Gjest Minelly Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Ja, tittelen sier vel det meste. jeg er på jakt etter nye gryter og stekepanner grytene bør tåle maskinvask. Noen anbefallinger?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Ja, tittelen sier vel det meste. jeg er på jakt etter nye gryter og stekepanner grytene bør tåle maskinvask. Noen anbefallinger? Jeg har fått forkjærlighet for slike uten nonstick belegg. Mye mer holdbare og jeg slipper å bry meg med riper etc. De blir liksom finere, ikke styggere med alderen. Ellers så vil jeg anbefale at du velger noen med mål i (kjempepraktisk) og en liten helletut. Om de i tillegg har metallhåndtak så kan du stappe dem rett i ovnen og ovsbake i samme panne (slipper plasten som blir brent). Når det gjelder merker syns jeg ikke det er så nøye. Alt med nonstick slites, og for de uten er det viktigste at de sitter godt i hånden din slik at du kan håndtere de lett og enkelt. Så gå i butikken og grabb i håndtakene og gjør "kokebevegelser" - bruker jeg å gjøre, og jeg blir stort sett fornøyd. Forresten: ikke kjøp slike lokk med en topp av glass - det samler seg vann i lokket når du vasker, og det er et salig styr å få det rent. Ruster gjør de og. Min i den versjonen er en Høyang Polaris, men noe herk er den likevel. Anonymous poster hash: 137d8...b83 1
Gjest oreokaka Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Høyang Polaris i gryter, er veldig fornøyd med de hvertfall Når det kommer til stekepanner vil jeg anbefale en helt ok fra IKEA! Selv kjente kokker sier at det ikke er vitsi å bruke en haug med penger på stekepanner, fordi de uansett vil bli slitt ut etter et par år, og da syntes de selv at de fra ikea er best å ha. De er både gode og rimelige, istedenfor å bruke 1000 kr på en stekepanne når den kanskje vil bli utslitt på samme tid som en fra ikea som bare koster 100-200 kr. Jeg bruker ikea sine, og er kjempefornøyd.
Gjest Minelly Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Takker for svar, jeg får ta meg en tur i butikken og prøve ut med litt "kokkebevegelser" hehe.. :)
Gjest Kiara! Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Vi har kjøpt inn alle størrelsene av den nye serien til Tilbords Sabor. De kjelene ser for meg rågode ut! Nonstick, helletur og med lokk med sånne hull. Dyre kjeler, men vi kjøpte alle våre på halv pris og fikk de største i gave.
up! Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har fått forkjærlighet for slike uten nonstick belegg. Mye mer holdbare og jeg slipper å bry meg med riper etc. De blir liksom finere, ikke styggere med alderen. Ellers så vil jeg anbefale at du velger noen med mål i (kjempepraktisk) og en liten helletut. Om de i tillegg har metallhåndtak så kan du stappe dem rett i ovnen og ovsbake i samme panne (slipper plasten som blir brent). Når det gjelder merker syns jeg ikke det er så nøye. Alt med nonstick slites, og for de uten er det viktigste at de sitter godt i hånden din slik at du kan håndtere de lett og enkelt. Så gå i butikken og grabb i håndtakene og gjør "kokebevegelser" - bruker jeg å gjøre, og jeg blir stort sett fornøyd. Forresten: ikke kjøp slike lokk med en topp av glass - det samler seg vann i lokket når du vasker, og det er et salig styr å få det rent. Ruster gjør de og. Min i den versjonen er en Høyang Polaris, men noe herk er den likevel. Anonymous poster hash: 137d8...b83 HELT enig! Jeg er så utrolig lei av å måtte kjøpe gryter i tide og utide. Jeg elsker jernstekepannen min, men den er et uvær å håndtere! Neste gryterunde blir det aluminium, eller noe annet som kan leve en årrekke før de tar livet av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå