Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

22 år og livredd for å bli gravid. Jeg går på p-piller.

Jeg vet, det er bare å bruke kondom også. Men kjæresten ønsker ikke dette da jeg faktisk bruker pillene som jeg skal. Jeg glemmer aldri noen, tar dem til rett tid (av og til glemmer jeg og tar de senere på dagen) og han ser ikke helt problemet. Han vil heller ikke ha barn nå, men han har ikke samme frykt som meg.

Jeg er bare så redd for at pillene ikke skal funke. Hører jo at damer blir gravide selv om de går på pillen, den er jo ikke 100% sikker.

Hvordan skal jeg få bort denne redselen? Jeg ser meg i speilet hele tiden, ser om det er en mage der. Føler på kroppen min om jeg er kvalm eller bryster er ømme (selvsagt får jeg symptomer når jeg tenker på det).

Vi har vert sammen bare noen uker. Har nettopp begynt å ha sex. Har fortsatt ikke fått mensen (er fortsatt ikke tid for den enda, skal komme rett rundt hjørnet).

Men jeg tenker jo på de som også har mensen mens de er gravide.

Jeg kan jo ikke kjøpe inn en kasse med graviditetstester og ta det gjevnlig, det er jo så dyrt.

Noen tips til meg? :(

Anonymous poster hash: 45d27...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sæddrepende krem kan kanskje betrygge mer? Så kan du få oversikt over syklusen din og unngå sex ved eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Sæddrepende krem kan kanskje betrygge mer? Så kan du få oversikt over syklusen din og unngå sex ved eggløsning.

Hun går på p-piller. Da har man ikke eggløsning.

Anonymous poster hash: d359d...755

Skrevet

Nei, men der eggløsning skulle kommet. Virker logisk for meg, i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Her kommer litt spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Hvor ofte skjer graviditet med p-piller?

Hvis jeg blir gravid kommer jeg til å ta abort. Hvordan er dette? Tenker på om det gjør vondt.

Hvor kan jeg finne den kremen? Lukter den? Hvor påfører jeg den? Er det turn off for han tror dere?

Og ja, jeg er en usikker person. Og dette er min første. Han er desverre ikke så forståelsesfull rundt dette emnet heller.

Håper på svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Her kommer litt spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Hvor ofte skjer graviditet med p-piller?

Hvis jeg blir gravid kommer jeg til å ta abort. Hvordan er dette? Tenker på om det gjør vondt.

Hvor kan jeg finne den kremen? Lukter den? Hvor påfører jeg den? Er det turn off for han tror dere?

Og ja, jeg er en usikker person. Og dette er min første. Han er desverre ikke så forståelsesfull rundt dette emnet heller.

Håper på svar :)

Graviditet på p-piller skjer litt over 1% av alle kvinner som går på pillen. Dette tilsvarer ca. 10000 av 1000000 kvinner. Sjansene er små, men de er der.

Å ta abort er individuelt for hver kvinne, og det er også to måter og utføre dette på. Er du over 9 uker på vei, anbefales kirurgisk abort ("utskraping" av embryoet) ellers medisinsk abort. Jeg har selv tatt medisinsk abort, og smertene var ekstreme ei lita beite, men det gikk fort over. Dessuten var jeg på dagavdelingen på sykehuset og ble godt tatt vare på. Der fikk jeg så mye smertestillende jeg trengte, så det gikk veldig fint. Den psykiske delen ved en abort er mye verre enn den fysiske - etter min mening. Men såklart; dette er veldig individuelt og skulle det skje at du ble gravid og bestemte deg for abort - så kan du aldri vite hvor smertefult eller ikke det blir. Noen merker ingenting, mens andre opplever det som et smertehelvette..

Jeg ville alikevel prøvd å gjøre han klar over dine bekymringer rundt dette emnet, for du skal ikke føle deg utrygg. Gutter/menn kan til tider være meget trangsynte, så du må kanskje snakke med han flere ganger før han faktisk skjønner at dette uroer deg. Men som sagt, p-piller skal være svært trygt, og jeg ville ikke uroet meg så mye. :)

Anonymous poster hash: 02eb3...766

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å skræv, problem solved.

Anonymous poster hash: 83529...d6d

Skrevet

Jeg var litt sånn som deg når jeg begynte på pilla som 18 åring. Gikk og venta på mensen og da kom den jo ikke. Fikk skikkelig angst og tok en test som seff var negativ. Og da kom mensen noen timer etterpå :P

Du blir nok tryggere på dette etterhvert som månedene går og du ser at prevensjonen faktisk funker :)

Om du vil kjøpe en haug med tester uten å blakke deg går det også an. Om du føler deg tryggere :) Her får du de billigere og like sikre :)http://www.billige-tester.no/graviditetstest-strimmel-p-164.html

AnonymBruker
Skrevet

Glemmer du en pille, vil kroppen din kunne lage til en eggløsning. Har ingenting å si hvor du er i syklusen din du er, for p-piller tar bort kroppen sin naturlige syklus.

Har du løs mage eller oppkast kan det bety at pillen ikke blir tatt opp av kroppen og du bør tenke som om du har glemt en pille og sikre deg med kondom/avhold i 10 dager.
Antibiotika kan også ta bort effekten av p-pillene mener noen.

Ellers gikk jeg på p-piller i 11 år og ble aldri gravid :) Tok dem når jeg skulle, og gjorde jeg ikke det var vi forsiktige.

Men husker godt den usikkerheten i starten ja! Gråt når jeg ventet på den første mensen for å få begynne på p-pillene, for kondomen hadde sprukket en gang eller to!
Var et par dager forsinket og var overbevist om at jeg var blitt gravid.! Var 18 år og dette var min første kjæreste. hadde bare vert sammen noen få måneder.
Heldigvis var det bare kroppen min som merket hvor nervøs jeg var og mensen kom litt sent :jepp:

Lykke til, det går seg til litt etter hvert, bare vær ekstra forsiktig i starten så tenker jeg det går fint ;)

Anonymous poster hash: 72baf...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...