AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Heii! Jeg og typen hadde ubeskytett samleie 2 dager før og på eggløsningsdagen. Vi begge lever et normalt liv og en sjarmør hadde vært hjertelig velkommen inn i livene våre :-) men det jeg lurer på er om det går ann å være gravid og fortsatt ha mensen, eller menesenlignende blødninger? Fikk mensen 1 dag forseint å det er litt mindre blod enn vanlig. Tok en gravid test 5 dager før forventet mens dag som ble (svak?) negativ! Føler noe er galt med kroppen, fryser mye på bena, er kvalm, magen er oppblåst(!!), er trett og sliten, føler meg rett og slett tung i hele kroppen! Beklager at jeg ikke bruker forkortelser, er ny her :-) Er det en liten sjangs for at det er en liten en i magen ? Og når bør jeg ta en ny test? etter denne blødningen? Tusen takk for alle svar! Hjelper mye! Ha en fin dag alle sammen Anonymous poster hash: 298cd...6d1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Du er neppe gravid, men du kan jo ta en ny test hvis du føler for det. Å så... hærregud jente, du er 16 år. Du kan da umulig tenke på å få barn enda. Du skal vel bynne på videregående nå til høsten etter alderen å beregne. Gjør for guds skyld ferdig skolen først, bli mer voksen å etabler deg før du tenker på å sette barn til verden. Et barn er ikke bare en sjarmør, men krever at du er der å forplikter deg ihvertfall i 18 år fram i tid. Faktisk lenger tid enn du har rukket å bli. Hvor gammel er kjæresten? Er han klar for å bli pappa? Anonymous poster hash: 83385...28b 11
Raven Emerald Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 I himmelens navn, unge..! Har dere planlagt det, også? I så fall er dere kronidioter, begge to. Skjønt, bare det at dere hadde ubeskyttet sex med den alderen din (og muligens hans) i det store og hele, tyder på en hjernekapasitet under normalen. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Ta en test i morgen tidlig med den første urinen, er den negativ er du ikke gravid. Siden du bare er et barn ennå så kan mensen din ennå tulle og være ustabil, også med tanke på mengden blod. Det er alt for tidlig for deg å få barn, du er jo bare et barn selv uansett hvor voksen du føler deg. Vær så snill å få en utdannelse først og vent iallefall 5 år før du prøver å bli gravid. Ikke bare for din skyld men også for barnet sin skyld! Det koster mye å ha et barn og med en utdannelse tjener du mer. Og som voksen er du voksen nok til å få barn.Anonymous poster hash: 6b7d0...6bf
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Heihei folkens skulle stå 18! Sløvet mye når jeg skrev dette tydligvis, jeg er 18 og kjæresten er 21 og nei det var ikke planlagt, og tviler også på at det er noe barn her :-) Anonymous poster hash: 298cd...6d1
Gjest Minelly Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Ta en test i morgen tidlig med den første urinen, er den negativ er du ikke gravid. Siden du bare er et barn ennå så kan mensen din ennå tulle og være ustabil, også med tanke på mengden blod. Det er alt for tidlig for deg å få barn, du er jo bare et barn selv uansett hvor voksen du føler deg. Vær så snill å få en utdannelse først og vent iallefall 5 år før du prøver å bli gravid. Ikke bare for din skyld men også for barnet sin skyld! Det koster mye å ha et barn og med en utdannelse tjener du mer. Og som voksen er du voksen nok til å få barn.Anonymous poster hash: 6b7d0...6bf Er enig med deg. Godt at du påpeker at hun bør vente ikke bare for egen del, men også barnet. Selvsagt kan du tilby barnet ditt kjærlighet i en alder av 16, men du kan ikke tilby h*n mye mer enn det.... En baby koster både tid og penger. Vent til du er ferdig med skole/utdanning og har mulighet til å forsørge barnet på en trygg og forsvarlig måte Barn er livets største mirakler, men vent nå noen år, så har du mer å tilby barnet ditt når det en gang kommer
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Aner ikke hvordan jeg redigerer tittelen på innlegget her inne? kansje like greit å slette det men veit ikke hvordan man gjør det heller :-) Høres røft ut om det hadde vært en 16 åring som har skrevet dette ja, så skulle ønsket noen kunne fortalt hvordan man redigerer? Anonymous poster hash: 298cd...6d1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Aner ikke hvordan jeg redigerer tittelen på innlegget her inne? kansje like greit å slette det men veit ikke hvordan man gjør det heller :-) Høres røft ut om det hadde vært en 16 åring som har skrevet dette ja, så skulle ønsket noen kunne fortalt hvordan man redigerer? Anonymous poster hash: 298cd...6d1 Jeg synes ikke 18 er så mye bedre... Anonymous poster hash: b8a4d...d02 4
Catnip Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Ville droppet å få barn, 18 er ikke så mye bedre enn 16. Jeg trodde jeg var såååå voksen da jeg var 18, men HERREGUD så feil jeg tok. Vent 5-6 år, så rekker du å faktisk gjøre noe gøy med livet ditt først. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Heihei folkens skulle stå 18! Sløvet mye når jeg skrev dette tydligvis, jeg er 18 og kjæresten er 21 og nei det var ikke planlagt, og tviler også på at det er noe barn her :-) Anonymous poster hash: 298cd...6d1 Ok? Er dere ferdig med utdannelsen? Har dere fast fulltidsjobb med opparbeidede rettigheter? Har dere eget sted å bo? Hvis ikke så synes jeg ikke dere burde få barn så unge. Anonymous poster hash: d8c7c...28f 2
Armitage Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 Heii! Jeg og typen hadde ubeskytett samleie 2 dager før og på eggløsningsdagen. Vi begge lever et normalt liv og en sjarmør hadde vært hjertelig velkommen inn i livene våre :-) men det jeg lurer på er om det går ann å være gravid og fortsatt ha mensen, eller menesenlignende blødninger? Fikk mensen 1 dag forseint å det er litt mindre blod enn vanlig. Tok en gravid test 5 dager før forventet mens dag som ble (svak?) negativ! Føler noe er galt med kroppen, fryser mye på bena, er kvalm, magen er oppblåst(!!), er trett og sliten, føler meg rett og slett tung i hele kroppen! Beklager at jeg ikke bruker forkortelser, er ny her :-) Er det en liten sjangs for at det er en liten en i magen ? Og når bør jeg ta en ny test? etter denne blødningen? Tusen takk for alle svar! Hjelper mye! Ha en fin dag alle sammen Anonymous poster hash: 298cd...6d1 Det er alltid en sjangs for å bli gravid når man har sex. Derfor burde dere slutte med den ubeskyttede sexen om dere ikke planlegger å få barn. Synes ikke det er noe man burde ta så lett på som jeg føler du gjør egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Jeg skal si dere en ting alle dere pessimister her i dette forumet; jeg kjenner 5 jenter i alderen 17-19 år med barn og de klarer seg HELT ypperlig. Ja, såklart er det alt for tidlig å få barn i denne alderen, men tenk 30-40 år tilbake - så var det faktisk helt normalt. Og med alle de gode ressursene vi har idag, familie, venner og økonomisk støtte, så er det faktisk ikke verdens undergang dersom man skulle bli gravid i ung alder. Jeg kan ikke si jeg synes det er så mye bedre at kinner på 40-50+ føder i hytt og gevær... Jeg har selv gamle foreldre, og snakker av erfaring da jeg sier at det var UTROLIG kjipt når andre klassekamerater spurte hvor gamle foreldra mine var... (dette var et eksempel) Nå sporet jeg muligens litt av her, men det var bare for å pungtere at SÅ ille er det faktisk ikke, og hvis jenta har hatt ubeskyttet sex, ja - da regner jeg med hva hun vet hva konsekvensene kan være også. ;-) Anonymous poster hash: 78f67...b12 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. juli 2013 #13 Skrevet 16. juli 2013 det å være unge foreldre er faktisk ikke så forferdelig som alle skal ha det til. ja, en 30 åring har stabil jobb, kanskje hus osv osv. MEN det finnes de 30 åringer som ikke har styring på livet sitt i det hele tatt og som så absolutt ikke burde få barn enda. så det å bruke alderen mot unge foreldre er bare dumt. så lenge de er klar over ansvaret, og han er klar over hvor mye hun kan forandre seg både fysisk og psykisk så ser jeg virkelig ikke problemet. hun skrev ikke dette innlegget for å få refs, er ikke rart unge mennesker ikke tør å spørre om ting når de bare får negative tilbakemeldinger. jeg er selv 22, og jeg veit med meg selv at om et barn hadde dukket opp ville jeg klart meg fint. you go girl
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #14 Skrevet 16. juli 2013 Jeg skal si dere en ting alle dere pessimister her i dette forumet; jeg kjenner 5 jenter i alderen 17-19 år med barn og de klarer seg HELT ypperlig. Ja, såklart er det alt for tidlig å få barn i denne alderen, men tenk 30-40 år tilbake - så var det faktisk helt normalt. Og med alle de gode ressursene vi har idag, familie, venner og økonomisk støtte, så er det faktisk ikke verdens undergang dersom man skulle bli gravid i ung alder. Jeg kan ikke si jeg synes det er så mye bedre at kinner på 40-50+ føder i hytt og gevær... Jeg har selv gamle foreldre, og snakker av erfaring da jeg sier at det var UTROLIG kjipt når andre klassekamerater spurte hvor gamle foreldra mine var... (dette var et eksempel) Nå sporet jeg muligens litt av her, men det var bare for å pungtere at SÅ ille er det faktisk ikke, og hvis jenta har hatt ubeskyttet sex, ja - da regner jeg med hva hun vet hva konsekvensene kan være også. ;-) Anonymous poster hash: 78f67...b12 Og jeg kjenner en hel haug som ikke klarer seg ypperlig. Dette handler ikke om alder, men at man faktisk ikke har kommet så langt med utdannelse, jobb og eget hjem når man bare er 18år. Det kommer man seg ikke unna. Jeg blir så lei av 16-18åringer som nekter å innse realitetene bare fordi de må ha barn med en gang. Anonymous poster hash: d8c7c...28f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #15 Skrevet 16. juli 2013 Jeg skal si dere en ting alle dere pessimister her i dette forumet; jeg kjenner 5 jenter i alderen 17-19 år med barn og de klarer seg HELT ypperlig. Ja, såklart er det alt for tidlig å få barn i denne alderen, men tenk 30-40 år tilbake - så var det faktisk helt normalt. Og med alle de gode ressursene vi har idag, familie, venner og økonomisk støtte, så er det faktisk ikke verdens undergang dersom man skulle bli gravid i ung alder. Jeg kan ikke si jeg synes det er så mye bedre at kinner på 40-50+ føder i hytt og gevær... Jeg har selv gamle foreldre, og snakker av erfaring da jeg sier at det var UTROLIG kjipt når andre klassekamerater spurte hvor gamle foreldra mine var... (dette var et eksempel) Nå sporet jeg muligens litt av her, men det var bare for å pungtere at SÅ ille er det faktisk ikke, og hvis jenta har hatt ubeskyttet sex, ja - da regner jeg med hva hun vet hva konsekvensene kan være også. ;-) Anonymous poster hash: 78f67...b12 At sånn var det før er aldri et godt argument. Jeg synes ikke noe om å planlegge å få barn om man ikke har mulighet til å klare seg best mulig på egen hånd. Det er ikke sånn at man skal forvente å leve på staten eller venner og familie. Dette handler faktisk ikke om alder, men om man har egen økonomi til å klare seg og en utdannelse å falle tilbake på om noe ikke går som man forventet. Og det er vel ingen her som påstår at man må være langt oppi 40årene for å få barn, så jeg skjønner ikke hvorfor det blir dratt frem. Anonymous poster hash: d8c7c...28f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #16 Skrevet 16. juli 2013 Jeg ble mamma da jeg var 22, og hadde ei venninne som ble det da hun var 19. Jeg fikk min siste da jeg var 32, og kjenner jeg hadde mye mere energi og overskudd etter jobb og ta meg av to unger (fikk en til da jeg var 25) enn jeg er nå etter jobb med en 4 åring. Glad jeg ikke fikk første da jeg var 32 iallefall. Heller få tidlig enn sent. Men vent iallfall til du blir i 20 årene da, så du får levd litt ungdomstiden først Jeg angrer ikke jeg fikk barn da jeg var 22 år Anonymous poster hash: effcf...25e
Tomaten Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Heihei folkens skulle stå 18! Sløvet mye når jeg skrev dette tydligvis, jeg er 18 og kjæresten er 21 og nei det var ikke planlagt, og tviler også på at det er noe barn her :-) Anonymous poster hash: 298cd...6d1 Hvorfor har jeg vanskeligheter med å tro på det? Uansett.. 16 eller 18 år.. Altfor ungt. Ta en test, og håp den er negativ. Så gro litt vett og vent noen år 1
Gjest BabyBlue Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 At sånn var det før er aldri et godt argument. Jeg synes ikke noe om å planlegge å få barn om man ikke har mulighet til å klare seg best mulig på egen hånd. Det er ikke sånn at man skal forvente å leve på staten eller venner og familie. Dette handler faktisk ikke om alder, men om man har egen økonomi til å klare seg og en utdannelse å falle tilbake på om noe ikke går som man forventet. Og det er vel ingen her som påstår at man må være langt oppi 40årene for å få barn, så jeg skjønner ikke hvorfor det blir dratt frem. Anonymous poster hash: d8c7c...28f Fordi det er det eneste gode argumentet unge mødre har når de rettferdiggjør det at de planla å få en unge før de i det hele tatt hadde fullført videregående?
Missy1 Skrevet 17. juli 2013 #19 Skrevet 17. juli 2013 Du vet dere hadde ubeskyttet sex 2dager før el og på el dagen, for meg høres det planlagt ut, men nok om det. Det går sikkert fint å bli mamma i så ung alder, men det er mye som bør være på plass og som er vanskeligere etter at man har fått barn. 1. Fullfør utdannelsen din og kom deg ut i jobb først. 2. Et sted å bo som er bra nok å starte familie i. 3. Stabil og god økonomi. Også bør du huske at det ikke er noe selvfølge å få et friskt barn. Og får man et barn som er sykt eller ikke normaltfungerende så er det en forferdelig tung jobb som overtar livet ditt totalt. Jeg snakker av erfaring!!
Lou Salome Skrevet 17. juli 2013 #20 Skrevet 17. juli 2013 Heii! Jeg og typen hadde ubeskytett samleie 2 dager før og på eggløsningsdagen. Vi begge lever et normalt liv og en sjarmør hadde vært hjertelig velkommen inn i livene våre :-) Lever dere et normalt liv for 16 eller 18-åringer, er det ingenting som ligger til rette for at barnet skal få det optimalt i forhold til å vente noen år. Ingenting, ingen fordeler, kun ulemper. Ikke sammenlign deg med 45-åringer (selvom barna deres kommer veldig bra fra det statistisk i forhold til de med tenåringsforeldre), men i forhold til dem som er i tyveårene. Du har 18 år på deg til å ikke ende som "gammel mor"- dvs et helt liv. Lever dere et helt unormalt liv, der dere har rukket å leve sammen som samboere i noen år, opplevd voksenting sammen, har jobber/studerer og god bolig samt konkrete fremtidsplaner som ikke involverer utstrakt hjelp fra andre, så kanskje det kan gå bra. Hvis ikke, vent. Det er ikke en sjarmør som må ha plass i livene deres, det er en tyrann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå