AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Er dette mulig? Jeg har heller ikke utdanning, og ønsker å bli der for et års tid. Er selvfølgelig ikke kresen når det kommer til type jobb, det er mer for jobberfaringens skyld. Anonymous poster hash: e63b0...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Du muss Deutsch lernen! Anonymous poster hash: 22119...4ed
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Tror ikke det er særlig lett å finne jobb i Tyskland uten utdanning og uten å kunne tysk. Det er mangel på arbeidsplasser der nå, og kamp om jobbene. Dermed vil folk med utdanning og de som faktisk behersker språket komme lenger frem i køen enn deg. Men selvsagt, det skader aldri å prøve og det kan godt hende du med litt flaks og god innsats finner noe Anonymous poster hash: 22119...4ed
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Her er et kjapt tysk-kurs som vil få de fleste tyskere til å lytte etter når du prater, si etter meg: "Kennen Sie Adolf?" Jeg kan garantere at en hver tysker vil sperre opp øynene og lytte til det du har å si etter at du har sagt det. Anonymous poster hash: fc659...144 1
Meridian Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Så lenge du kan engelsk, kommer du langt, men jeg ville lært meg tysk allerede nå. Tysk er dessuten veldig lett å lære for oss nordmenn, og norsk er lett å lære for tyskerne. Ich bin ein ausländer und spreche nicht gut Deutsch. Ich wolle eine dose Cola habe, bitte. Ser du hvor likt det er norsk? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Du muss Deutsch lernen! Anonymous poster hash: 22119...4ed Holder på, men det er ikke gjort over natten å snakke feilfritt tysk. -TS Anonymous poster hash: e63b0...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Her er et kjapt tysk-kurs som vil få de fleste tyskere til å lytte etter når du prater, si etter meg: "Kennen Sie Adolf?" Jeg kan garantere at en hver tysker vil sperre opp øynene og lytte til det du har å si etter at du har sagt det. Anonymous poster hash: fc659...144 Dette hjalp meg ikke mye. Haha. -TS Anonymous poster hash: e63b0...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Så lenge du kan engelsk, kommer du langt, men jeg ville lært meg tysk allerede nå. Tysk er dessuten veldig lett å lære for oss nordmenn, og norsk er lett å lære for tyskerne. Ich bin ein ausländer und spreche nicht gut Deutsch. Ich wolle eine dose Cola habe, bitte. Ser du hvor likt det er norsk? Engelsk kan jeg. Jeg forstår utrolig mye, men når jeg selv skal snakke blir alt bare feil. Jeg forstår alt du skriver, og synes selv tysk er lett, og vet jeg hadde mestret det fort! Jeg vil dit faktisk for å lære tysk, men samtidig vil jeg trenge en jobb.. Skal jobbe med tysken så godt jeg kan frem til høsten, så får vi se hvor langt jeg kommer. - TS Anonymous poster hash: e63b0...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Veldig mange "norske" callcenter og liknende som opererer fra tyskland. Eneste du trenger der er at du kan snakke norsk ;P Anonymous poster hash: 14344...d5b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Veldig mange "norske" callcenter og liknende som opererer fra tyskland. Eneste du trenger der er at du kan snakke norsk ;P Anonymous poster hash: 14344...d5b Hadde en jobb som telefonselger da jeg var 14(veldig ung!), og det er noe av det verste jeg noen gang har gjort. Men det er vel bedre enn ingenting, kanskje... Haha. -TS Anonymous poster hash: e63b0...1e4
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 Som nevnt det er en del kundeservicejobber ol du kan få. Du kan jo sjekke ut "Nordmenn i Tyskland" som er en gruppe på fb. Fins også undergrupper for en del byer i Tyskland. Kanskje noen vet noe der.
Invicta Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Sjømannskirken kan vel kanskje være et alternativ? Ellers er arbeidsmarkedet i Tyskland dårlig, spesielt for folk som ikke snakker tysk. Se for deg folk som ikke snakker norsk i Norge - slik vil du bli behandlet, og slike jobber vil du kunne få.
Smily_626 Skrevet 16. juli 2013 #13 Skrevet 16. juli 2013 Uten ü vite hvor gammel du er. Kan jobb som au-pair være en mulighet? Da har du en jobb og kan ta tyskkurs samtidig. Etter et år som au-pair er tysken som regel god nok til å få en vanlig enkel jobb. Det var i allefall min tysk.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #14 Skrevet 16. juli 2013 Hadde en jobb som telefonselger da jeg var 14(veldig ung!), og det er noe av det verste jeg noen gang har gjort. Men det er vel bedre enn ingenting, kanskje... Haha. -TS Anonymous poster hash: e63b0...1e4 Enig i den ja. Men callcenter altså supportsenter er litt annerledes enn å styre med salg da. Da blir i alle fall ikke folk sure fordi DU ringte, heller fordi du ikke klarer å svare Anonymous poster hash: 14344...d5b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Du må ikke snakke feilfritt tysk, men du bør så absolutt kunne tysk, også i omgang med byråkratiet og i forhold til arbeidsgiver. Det er arbeidsledighet i Tyskland og krisen nedover i Europa merkes veldig godt ved at det er mange høyt utdannede grekere, italienere og spanjoler som søker jobb i Tyskland. Uten utdanning og uten tysk stiller du bakerst i køen. Det er ganske mange nordmenn som bor i Tyskland, så det å få en "norsk" jobb er nok ikke enkelt. Anonymous poster hash: 08c7d...f34
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Så lenge du kan engelsk, kommer du langt, men jeg ville lært meg tysk allerede nå. Tysk er dessuten veldig lett å lære for oss nordmenn, og norsk er lett å lære for tyskerne. Ich bin ein ausländer und spreche nicht gut Deutsch. Ich wolle eine dose Cola habe, bitte. Ser du hvor likt det er norsk? Den første setningen er ok, men den andre er jo helt på trynet..! Hvis du skal bestille en boks med cola i Tyskland heter det "Ich hätte gern eine Dose Cola", eventuelt "ich möchte eine Dose Cola, bitte". Wolle betyr ull, wollen betyr å ville (ich will, du willst osv). Uansett er det feil å bruke verbet wollen i en setning der man ber om å få noe. En tysker vil oppfatte det som en kommando snarere enn en forespørsel.Anonymous poster hash: 20bc2...83b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå