Didaheart Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Jeg er såå gira på å komme inn på førstegangstjeneste, men har et lite "problem" (eller, vet ikke om jeg kan kalle det et problem, men føles som et) Jeg skal nå gå siste året på vgs. før jeg da evt. tenker å komme inn på førstegangstjeneste. Mitt "problem" er at jeg er ei ganske liten jente. Jeg er ca 157 cm høy, og jeg tenker liksom at bare sekken veier og er større enn meg! haha. Jeg har snakket med noen som har vært i førstegangstjeneste, og han sier jeg burde bli med! Jeg eelsker å trene, og er i relativt god fysisk form. trener mye styrke, og har også sett på de fysiske kravene for jenter, og vet jeg klarer disse, men greia er jo når vi er ute og det ikke er noen test lenger. Selv om jeg er i god fysisk form, og klarer kravene, blir det annerledes i virkeligheten. Jeg er ei stå - på jente som ikke liker at folk syntes synd på meg, siden jeg er liten, og jeg er heller ikke gira på å sinke de andre i gruppa. Noen som har noen tips? Er så syykt gira på å være med, men er redd for at jeg kommer til å bli en byrde. Jeg er ikke sytete eller klagete over ting, og "vondt i vilja" har jeg heller ikke. I andre sammenhenger innenfor teamwork osv. hvor de fysiske egenskapene er viktige, har det hendt jeg pusher meg så hardt at jeg svimer av i stedenfor å klage eller si i fra. Haaater å måtte få eksta behandling sien jeg er liten! Takk for svar
Gjest Mundane Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Ikke noe problem. Var flere små(<165cm) tynne gutter i troppen min som klarte seg fint. Om en sleit jævlig på en lang tur så fikk han hjelp av andre. Flere gikk bak å løfta på sekken blant annet.
Supraspinatus Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Hvis du trener blir det ikke noe problem. Crossfit og lignende er i bruk av mange politi- og militærstyrker for å bedre "general physical preparedness". Og det er ikke ulurt å være bra forberedt fysisk. Samtidig er mye av Forsvaret langt i fra så fysisk. Faktisk er venting noe du gjør mest av. Og den viktigaste egenskapen er at du må klare å ta vare på deg selv. Selv om du er våt, kald, sulten, sliten, trøtt, sur, glad eller hva som helst.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er 160 og jeg skal inn Anonymous poster hash: 71f4d...927
Gjest meh Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Det beste tipset når det gjelder forberedelse er vel egentlig å komme seg ut av treningsenteret og ut i marka med sekk (dog ikke alt for tung hvis du ikke er vant til å gå med sekk), det er som regel det å bære sekk over lengre tid som er de største fysiske påkjenningene i militæret. Så lenge du forbereder deg godt og er motivert så vil du neppe være en byrde med mindre du søker deg inn på noen av de fysisk hardeste førstegangstjenestene. Endret 18. juli 2013 av meh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå