Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få fjernet en føflekk når man er gravid? Jeg tenker på bedøvelsen, den er vel lokal? Er gravid og har oppdaget en ekkel føflekk, skal høre med legen i neste uke.

Anonymous poster hash: 370cf...fac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble anbefalt å vente, men det var fordi at den ikke per dags dato var potensiell farlig. Den er utstående, men rund uten ruglete kanter, så legen sa jeg like godt kunne vente til etter graviditeten.

Skrevet (endret)

Har fjernet en som gravid. Den var liten og i ansiktet. Fikk lokabedøvelse. Ble henvist før jeg ble gravid.

Men jeg har en del føflekker som har forandret seg ganske mye både i dette og forrige svangerskap, som ikke var verd å fjerne. De gikk tilbake til normalt utseende etter første svangerskap og regner med de gjør det denne gangen også.

Endret av Miss I.W.
AnonymBruker
Skrevet

Hmm..ok. dette er på ryggen, så nærmere babyen enn ansiktet er. Jeg har ikke lagt merke til den før, den stikker veldig ut og er veldig ruglete og ekkel. Men ikke så mørk, så kanskje ikke en farlig en, får se hva legen sier :)

Skrevet

Høres ut som mine "svangerskapsføflekker". ;) Og de gikk tilbake til normalt, som sagt.

Men like greit å få lege til å sjekke den ut. Får håpe det ikke er noe alvorlig!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mine "svangerskapsføflekker". ;) Og de gikk tilbake til normalt, som sagt.

Men like greit å få lege til å sjekke den ut. Får håpe det ikke er noe alvorlig!

Kan jo hende at det er det :) Den er så merkbar nå at jeg syns at det er rart at jeg ikke har merket den før. I tillegg er den en plass på ryggen som kun får sol når jeg soler ryggen bar og det er ca 2 år siden sist. Er ikke så opptatt av å få brunfarge og bruker mye solkrem. Så tviler for at den har kommet av for mye sol.

Ei venninne fikk fjernet et føflekk fordi hun syntes at den var så stor. Legen sa at den så helt fin ut men gikk med på å fjerne den, av rutine så ble den sendt til en lab. Hun følte seg helt trygg men det var kreft! Kreften hadde heldigvis bare spredd seg bittelitt i området så det opererte de bort og det har nå gått flere år uten tilbakefall. Så fin føflekker kan også være kreft! :(

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra min lege at det kom an på hvor på kroppen. Jeg spurte om å få fjernet en i korsryggen, men fikk ikke lov før etter graviditeten fordi lokalbedøvelsen da kom for nærme babyen :) det er forresten helt normalt å få flere føflekker eller at de du har forandrer seg når du er gravid:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra min lege at det kom an på hvor på kroppen. Jeg spurte om å få fjernet en i korsryggen, men fikk ikke lov før etter graviditeten fordi lokalbedøvelsen da kom for nærme babyen :) det er forresten helt normalt å få flere føflekker eller at de du har forandrer seg når du er gravid:)

Det er helt normalt å få flere føflekker og at de forandrerer seg (litt) uansett.

Anonymous poster hash: dc517...7c5

Skrevet

Det er helt normalt å få flere føflekker og at de forandrerer seg (litt) uansett.

Anonymous poster hash: dc517...7c5

Jeg fikk minst 20 nye føflekker på hver arm i løpet av graviditeten, og mange gamle vokste mye. Det er (ifølge min lege) vanlig når man er gravid. Men vil ikke tro det er vanlig å få i løpet av noen måneder ellers. Selvfølgelig er det helt greit å få noen

Skrevet

Jeg fikk fjernet en føflekk når jeg var gravid i uke 34. Den var nedentil, like ved der babyen skal ut, og den hadde forandret seg og var øm når jeg kom borti den. Det gikk bare bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...