg ble klar over det, var mest en slags bobling, ikke noe jeg ville forbundet med spark uten å ha kjent det før (noe jeg heller ikke hadde på det daværende tidspunkt). Anonymous poster hash: dba92...a00

Er i uke 22 og kan kjenne sparkene veldig godt, det er en fryktelig romstering der inne. Kan også kjenne sparkene godt utenpå magen noen ganger, selv om jeg har litt ekstra på magen. Men om man har morkaken foran og ikke er i "graviditetsverdenen" så kan jeg forstå at man ikke vil tolke det som spark.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du fikk svar på spørsmålet ditt! :)

(Hvis det var du som var TS, hattifnatten.)

Skrevet

Håper du fikk svar på spørsmålet ditt! :)(Hvis det var du som var TS, hattifnatten.) Anonymous poster hash: dba92...a00

Jeg var ikke TS, så unnskyld om jeg kuppet tråden litt, men har alltid lurt på dette selv. Så takk for svar :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 uker på vei og fant det ut når jeg var 26 uker på vei (var bare en tilfeldighet som gjorde at jeg testet meg, hvis ikke hadde jeg sannsynligvis enda ikke vist noen ting). Hadde ingen symptomer i begynnelsen og når magen begynte å vokse så trodde jeg det var fordi jeg sluttet å trene og spiste mer.

Nå som jeg vet at jeg er gravid og tenker tilbake så forklarer det mye. Har ofte slitt med uregelmessig mens (og jeg har hatt blødninger nå mens jeg er gravid) så det tok jeg ikke som et symptom. Var innom tanken på at jeg reagerte på noe av maten siden jeg så litt oppblåst ut, slet med treg mage og halsbrann. Det som da var spark, trodde jeg var luft.

Anonymous poster hash: a7794...cae
AnonymBruker
Skrevet

TS her :) Jeg er gravid selv, er overvektig og har morkaka fremme. Jeg har kjent bevegelser og spark siden uke 19, og sett det utenpå siden uke 21. Å ta det for å være luft kan jeg ikke skjønne. Men det er meg da.

AnonymBruker
Skrevet

Ei på jobben min har ekstrem fedme, og hun fikk vite da hun var 6 mnd på vei at hun var gravid. Pga fedmen hadde hun mistet mensen også, og klærne var uansett store, og ja... De hadde gitt opp å få barn siden hun aldri hadde blitt gravid. Det mentale spiller vel inn, hun trodde ikke hun kunne bli gravid og tenkte sikkert ikke over bevegelser.

Anonymous poster hash: 0894c...2c9
AnonymBruker
Skrevet

Men er det vanlig å ha blødninger gjennom hele graviditeten?? Jeg er absolutt ikke klar for barn, går på p-piller og sjekker meg hver 2-3 måned, må jo finne ut før det er gått 12 uker. Men innimellom kommer mensen tidligere, etter 2 måneder omtrent (pleier å hoppe over 3 måneder om gangen, men innimellom så får jeg mensen før denne tiden). og da tar jeg dette som et tegn på at jeg ikke er gravid, og går 3 nye måneder uten. Det vil jo si at jeg kan komme opp i 5 måneder til sammen!

Anonymous poster hash: bdb51...453
AnonymBruker
Skrevet

De færreste har blødninger eksakt månedtlig gjennom graviditet, og det er da uansett ikke menstruasjon man får..Da er det andre grunner til blødningene. Selv hadde blødninger de første 13 ukene pga morkake som lå over åpningen. I tillegg kan det være blodkar som sprenges, jeg får fremdeles av og til brunlig utflod som selvfølgelig kommer av noe blod som har vært, selv om det ikke er store blødningene.

De som har forliggende morkake har oftere blødninger.

Anonymous poster hash: 0894c...2c9
Skrevet

Moren min var ca 20 uker på vei da hun fant ut at hun var gravid, pga hun kjente igjen babybevegelsene i magen.

Det er bare 13mnd mellom søskenene mine, og hun hadde ikke fått igjen mensen da hun ble gravid. Hun hadde fått beskjed om at fullamming fungerer som prevensjon i starten, så derfor hadde hun ikke beskyttet seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste blødning siden siste mensen før jeg ble gravid.

TS

Gjest vilma2000
Skrevet (endret)

Jeg har en venninne som fant ut at hun var gravid i uke 17-18. Hun har alltid hatt veldig uregelmessig mensen, mulig det er pcos hun har, i tillegg har hun ikke brukt prevensjon siden hun ble seksuelt aktiv for rundt 10-12 år siden og aldri blitt gravid. Høres jo for meg helt useriøst ut å ikke bruke prevensjon, men hun ble hvertfall ikke gravid før etter sååå mange år. Hun hadde ikke fått veldig stor mage da hun oppdaget det, men hun fikk misstanke da hun fikk omgangssyke og fikk tømt hele magen, men den føltes fortsatt "full" ut. Hun er slank og vant til å ha flat mage så dette stusset hun på og tok en test. Hun var i en litt ustabil periode i livet sitt med mye, mye festing og utbytting av partnere så hun prøvde faktisk en ganske lang stund å få abort, men som selvsagt ikke gikk. HUn fødte heldigvis en sunn og fantastisk liten gutt som hun elsker over alt. I det hun så inn i det lille ansiktet har hun viet all sin tid og oppmerksomhet til gutten og er veldig lei seg for at hun prøvde å få en senabort. Hun vet fortsatt ikke hvem som er faren...:/

Edit: Vil legge til at de symptomene hun hadde som kvalme, hodepine, trøtthet osv knyttet hun bare opp mot all alkoholen og festingen. HUn var sikkert på byen annen hver dag i den perioden.

Endret av vilma2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...